Diskutera - Hur tar du ut frustrationen vid spelande?

Robot
Diskutera - Hur tar du ut frustrationen vid spelande?

Vad gör du när ilskan pressar på?

#diskutera


Medlem

Oftast ett FAN! eller HEELVEETEE!.
Om det är riktigt illa även ett Alt+F4, för att sedan starta upp spelet igen två minuter senare - men det händer sällan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

brukar kittla dottern för höra henne skratta och bli på bättre humör


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Blir faktiskt väldigt sällan riktigt frustrerad på spel nu mera när åldern har gått upp.
Visst kan det hända att man slänger ut sig nån svordom för sig själv men jag skulle aldrig börja skriva massa hat och förolämpningar till mina medspelare som man märker att många andra gillar att göra inom online spel.

Blir jag riktigt förbannad över nått spel, då slutar jag helt enkelt att spela det spelet, man ska väll spela för att ha roligt, blir jag arg och mår dåligt över ett spel då är det helt enkelt inte ett spel för mig.

Så ser jag på det i alla fall.

Redaktör

Jag tenderar att låta som en barnförbjuden kapten Haddock. Som ung var det svårt att inte dra näven i skrivbordet (ibland väldigt nära C64:an).


signatur
Medlem

Kontroll i väggen.. dessvärre

Skribent

Har varit rätt lugn på senare år. I värsta fall blir det den gamla rage quitten när Elden Ring-bossar fuskar eller kontrollen inte registrerar mina knapptryck.

Medlem

Arg och förbannad på ett spel? Minns inte senast det hände. Om ett spel är för svårt är det bara att stänga av.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag blir inte arg eller frustrerad på spel, vad är poängen med att göra något om man blir arg och frustrerad över det?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Jag blir inte arg eller frustrerad på spel, vad är poängen med att göra något om man blir arg och frustrerad över det?

För att det finns fler känslor än bara ilska och frustration.
Om jag känner 85% glädje, 10% ilska, och 5% sorg, borde jag inte spela spelet då bara för att det finns stunder som gör mig arg eller frustrerad?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det beror på. Om jag spelar multiplayer med vänner är vi oftast arga allesammans, vilket kan vara ganska trevligt. Antingen leder det till bättre spel eller fantastiskt, barnförbjudet, skitsnack.

Om jag spelar singleplayer tar jag kort och gott en paus. Om jag är riktigt hangry kan det hända att jag slår kontrollen i soffan några gånger innan jag ger mig.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Pratar argt med mig själv

"vad i helvete! Jag slog ju honom, hur fan kunde han slå tillbaka?!"

Hade många heta diskussioner igår när jag spelade elden ring.

Medlem

blir inte arg eller upprörd då jag spelar. går det dåligt så kanske jag yttrar ett gud med ett leende. för mig är spel verkligen avkoppling och kul 🙂


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

kanske säger fan, då jag tänker på det


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Stänger av spelet och går vidare med min dag.

Medlem

Blir sällan så upprörd att det går över till ilska. Men det kan komma ur ett ord eller two. Fast bara varit i spel som t.ex tarkov, där man "förlorar" ganska mkt när man dör. Och spelet är väl inte direkt optimerat så då blir det extra jobbigt/irriterande.

Medlem

jag är helt immun, blir aldrig ens lite irriterad, aldrig ragequit lr liknande. jag bara kör och blir extra glad när andra dör


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag är helt immun, blir aldrig ens lite irriterad, aldrig ragequit lr liknande. jag bara kör och blir extra glad när andra dör

Då har du inte lirat CS

Medlem

Om det är något lagbaserat så intalar jag mig själv att det är min lagkamraters fel, annars är det gissningsvis en fuskbugg.

Medlem

Stänger av spelet och går och lägger mig i sängen. Alternativt startar upp theHunter: Call of the Wild och tar ut min ilska på någon stackars hjort.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Då har du inte lirat CS

faktiskt var jag en av dom bättre på cs första 10 åren. men lirar ej nu mer (är för gammal, ungarna är så jävla snabba). men i tonåren var det extremt få som var bättre än mig, oavsett var jag spelade.


signatur

//monster

Medlem

Jag när helt klart mer av en "knyta näven i fickan"-person när det gäller spel. Jag häpnar ju när jag hör om personer som slår sönder möss och tangentbord, men förstår att vissa kan ha svårt med självkontroll samtidigt.
Det som retar mig mest är aldrig att förlora mot en annan människa i en ärlig fight, eller mot en npc, utan vetskapen om att det bakom varje multiplayer avatar finns en tänkande människa, när denne fuskar, campar eller ägnar sig åt griefing bara för att den uppenbarligen har ett medfött tomrum där de flesta andra har en hjärna.

Medlem

Jag brukar svära, och blir jag allt för frustrerad på spelet så stänger jag av det och återupptar det någon annan dag.

Medlem

Svordommar.

Är jag på.dåligt humör redan när jag sätter mig kan det bli lite mer.

Slagit till väggen bredvid datorn med öppen hand nån gång.
Och hittade ett hysteriskt jobbigt ställe i Elden Ring, så slog till en kudde i soffan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag brukar svära, och blir jag allt för frustrerad på spelet så stänger jag av det och återupptar det någon annan dag.

Nästan exakt samma här och som någon skrev, har åldern inne för att inte slå sönder saker.
Är inne på Returnal nu och får inga större utbrott.

Kan tyvärr komma på mig själv att jag låter som en liten bitch när det går dåligt. Småtjut och grinljud, typ. Ingen sönderslagen hårdvara, det är i alla fall något.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Skriker saker som skulle få gemene man inlåst på psyket.


signatur

"There will be another time"

KoP
Medlem

Stänger av spelet och återkommer senare för att försöka igen och då brukar det oftast gå bättre.

Medlem

Jag blir jätte jätte arg, alla vet ju att det är spelet det är fel o inte jag som är dålig


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Att bli lite arg eller irriterad är ett sundhetstecken, eller ett tecken på att man är fullt normal. 😁

Hur man hanterar det sedan är en helt annan sak. Själv brukar jag då bara pausa eller stänga ned spelet och gå och göra något annat, kanske ta en promenad.

12
Skriv svar