Den officiella Star Citizen-tråden

Medlem
Vecka 10:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 hos Evocati
Den här veckan var ganska tunn på nyheter.
Men en god nyhet var att 3.17 nu testas av Evocati gruppen vilket "kan" betyda att man är på banan med en release av 3.17 i slutet på mars, början på april.

Jumptown eventet är för tillfället över.

.
.

Inside Star Citizen: Hull of a Show | Winter 2022
Veckans Inside Star Citizen bestod av en rapport om Hull-A och en sprintreport.

.
.

Star Citizen Live: VFX Team Q&A
VFX bossen Mikey Snowdon svarar på våra frågor om eld, tractor beams, och mer.
Lite torrt men en massa bra frågor och svar.

.
.

Veckans sneak peek: Rundown and stranded, must catch the bandit.

Medlem

Ryktas om ett nytt drake fordon straight 2 flyable. Drake mule. Landfordon, hype mode om det är en lastbil eller support fordon

Leak news patchnotes 3.17 evocati build.
https://pastebin.com/1n4BS84C

Lite av vad som testas av evo test spelarna.
Star Citizen Alpha 3.17.0-PTU.7988496 EVOCATI Patch Notes:
https://pastebin.com/1n4BS84C

New Features
- New Hospital: Lorville Maria Pure of Heart
- Space Station Clinics: Variations
- Initial implementation of river tech onto microTech
- Coffee Shop Vendor
- Mining Gadgets

Other Notable Information
- DNA Head Textures Update
- Separated Low Orbit Stations and Landing Zones to each have their own inventories
- Ground Vehicle Signature Emissions Changes
- Player Injury Polish Pass
- FPS Weapon Refactor
- Added keybind option to request ATC landing
- Several Major Bug Fixes
- Several Client and Server Fixes

Medlem
Vecka 11:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 hos Evocati
Stella Fortuna (St. Patrick's Day) firas med gröna skins och screenshot tävlingar.
Läs mer om det här ingame eventet här.

.
.

Inside Star Citizen: Favoring the Bold | Winter 2022
Sälja loot och framtida medical gameplay står på menyn.

.
.

Star Citizen NotSoLive: All About Alpha 3.17
Todd Papy svarar på frågor om kommande patchen 3.17 som just nu testas av Evocati gruppen.

.
.

Road mappen
Inga större förändringar denna gång. Skeppen är ännu inte spikade för release med 3.17 men annars ser det bra ut.

Läs mer här.
Hela Road mappen kan nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

.
.

Veckans sneak peek: My soul is in control.

Medlem

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/18603-Inside-Star-Citizen

Torsdagens inside star citizen med lite smått o gott om både QA testare samt Drake corsair bygget och om salvaging vfx m.m.

Lite sc leaks info
Fps vapen tillgängligheten ändras radikalt med att high end vapen åker ut ur ingame butiker o in i lootlådor och looting av npc.
Liten lista också på omplacering av vart fps vapen som fortsätter att säljas i butiker ingame.
Weapons sold in each location in build 3.17b

A18 Cubby Blast: LH86, R97, C54, Devastator, Custodian, P4, BR-2
A18 Centermass: S71, C54, LH86, Arclight, Lumin V, P8-SC, BR-2, P4, S38
ARC L1: P4, P8-SC, Devastator, Custodian
PO: S38, P4, BR-2, P8-SC, Arclight, Lumin V, Devastator, Custodian
Orison: LH86, R97
CRU L1: BR-2, P8-SC, Arclight, Gallant, Coda
GH: S38, BR-2, LH86, S71, R97, C54, Lumin V, Coda, Devastator, Custodian
CRU L5: Arclight, Gallant, Karna, Custodian
HUR L1: BR-2, P8-SC, Arclight, Gallant, Ravager, Devastator, Custodian
HUR L2: P4, Arclight, Gallant, Karna, Devastator
HUR L4: P4, P8-SC, Arclight, Gallant, Ravager
HUR L5: P4, Gallant, Custodian
NB: S38, P4, BR-2, P8-SC, LH86, S71, C54, Arclight, Lumin V
MIC L1: P4, BR-2, P8-SC, Arclight, Gallant, Devastator, Custodian

Sights available at stores are limited to 1x & 2x.

Volymetriska moln som finns på microtech kmr till hurston!

