Crystal Dynamics jobbar på ett nytt Tomb Raider

Robot
Crystal Dynamics jobbar på ett nytt Tomb Raider
Medlem

Unreal Engine 5 släpptes skarp release igår har pillat lite redan


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ja tack


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Som inbiten TR-nörd är det alltid kul att ha något att se fram emot. Tyvärr låter en en episk, filmisk spelupplevelse precis som något Crystal Dynamic skulle koka ihop. För ..7e gången? Det lär återigen bli ett helt okej spel som apar efter Uncharted med inslag av andra spel istället för att gå tillbaka till rötterna och det som gjorde spelserien unik och som fansen törstat efter sedan dess. Inte ens med from softwares framgångar lär de våga servera en tallrik med lite utmaning, isolerad känsla och framför allt, riktigt bra level design.

För den som är sugen på lite äkta Tomb Raider finns hundratals med fantastiska custom levels att ladda ner på trle.net (de är paketerade som hela spel, så bara att unzippa och starta). Betydligt bättre om du bara är ute efter att raida en tomb i din ensamhet, njuta av bra level design, klara lite pussel och klurigt plattformande. Vill jag samla kvistar, sätta skill points och jaga kör jag hellre ett annat spel.

Skrivet av arelion:

Som inbiten TR-nörd är det alltid kul att ha något att se fram emot. Tyvärr låter en en episk, filmisk spelupplevelse precis som något Crystal Dynamic skulle koka ihop. För ..7e gången? Det lär återigen bli ett helt okej spel som apar efter Uncharted med inslag av andra spel istället för att gå tillbaka till rötterna och det som gjorde spelserien unik och som fansen törstat efter sedan dess. Inte ens med from softwares framgångar lär de våga servera en tallrik med lite utmaning, isolerad känsla och framför allt, riktigt bra level design.

För den som är sugen på lite äkta Tomb Raider finns hundratals med fantastiska custom levels att ladda ner på trle.net (de är paketerade som hela spel, så bara att unzippa och starta). Betydligt bättre om du bara är ute efter att raida en tomb i din ensamhet, njuta av bra level design, klara lite pussel och klurigt plattformande. Vill jag samla kvistar, sätta skill points och jaga kör jag hellre ett annat spel.

Tycker också dessa reboots har varit helt okej, men jäklar vad mycket mer jag hade uppskattat dessa utan levelsytstemet samt allt samlande.

Gick mest och spammade knappen som skannade av området för att hitta det ena och andra vilket efter ett tag blir sååå tradigt att man bara vill beta av spelet och hoppas att det tar slut snart.

Lät intressant det där med trle.net. Ska kika på det.

Frilansare

Skulle vilja se något helt nytt från dom nu, tycker kanske att det räcker med Tomb. Men hey, tydligen är det tillräckligt många som vill lira

Medlem

Gillade verkligen rebooten, men sedan blev de stadigt sämre för varje spel. Hoppas på detta.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem
Skrivet av arelion:

Vill jag samla kvistar, sätta skill points och jaga kör jag hellre ett annat spel.

Så rätt. Skill tree o karta.. nej tack.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Guardians of the Galaxy av Montreal hade en helt perfekt Engine för Tomt Raider. Känns nästan som mer arbete att byta till Unreal Engine 5 för något som inte ens garanterar ett bättre resultat.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Älskade de 3 senaste spelen så detta är efterlängtat. Synd att det lär dröja 3-4 år dock.

Sedan vill jag ha mer av Deus Ex serien som är så magisk. Senaste spelet var as skoj.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gillade också dom senaste tre TR-spelen, även om kärleken stadigt blev svagare för varje titel som kom.
Hoppas dom kan hitta en ny spännande miljö, blev lite halvtråkigt efter en stund i det senaste. Det räcker med stammar nu!

Medlem

Med vilket folk? CD är upptagna med Perfect Dark.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med vilket folk? CD är upptagna med Perfect Dark.

Huvuddelen av studion lär jobba med Tomb Raider. Sedan har man väl personal som var tänkta att jobba med att skapa innehåll till Avengers som inte har så mycket att göra som tar Perfect Dark.

MS hade lite tur att det fanns sysslolös personal på Initiative-chefens gamla studio när man tappade så mycket personal.

Medlem

Får hoppas att det blir bättre än förra som hade många problem med logik och story.

1
Skriv svar