1 miljon på en vecka! Ytterligare milstolpe för V Rising

Robot
1 miljon på en vecka! Ytterligare milstolpe för V Rising

Spel-Skövde fortsätter skina.

#v-rising


Medlem

Väl förtjänt

Medlem

Riktigt bra spel! Ser fram emot vad de kommer komma med för uppdateringar.

Medlem

71 timmar har jag fått in för mina 200 spänn. Då är jag inte helt klart, har väl en 10 timmar till innan jag är helt nöjd och har gjort 100% av all content.

Kan vara det absolut mest kompletta early access spelet genom alla tider, jag har haft noll buggar, allting har fungerat som det ska och det finns så mycket content så man vet inte riktigt vart man ska ta vägen, det är också en otroligt feat att dom har gjort så att alla materials i hela spelet är relevanta hela vägen igenom level 10 till lvl 85. Du kommer aldrig behöva kasta något eller ha onödiga saker liggandes, allting kan användas.

71 timmar alltså, för 200kr, med mer content än 99% av alla tripple-A spel för 600-700kr, ja, då förtjänar man 1 miljon köpta. Sedan har även Stunlock sagt att dom vill ha ut 1.0, 12 månader från release. Spelet är i stort sett klart, dom behöver bara addera mer content, vilket dom redan är igång med som jag uppfattat det.

SATAN VILKET SPEL. 200 SPÄNN, OM JAG INTE SA DET!

Medlem

Är det massa pvp skit? Spelet verkar nice men jag kommer inte lira det om mitt hus är borta efter sömn.

Medlem

Dom har även flippat knappen med offline läge, så det finns tillängligt nu
Är väll en smart grej att hålla pirater borta, men inget som ärliga konsumenter ska behöva stå ut med
Dom kunde ha gått "fuck it, vi skiter it", efter ha sålt 1 miljon exemplar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det massa pvp skit? Spelet verkar nice men jag kommer inte lira det om mitt hus är borta efter sömn.

jag kör egen server, så inget pvp alls.

Sjukt beroendeframkallande! Första 10 minuterna var jag skeptisk, men det försvann fort när man började sätta upp palissader och jaga bossmonster.

Striderna är relativt simpla, men kräver ändå att man är med och duckar och blockar. Det känns lite som ett blodborne fast med lägre svårighet, blandat med lite survival light och basbyggande. Riktigt kul!


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Prixm:

71 timmar har jag fått in för mina 200 spänn. Då är jag inte helt klart, har väl en 10 timmar till innan jag är helt nöjd och har gjort 100% av all content.

Kan vara det absolut mest kompletta early access spelet genom alla tider, jag har haft noll buggar, allting har fungerat som det ska och det finns så mycket content så man vet inte riktigt vart man ska ta vägen, det är också en otroligt feat att dom har gjort så att alla materials i hela spelet är relevanta hela vägen igenom level 10 till lvl 85. Du kommer aldrig behöva kasta något eller ha onödiga saker liggandes, allting kan användas.

71 timmar alltså, för 200kr, med mer content än 99% av alla tripple-A spel för 600-700kr, ja, då förtjänar man 1 miljon köpta. Sedan har även Stunlock sagt att dom vill ha ut 1.0, 12 månader från release. Spelet är i stort sett klart, dom behöver bara addera mer content, vilket dom redan är igång med som jag uppfattat det.

SATAN VILKET SPEL. 200 SPÄNN, OM JAG INTE SA DET!

Helt beredd att hålla med. De flesta features känns jävligt genomtänkta. Och till skillnad mot många andra survivalspel så får jag mer en "we go again"-känsla när jag blir gankad, snarare än att vilja tugga glas. Ser fram emot många timmar till!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det massa pvp skit? Spelet verkar nice men jag kommer inte lira det om mitt hus är borta efter sömn.

Kan inte svara för privata servrar, men tror de flesta officiella bara har vissa timmar då du kan förstöra någon annans slott. Har personligen inte blivit drabbad en enda gång hittills. Det blir en del open world pvp så klart, men du får behålla vapen och utrustning även om du dör.

Medlem

Nice, egen server låter inte dumt 😊

Medlem

Swedish Pride™👌


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det massa pvp skit? Spelet verkar nice men jag kommer inte lira det om mitt hus är borta efter sömn.

Du kan köra på PvE servrar, som jag gör. Jag har alltid spelat PvP men efter att ha spelat på en PvP server i 30 minuter, och spenderat 15 av dem på att springa tillbaka till mitt lik för att hämta min grejer, för att bli gankad IGEN av en superlevelidiot, så sket jag i PvP för första gången i mitt liv. Man har noll skydd och blir rågankad i newbiezoner av högre gearlevelidioter. Om och om och om och om igen. Ad infinitum.


signatur

I drank what?

Medlem

Grymt roligt för dem.

När kommer FZ.servern upp?

Medlem

Jag har verkligen inte fattat vad för sorts spel detta är? Någon?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Jag har verkligen inte fattat vad för sorts spel detta är? Någon?

Youtube?

Lite allt möjligt. Lite, Diablo, ett en skvätt MOBA, kombinerat med lite basbyggande. Riktigt roligt.

Medlem

Någon so har en svensk PVE server som man kan joina?

