Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Expansionen Together We Rule har utannonserats till Humankind

Robot
Expansionen Together We Rule har utannonserats till Humankind
Medlem

Hade hoppats på att Humankind skulle bli en riktig motståndare till Civ, men med alla dess problem kom det aldrig i närheten tyvärr... Får hoppas att de gör om och gör rätt någon gång i framtiden, tror inte en expansion lyckas lösa särskilt mycket.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag är ett stort 4x-fan, så jag köpte Humankind ett par veckor efter release efter att ha hört mycket bra om det. De första par genomspelningarna var riktigt kul. Men sedan blev det snabbt enformigt, varje match blev den förra lik. Tror jag körde max 5-6 hel/eller halv-färdiga genomspelningar, sedan blev det bara väldigt enformigt och tråkigt, även på en relativt hög svårighetsgrad.
Man kan ju jämföra med civilization-serien, jag har kört alla spel i huvudserien, från ettan till sexan. Och jag kan nästan garantera att de alla har hållt i minst 50, troligen 100, startade omgångar innan jag tröttnat...

Jag tror att om Humankind är ett jättebra spel om man kör det i relativt kompetetiv multiplayer, där kan det stå starkare än civ kan jag tro. Men i singleplayer var det inget att hänga i granen. Jag tror inte att någon expansion kan rädda det heller.

1
Skriv svar