Hur ship to ship refueling ser ut me starfarern.

https://streamable.com/mlt70u

Medlem
Vecka 12:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 hos Evocati
Denna vecka fick vi en Patch Watch för 3.17.
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

ATMO esports håller en turnering, Fight or flight, idag den 26 mars.
https://www.fightorflight.gg/live-bracket

.
.

Inside Star Citizen: Player Experience | Winter 2022
Vi får lära känna ett nytt team samt en sprint report.

.
.

Star Citizen Live: EU PU Gameplay Feature Team
EU PU Gameplay Feature team svarar på frågor om life support systems, engineering gameplay, loot.

.
.

Veckans sneak peek: I'm feeling like an alien, baby..

Medlem
Vecka 13:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 Wave 1
3.16.2 patch notes och dating mappen Mesher var 1 april skämt för dom som inte hängt med.
ISC tar en paus och 3.17 är nu tillgänglig för Wave 1 backers.

.
.

Inside Star Citizen: Expanse Glance | Winter 2022
Raffinaderi skeppet MISC Expanse avslöjas och vi får en genomgång av 3.17 patchen.

.
.

Star Citizen Live: A Complete Waste of an Hour
Precis vad titeln säger.

.
.

Road mappen
Hull-A är nu spikad och RSI Scorpius kommer i en 3.17.x patch.
Läs mer här.
Hela Road mappen kan nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

.
.

Veckans sneak peek: You show the lights that stop me, turn to stone.

Medlem
Vecka 14:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 Wave 2 (Vad är Wave 2 undrar du?)

ATMO esports Fight or flight sänder finalen just nu, idag den 9 april.
https://www.fightorflight.gg/live-bracket
https://www.twitch.tv/atmoesports

Zemion från Asgard (en svensk org) och Oelmen från finska MARS lyckades under namnet Aurora Borealis ta sig till final, inte missa!

Inside Star Citizen har ett uppehåll i några veckor men vi fick en månadssammanfattning för mars.

.
.

Star Citizen Live: Actor Feature Team Q&A
Jonny, Joeis, och Chris svarar på spelarnas frågor om vad din karaktär kan göra i spelet. Vi får uppdateringar på FPS Radar, EVA och Zero Gravity, medical gameplay, och mycket mer.

.
.

Den månatliga sammanfattningen för mars 2022
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i mars.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/186...

.
.

Veckans sneak peek: Docking where no one knows.

Medlem

Så vad tror folket om det nya refinings-skeppet misc expanse då?

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/185...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Det faktum att 3.19 inte finns med på roadmappen måste väl tyda på att det omtalade och eftertraktade Pyro-systemet kommer med 3.19? Eller?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Det faktum att 3.19 inte finns med på roadmappen måste väl tyda på att det omtalade och eftertraktade Pyro-systemet kommer med 3.19? Eller?

Frågan är väl ifall pyro och servermeching/icache hänger ihop. När knappt xenothreat fungerade att spela i vettig fps så finns det ingen serverkapacitet att bygga ut star citizen mer som det verkar. Har för mej att jag såg servermeching/icache version 1 på roadmappen i slutet av detta året? Isf tror jag på en ketchup effekt av rang i slutet av detta året, eller i början av nästa år 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Vecka 15:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 öppen för alla backers
Att Inside Star Citizen har en paus visste vi från förra veckan men på grund av påsken så ställde man även in Star Citizen Live denna vecka.
Det blev ganska sparsmakat med information den här veckan med andra ord där Roadmappen var undantaget.

.
.

CiG släppte mer information om MISC Expanse.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/185...

.
.

Road mappen
Inga större förändringar. Personligen ser jag fram emot att 3.17 släpps så vi får lite mer info om 3.18 och 3.19.
Läs mer här.
Hela Road mappen kan nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

.
.

Kommande event
maj - Invictus Launch Week 2952
juni - Alien week?
oktober - Citizen Con
november - Intergalactic Aerospace Expo 2952
december - Luminalia 2952

.
.

Veckans sneak peek: Do what you want cause a pirate is free.

Medlem

Nu tänker jag sparka lite på den döda hästen för även om jag såg något som började kännas som något vettigt undrar jag bara varför?