Gen
Medlem
Skrivet av Mirage:

Du kan köra på PvE servrar, som jag gör. Jag har alltid spelat PvP men efter att ha spelat på en PvP server i 30 minuter, och spenderat 15 av dem på att springa tillbaka till mitt lik för att hämta min grejer, för att bli gankad IGEN av en superlevelidiot, så sket jag i PvP för första gången i mitt liv. Man har noll skydd och blir rågankad i newbiezoner av högre gearlevelidioter. Om och om och om och om igen. Ad infinitum.

Köpte och testade spelet i förrgår på en PvE server (joinade ingen clan). Lyckades bygga ett slott med väggar å allt. Idag loggade jag in och märkte att jag var död och att jag låg i någon annans slott. Tog respawn och nu hittar jag inte mitt slott men misstänker att någon snott min mark och bankat sönder slottet.

Ska detta kunna ske på en PvE server? Funderar nämligen på refund om man inte får ha sina grejer ifred ö.h.t.

Ser man inte var man dött? Ser man inte var ens bas är?

Medlem
Skrivet av Gen:

Köpte och testade spelet i förrgår på en PvE server (joinade ingen clan). Lyckades bygga ett slott med väggar å allt. Idag loggade jag in och märkte att jag var död och att jag låg i någon annans slott. Tog respawn och nu hittar jag inte mitt slott men misstänker att någon snott min mark och bankat sönder slottet.

Ska detta kunna ske på en PvE server? Funderar nämligen på refund om man inte får ha sina grejer ifred ö.h.t.

Ser man inte var man dött? Ser man inte var ens bas är?

Titta på kartan, där en kista är är var du har ditt slott. Du måste mata slottets hjärta med blood essence. utan det så dör slottet, och då kan slottet även dekonstrueras av andra spelare (sund mekanism då folk som slutar spela kommer kunna rensas bort naturligt.
Blood essence får du varje gång du slår ihjäl något levande. Människa eller djur. Så det är lätt att farma.

Att joina en klan är viktigt, eftersom ALLT de andra i klanen forskar fram, det kan du lära dig gratis. Så man går fram snabbt. Jag lyckades lura en kompis att köpa detta, och vi kör ihop. Stormsteg framåt + vissa bossar är knepiga om du inte har jättehög gear level.

Bossarna är de som ger dig ny teknologi.

Du får definitivt ha dina grejer ifred på en PvE server. Dör du i det öppna kan ingen plundra ditt lik, endast du kan ta tillbaka dina grejer.

Tänk på att lägga dig i kistan när du loggar av, eftersom din karaktär inte försvinner från världen. Så loggar du av i naturen kommer solen döda dig.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av Mirage:

Titta på kartan, där en kista är är var du har ditt slott. Du måste mata slottets hjärta med blood essence. utan det så dör slottet, och då kan slottet även dekonstrueras av andra spelare (sund mekanism då folk som slutar spela kommer kunna rensas bort naturligt.
Blood essence får du varje gång du slår ihjäl något levande. Människa eller djur. Så det är lätt att farma.

Att joina en klan är viktigt, eftersom ALLT de andra i klanen forskar fram, det kan du lära dig gratis. Så man går fram snabbt. Jag lyckades lura en kompis att köpa detta, och vi kör ihop. Stormsteg framåt + vissa bossar är knepiga om du inte har jättehög gear level.

Bossarna är de som ger dig ny teknologi.

Du får definitivt ha dina grejer ifred på en PvE server. Dör du i det öppna kan ingen plundra ditt lik, endast du kan ta tillbaka dina grejer.

Tänk på att lägga dig i kistan när du loggar av, eftersom din karaktär inte försvinner från världen. Så loggar du av i naturen kommer solen döda dig.

Tack för en utförlig förklaring.

Kan svära på att jag inte såg någon kista men ska kika igen.

Det där med Blood Essence såg jag och jag matade på med det jag hade vilket bara var 11h, så det förklarar vad som hände sen. Är det inte ett minus? För om man inte hinner köra så mycket och farma massa essence så är man ju rökt? Tex om man ska på semester eller något liknande? Förstår fördelen men det är ju en lika stor nackdel.

Medlem
Gammalt spel i ny förpackning

Satt nog 12 timmar med detta i går kväll tills tidigt nu på morgonen.
Hittade en server som verkade ok, skulle bara testa någon timme, 2 slott senare så insåg jag att jag nog bör köra på en egen server med bättre inställningar.
Spelet är gjort för att spelas i grupp med de vanliga inställningarna.

Ska testa egen server ikväll eller imorgon.

Spelet i sig kändes som wow back in 2004.. nostalgi. Jag gillar det skarpt. Hoppas det varar länge.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tack för en utförlig förklaring.

Kan svära på att jag inte såg någon kista men ska kika igen.

Det där med Blood Essence såg jag och jag matade på med det jag hade vilket bara var 11h, så det förklarar vad som hände sen. Är det inte ett minus? För om man inte hinner köra så mycket och farma massa essence så är man ju rökt? Tex om man ska på semester eller något liknande? Förstår fördelen men det är ju en lika stor nackdel.

Semester är ett jättestort problem för singleplayers. Jag spelar med en polare, och vi skapade en klan. Så nu har han fri tillgång till slottet jag redan byggt samt han kan mata mitt/vårt hjärta. Vi har lvl 3 på vårt hjärta och kan ha 8 dagars värt av blood essence.
Blood essence farmingen är inget problem, den kommer av sig själv när du dödar allt som är levande. Jag har i skrivande stund över 4000 som bara ligger i bokhyllor och väntar på användande.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar