Bandai-Namco vill samarbeta med författaren Brandon Sanderson

Robot
Bandai-Namco vill samarbeta med författaren Brandon Sanderson
Medlem

Men gör bara ett Warhammer fantasy (oldhammer) soulsborne så blir allt bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Brandon Sanderson är nog min favoritförfattare så detta har jag hopp om, även om ja nog spontant skulle säga att ett episkt darksoulsigt spel nog hade rimmat bättre med typ Steven Eriksons berättarkonst.

Medlem

Sanderson drog just in över 41 miljoner dollar via kickstarter. Rekord i alla kategorier på plattformen. Så det går nog ingen ekonomisk nöd på mannen om han vill lägga tid på sidoprojekt. För övrigt håller jag med föregående talare om Steven Erikson.

Medlem

Man ska inte slösa mästerförfattares tid på att skr7va för soulsspel.

Jag avgudar alla soulsspel men den minimala story som finns fungerar bara som ursäkt för att kunna presentera alla monster, den ena vidrigare än den andra.


signatur

Memento Mori

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget fel på arbetsmoralen hos den där karln...

Skrivet av Slimebeast:

Man ska inte slösa mästerförfattares tid på att skr7va för soulsspel.

Jag avgudar alla soulsspel men den minimala story som finns fungerar bara som ursäkt för att kunna presentera alla monster, den ena vidrigare än den andra.

Fast det kanske är därför de vill ha en bra författare? Lite hönan och ägget. Om de har en Brandy Sandman-berättelse så kommer de nog visa upp handlingen mer.

Medlem

Det hade vart intressant, men jag tycker hans litteratur stundvis kan vara lite känslolöst och karaktärerna ibland saknar nyans och det där lilla speciella (luddigt värre, jag vet), men för ett spel kommer han säkert bara göra de breda dragen och överlåta detaljerna till utvecklarna.

Kan tillägga att jag till trots är ett stort fan av honom och har läst nästan alla Sanderson-böckerna (förutom WoT-böckerna han skrev och senaste Skyward) och tänker läsa alla kommande

Mina favoritböcker han skrivit är nog Elantris, och de som är riktade till en lite yngre skara (dock inte barn), som Reckoners och Skyward, där karaktärerna känns mer mänskliga och tredimensionella.

Cosmere-universumet är dock som en snuttefilt som alltid är trevlig att återkomma till 😁

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Fast det kanske är därför de vill ha en bra författare? Lite hönan och ägget. Om de har en Brandy Sandman-berättelse så kommer de nog visa upp handlingen mer.

Men de testade ju redan just det med RR Martin och Elden Ring!

Och det märks inte ett dugg. Berättarstilen är i Elden Ring precis som i alla soulsspel återhållsam och lösryckt och ingen av berättelserna och karaktärerna berör en för fem öre.

Världen är otroligt cool och mystisk men det finns ingen kontext. Man känner sig inte delaktig och man varken vet eller bryr sig om vad som pågår.

Totalt slöseri av RR Martins talang.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Brandon Sanderson är nog min favoritförfattare så detta har jag hopp om, även om ja nog spontant skulle säga att ett episkt darksoulsigt spel nog hade rimmat bättre med typ Steven Eriksons berättarkonst.

Exakt min tanke.
Sanderson: "hård magi" med supertydliga regler och saker är väl förklarade

Eriksson: "Här har ni en sinnesjukt välskriven värld...men jag vägrar hålla er i handen. Ni får lite vaga ledtrådar och så får ni lista ut resten själva och hur allt hänger ihop och vad tusan som hände i backstoryn... eller gå in på wikia och läsa antar jag". Låter EXAKT som Soulsborne.

Nu generaliserar jag givetvis. Eriksson är väl värd att läsa men kräver lite mer av läsaren än vanliga fantasy böcker.

Skrivet av Evilof:

Exakt min tanke.
Sanderson: "hård magi" med supertydliga regler och saker är väl förklarade

Eriksson: "Här har ni en sinnesjukt välskriven värld...men jag vägrar hålla er i handen. Ni får lite vaga ledtrådar och så får ni lista ut resten själva och hur allt hänger ihop och vad tusan som hände i backstoryn... eller gå in på wikia och läsa antar jag". Låter EXAKT som Soulsborne.

Nu generaliserar jag givetvis. Eriksson är väl värd att läsa men kräver lite mer av läsaren än vanliga fantasy böcker.

Haha, spot on.

1
Skriv svar