Olli43 lade upp en video där han körde Mining och visar lite hur det fungerar med Argo Mole som ensam spelare.
Star Citizen - DANGEROUS Mission.. https://youtu.be/Y_OTmtFTB5M?t=475
Så fort man börjar samla in Volatile Cargo, i det här fallet Quantainium har man 14 minuter på sig att landa på en rymdstation, gå till Fleet Manager och "Store" sitt skepp, i nuläget eller så sprängs skeppet man använder... = Ett skriptat tids uppdrag
14 minuter och man har bara börjat fylla sina behållare, man ska sedan köra tillbaka helst utan avbrott.
Piloten har ingen timer om att man har Volatile Cargo bara en lampa om man sprängs, känns ganska efterblivet.

Nu kommer vi till Refinery, därav skeppet Expanse som dök upp på denna sida nyss https://starcitizen.tools/Expanse
Skulle man dock haft med ett sådant skepp så kunde man ha kört mining i 5 minuter, sedan fört över till Expanse och sedan väntat(leka anka) i minst 50 minuter tills det är stabilt(snabbaste exemplet i Olli43 videon på en planet), känns ju mer värt att åka till en rymdstation då och få dubbelt betalt för mineralerna eller?
Sant att om man är längre än 10 minuter från en station kanske detta kan fungera men att vänta i xxx minuter innan man oskadliggjort dessa mineraler och kan fortsätta spela kanske man tröttnat på Star Citizen. Lite åsikter från STLYoungblood.

Jag funderade lite sedan på hur det gick med Tractor Beam, minns 2012 när man klickade runt och blev som sugen på en sådan när man köpte en Cutlass:
https://web.archive.org/web/20121130055749/http://www.roberts...

"tractor beams are not yet implemented."

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Nu tänker jag sparka lite på den döda hästen för även om jag såg något som började kännas som något vettigt undrar jag bara varför?

Olli43 lade upp en video där han körde Mining och visar lite hur det fungerar med Argo Mole som ensam spelare.
Star Citizen - DANGEROUS Mission.. https://youtu.be/Y_OTmtFTB5M?t=475
Så fort man börjar samla in Volatile Cargo, i det här fallet Quantainium har man 14 minuter på sig att landa på en rymdstation, gå till Fleet Manager och "Store" sitt skepp, i nuläget eller så sprängs skeppet man använder... = Ett skriptat tids uppdrag
14 minuter och man har bara börjat fylla sina behållare, man ska sedan köra tillbaka helst utan avbrott.
Piloten har ingen timer om att man har Volatile Cargo bara en lampa om man sprängs, känns ganska efterblivet.

Nu kommer vi till Refinery, därav skeppet Expanse som dök upp på denna sida nyss https://starcitizen.tools/Expanse
Skulle man dock haft med ett sådant skepp så kunde man ha kört mining i 5 minuter, sedan fört över till Expanse och sedan väntat(leka anka) i minst 50 minuter tills det är stabilt(snabbaste exemplet i Olli43 videon på en planet), känns ju mer värt att åka till en rymdstation då och få dubbelt betalt för mineralerna eller?
Sant att om man är längre än 10 minuter från en station kanske detta kan fungera men att vänta i xxx minuter innan man oskadliggjort dessa mineraler och kan fortsätta spela kanske man tröttnat på Star Citizen. Lite åsikter från STLYoungblood.

Jag funderade lite sedan på hur det gick med Tractor Beam, minns 2012 när man klickade runt och blev som sugen på en sådan när man köpte en Cutlass:
https://web.archive.org/web/20121130055749/http://www.roberts...

"tractor beams are not yet implemented."

Nu har jag inte brytit sten sedan februari, men då hade man väl ändå 30 minuter på sig från att man påböjärjat insugningen av quantanium tills man lämnat in lasten?

Ja, vi jar också diskuterat expanse-skeppet. Det måste ju finnas en fördel att föräldra detta själv. Kanske om avståndet till refineryt är för långt, tex om du är i pyro å bryter?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nu har jag inte brytit sten sedan februari, men då hade man väl ändå 30 minuter på sig från att man påböjärjat insugningen av quantanium tills man lämnat in lasten?

Ja, vi jar också diskuterat expanse-skeppet. Det måste ju finnas en fördel att föräldra detta själv. Kanske om avståndet till refineryt är för långt, tex om du är i pyro å bryter?

21:52 dyker timern upp för ollie43, det är 14 minuter 20 sek, videon är 10 dagar gammal.
Ett enda ändamål har Expanse då, dåligt försvar flera timmars refinery?
Eller om man kan ha det som ett väldigt litet fraktskepp och köra de ostabila mineralerna till en station och dumpa de där. Men tekniskt och logiskt sett borde man då kunna ha speciella containers i en Hull-B som kan hantera "Volatile cargo" längre då men här handlar det om att CIG vill ha pengar känns det som och skapar ett skepp som kan göra en sak.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Men tekniskt och logiskt sett borde man då kunna ha speciella containers i en Hull-B som kan hantera "Volatile cargo" längre då men här handlar det om att CIG vill ha pengar känns det som och skapar ett skepp som kan göra en sak.

Eller så testar de spelmekanik, tar sedan emot kritik samt förslag från spelarna och gör förbättringar efter det. Som de brukar göra. 😊

Medlem
Skrivet av Nemo:

Eller så testar de spelmekanik, tar sedan emot kritik samt förslag från spelarna och gör förbättringar efter det. Som de brukar göra. 😊

Ja, jag tänkte inte på att de inte gjort klart Orion än så det här är väl en del av prototypen för hur en sådan ska fungera.
Det är som att varje nytt spelmoment i SC är som ett nytt spel i utvecklingstid oavsett vad de en gång i tiden sade.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

21:52 dyker timern upp för ollie43, det är 14 minuter 20 sek, videon är 10 dagar gammal.
Ett enda ändamål har Expanse då, dåligt försvar flera timmars refinery?
Eller om man kan ha det som ett väldigt litet fraktskepp och köra de ostabila mineralerna till en station och dumpa de där. Men tekniskt och logiskt sett borde man då kunna ha speciella containers i en Hull-B som kan hantera "Volatile cargo" längre då men här handlar det om att CIG vill ha pengar känns det som och skapar ett skepp som kan göra en sak.

Ja, jag visste faktiskt inte om att de kortat tiden. Det gör ju definitivt plats för detta refinery-skeppet isf. Jag tänker precis som du säger att vissa skepp kommer kunna transportera instabila ämnen om man har en specifik modul installerad tex molen. Detta skulle göra en väsentlig skillnad på molen och prospectorn i brytning av quantanium, vilket verkligen behövs. Idag är det knappt lönt å använda en mole om man är tex 2-3 pers. Istället används flera prospectors istället för att effektivisera brytningen eftersom man (då) hann tillbaka för att sälja av/smälta på de olika stationerna.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

MISC Expanse verkar vara ett skepp som ger inga till mycket små ”fördelar”, som ni efterfrågar, i Stanton.
I en snar framtid kommer vi med ganska stor sannolikhet att göra mer än att leva ”suburban-livet” och bara kajka runt i Stanton.

Jag gissar på att ett MISC Expanse kommer vara väldigt användbar i ett glesare och mindre infrastrukturellt system, (an Expanse). Framför all för den enskilde spelaren som inte är mångfalt dekorerad i Concierge.
Det är ju inte alla som kan investera i en RSI Orion på rak arm. Dessutom gissar jag på att du behöver 4-6 polare för att kunna operera en Orion effektivt.
Med Expanse:n kanske det räcker det med 1-2 polare i Prospectors, motsv.

Vem vet, det är ju ett spel i pre-alpha där iaf jag känner att jag har turen att vara med och deltaga i utvecklingsupplevelsen.

Happy thoughts people!🙂

Medlem
Skrivet av Hajfena:

21:52 dyker timern upp för ollie43, det är 14 minuter 20 sek, videon är 10 dagar gammal.
Ett enda ändamål har Expanse då, dåligt försvar flera timmars refinery?
Eller om man kan ha det som ett väldigt litet fraktskepp och köra de ostabila mineralerna till en station och dumpa de där. Men tekniskt och logiskt sett borde man då kunna ha speciella containers i en Hull-B som kan hantera "Volatile cargo" längre då men här handlar det om att CIG vill ha pengar känns det som och skapar ett skepp som kan göra en sak.

Skrivet av vbgbasse:

Ja, jag visste faktiskt inte om att de kortat tiden. Det gör ju definitivt plats för detta refinery-skeppet isf. Jag tänker precis som du säger att vissa skepp kommer kunna transportera instabila ämnen om man har en specifik modul installerad tex molen. Detta skulle göra en väsentlig skillnad på molen och prospectorn i brytning av quantanium, vilket verkligen behövs. Idag är det knappt lönt å använda en mole om man är tex 2-3 pers. Istället används flera prospectors istället för att effektivisera brytningen eftersom man (då) hann tillbaka för att sälja av/smälta på de olika stationerna.

Jag får nog rätta mig själv här. Det har nog alltid varit 15 min. Sedär ja. Man lär sig nåt nytt varje dag 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av hagbard_ml:

MISC Expanse verkar vara ett skepp som ger inga till mycket små ”fördelar”, som ni efterfrågar, i Stanton.
I en snar framtid kommer vi med ganska stor sannolikhet att göra mer än att leva ”suburban-livet” och bara kajka runt i Stanton.

Jag gissar på att ett MISC Expanse kommer vara väldigt användbar i ett glesare och mindre infrastrukturellt system, (an Expanse). Framför all för den enskilde spelaren som inte är mångfalt dekorerad i Concierge.
Det är ju inte alla som kan investera i en RSI Orion på rak arm. Dessutom gissar jag på att du behöver 4-6 polare för att kunna operera en Orion effektivt.
Med Expanse:n kanske det räcker det med 1-2 polare i Prospectors, motsv.

Vem vet, det är ju ett spel i pre-alpha där iaf jag känner att jag har turen att vara med och deltaga i utvecklingsupplevelsen.

Happy thoughts people!🙂

Åhh vad jag önskar jag hade lite av din tillförsikt och positiva attityd. På riktigt

Jag drabbas hela tiden av verkligheten och kan inte stå emot att svära åt den. Tappar jag bort benet i en motorsågsolycka svär jag för det istället för att glädjas över att jag har ett till.
Backar jag ett spel 2014 för att kunna spela något jäkligt gött blir jag sur att det 2022 inte lämnat pre-alpha istället för att glädjas över att jag fått chansen att donera några tusen kr till en rolig sak.

På riktigt, jag vet att det låter cyniskt, men jag avundas dig. Av oss två är du den som är den lyckligare av oss

Medlem

Spelar man pu o planeterna står i rätt linje så är det riktigt skojj med några polare.
Ja kommer iaf fortsätta pledgea skit så länge det är kul

Stark dator o snabba ram minnen o ssd disk o en stark cpu så är man i hamn.

Köpte en expanse även om ja bara minear ibland. Tyckte det såg lite ruffigt ut och kan va trevlig omväxling från combat.

Medlem
Vecka 16:s community information från CIG

Live Version: 3.16.1 ▪ PTU Version: 3.17 öppen för alla backers
Det är inte mycket att rapportera om för vecka 16.

Det går riktigt trögt med att få ut 3.17 då den har en hel del buggar (ja, mer än vanligt)
Ryktet säger att dom har slitit ut en hel del innanmäte och ersatt med Server meshing kompatibla delar vilket möjligen skulle förklara de problem som uppstått. Ta det påståendet med en näve salt dock.

På grund av att Jared Huckarby (Community manager/Content lead på CIG) flyttade till England denna vecka blev även Star Citizen Live inställt.
Men misströsta inte, Inside Star Citizen återkommer nästa vecka och förhoppningsvis blir det en del förändringar till det bättre nu när spelets Community manager/Content lead flyttat till CIGs största studio.
Vem vet, vi kanske även kommer att få återse The Briefing room?[insert hollow laughter]

.
.

Veckans sneak peek: I work the angles, sharp and precise

Medlem

Superbra med alla uppdateringar ni bjuder på. Köpte in mig 2012-2013 tror jag, strax efter kickstarter kampanjen och det har blivit några skepp sedan dess. Tror vi kommer se en viss ketchupeffekt när vi får tillgång till fler solsystem förutsatt att de också lägger krut på att de befintliga game looparna funkar och är intressanta.

Tror vi kan förvänta oss det inom 1-2 år så gäller att CIG lyckas hålla förväntningarna (och pengaflöde) igång så de kan fortsätta utveckla utan finansiella hinder.

Medlem
Skrivet av jonas.m:

Superbra med alla uppdateringar ni bjuder på. Köpte in mig 2012-2013 tror jag, strax efter kickstarter kampanjen och det har blivit några skepp sedan dess. Tror vi kommer se en viss ketchupeffekt när vi får tillgång till fler solsystem förutsatt att de också lägger krut på att de befintliga game looparna funkar och är intressanta.

Tror vi kan förvänta oss det inom 1-2 år så gäller att CIG lyckas hålla förväntningarna (och pengaflöde) igång så de kan fortsätta utveckla utan finansiella hinder.

Som jag förstår det så finns det redan färdigt minst ett annat system, kanske rentutav 2, men att problemet är just att servern inte orkar med innan vi kan ladda in och ur människor och saker, dvs icache och servermeching. Jag gissar på beta 2 år från att dessa systemen är implementerade 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

3.17 håller på att patchas just nu 😀


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Vecka 17:s community information från CIG

Live Version: 3.17.0 ▪ PTU Version: -

.
.

Star Citizen: Alpha 3.17 - Fueling Fortunes
Då är 3.17 äntligen släppt till Live!

Om du vill läsa mer i detalj om vad 3.17 erbjuder så har CiG en sida här.

RSI Scorpius är planerad att komma i en 3.17.x patch längre fram.
Det är Invictus Launch Week 2952 snart (maj) så det är inte omöjligt att skeppet släpps då.

I samband med 3.17 släppet har CiG som vanligt en del tävlingar på sin sida för dom som är intresserade.

3.17 visade sig vara en rejäl utmaning för CiG och även om den nu är släppt så blev den rejält försenad och det är inte så långt kvar till sista juni då nästa patch ska släppas. Risk för att 3.18 blir lite urvattnad eller försenad den med?

.
.

Inside Star Citizen: Wear and Tear Affair | Spring 2022
CiG ger oss en inblick i hur dom implementerar "wear and tear" i spelet, både på skepp men också på spelare.
Vi får även en sprintreport.

.
.

Star Citizen Live Gamedev: Ruins of Home
Ännu ett avsnitt som ger mer för den som är intresserad av concept artist yrket och mindre för oss som vill ha mer information om utvecklingen av själva spelet.

.
.

Road mappen
Inga större förändringar. En del tillägg i Progress trackern.
Läs mer här.
Hela Road mappen kan, som alltid, nås via den här länken: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/star-citizen

.
.

Kommande event
maj - Invictus Launch Week 2952
juni - Alien week?
oktober - Citizen Con
november - Intergalactic Aerospace Expo 2952
december - Luminalia 2952

.
.

Veckans sneak peek: I'm no merchant, I don't barter.

Medlem

Det som gör mig mest taggad över 3.17 är att 3.18 nu är ett steg närmare!
Det enda jag vill göra i Star Citizen är salvage med en Vulture. Vill sitta ensam i mitt hörn av universum och hacka sönder skrot dagarna i ända. Kanske gå med i en piratorganisation och plocka delar efter en fight, och jobba mig upp till en Reclaimer.

Det varit princip det som lockade i Eve Online också, fast mining då istället för salvage


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Det som för mig mest taggad över 3.17 är att 3.18 nu är ett steg närmare!
Det enda jag vill göra i Star Citizen är salvage med en Vulture. Vill sitta ensam i mitt hörn av universum och hacka sönder skrot dagarna i ända. Kanske gå med i en piratorganisation och plocka delar efter en fight, och jobba mig upp till en Reclaimer.

Det varit princip det som lockade i Eve Online också, fast mining då istället för salvage

Detta jar ju diskuterats en del. För oss som sitter på en reclaimer där salvage inte alls fungerar; kommer vi få en vulture till låns för att utnjuta salvage, eller får vi fortsatt använda reclaimern som ett trögt transportskepp tills de fixat salvage-delen till skeppet 🤔


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Det som för mig mest taggad över 3.17 är att 3.18 nu är ett steg närmare!
Det enda jag vill göra i Star Citizen är salvage med en Vulture. Vill sitta ensam i mitt hörn av universum och hacka sönder skrot dagarna i ända. Kanske gå med i en piratorganisation och plocka delar efter en fight, och jobba mig upp till en Reclaimer.

Det varit princip det som lockade i Eve Online också, fast mining då istället för salvage

Det är till stor del samma för mig, speciellt den fulla Salvage upplevelsen där man tar hand om allt, gaser, vätskor, komponenter och skrov.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Detta jar ju diskuterats en del. För oss som sitter på en reclaimer där salvage inte alls fungerar; kommer vi få en vulture till låns för att utnjuta salvage, eller får vi fortsatt använda reclaimern som ett trögt transportskepp tills de fixat salvage-delen till skeppet 🤔

Brukar vara standard att man får 1-2 olika loaner skepp.
Är mycket säker på att reclaimer ägare kommer få låna en vulture då den fyller vissa av reclaimerns funktioner.
Fick höra av en polare att han fick 143 frames ovanför microtech på port tressler i 3.17.
Ska prova när ja kommer hem o se om der bli likadant för mig
Stor hype om fps går upp så mycket.

Skriv svar