Diablo IV får snart en "end game-beta"

Robot
Diablo IV får snart en "end game-beta"

Och tidigt nästa år är det dags för öppen beta.

#Blizzard, #Diablo-4, #diablo-iv


Medlem

Det är nästan så jag hör: "Framförallt storspenderare i Diablo: Immoral har stor chans, det är fortfarande inte försent att bli en sådan!"

Medlem

Taget från sidan: "As you cull the monstrosities inhabiting a Helltide, they’ll potentially drop Cinders, a new currency that can be spent to open Helltide Chests scattered throughout the respective region."

Kan man möjligen även köpa Cinders med Ash Flakes, som man kan köpa med Blood Gems, som man kan köpa med Infinity stones, som man...
bla bla...
..Diamond Dust som man endast kan köpa för riktiga pengar genom premium Battle Pass?

Det är svårt att dämpa cynikern i mig nu när man lagt så mycket energi från Blizzards sida på att väcka den.

Fragtjuv

Jag tycker att det ska bli spännande att se vad det blir av Diablo IV. Jag har ändå förhoppningar om att det ska bli ett bra spel! Jag försöker vara positiv i alla fall.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Hoppas dem har något system med coruption+maps


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Läckte ju ut gameplay video på cirka 40 min. Såg riktigt jävla förjävligt ut imo. Tycker även D3 är rätt uselt arpg. Fattar inte heller hur folk inte har principer och kan tacka nej till skit.

Medlem

Är så orimligt taggad, längtar till releasen! Ska nog undvika betan ändå, körde d3-betan och var redigt trött på första acten när spelet väl släpptes..

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Är så orimligt taggad, längtar till releasen! Ska nog undvika betan ändå, körde d3-betan och var redigt trött på första acten när spelet väl släpptes..

Jo det kan bli rätt tradigt när det blir så. Nu kör de ju end-game som beta och det är ju menat att köras 1000+ ändå.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Läckte ju ut gameplay video på cirka 40 min. Såg riktigt jävla förjävligt ut imo. Tycker även D3 är rätt uselt arpg. Fattar inte heller hur folk inte har principer och kan tacka nej till skit.

Principer? Hos gamers? Dröm vidare. Finns nog ingen annan målgrupp som bara äter all skit som kastas i deras riktning.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo det kan bli rätt tradigt när det blir så. Nu kör de ju end-game som beta och det är ju menat att köras 1000+ ändå.

Ja det är nog klart bättre, men tror jag hoppar ändå och lämnar plats åt er andra som är taggade Jag gillar endgame, men som en följd av att jag klarat mig med min build osv. Bara endgame känns mest lite spoiligt

Medlem

Själv tillhör jag en av de som verkligen tyckte om trean, ser fram emot fyran.

Medlem

Så bra. Då har man ytterligare ett sätt att identifiera personer man absolut inte vill ha något med att göra.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Läckte ju ut gameplay video på cirka 40 min. Såg riktigt jävla förjävligt ut imo. Tycker även D3 är rätt uselt arpg. Fattar inte heller hur folk inte har principer och kan tacka nej till skit.

Skrivet av noreason:

Principer? Hos gamers? Dröm vidare. Finns nog ingen annan målgrupp som bara äter all skit som kastas i deras riktning.

Får man kanske fråga sig, vad gör ni här om ni så upperbarligen hatar allt som heter Blizzard, och kanske även gamers i allmänhet?

Själv är jag försiktigt optimistiskt gällandes D4 med tanke på hur det blev med D3. Men från det man sett, ser det ju onekligen bättre ut än 3:an gjorde. Kan man bara kasta skit, så kan man lika hålla truten stängd. Gör nåt annat med era liv.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Taget från sidan: "As you cull the monstrosities inhabiting a Helltide, they’ll potentially drop Cinders, a new currency that can be spent to open Helltide Chests scattered throughout the respective region."

Kan man möjligen även köpa Cinders med Ash Flakes, som man kan köpa med Blood Gems, som man kan köpa med Infinity stones, som man...
bla bla...
..Diamond Dust som man endast kan köpa för riktiga pengar genom premium Battle Pass?

Det är svårt att dämpa cynikern i mig nu när man lagt så mycket energi från Blizzards sida på att väcka den.

Tanken är att man inte får betala för loot heltide chests, för det skulle göra spelet osäljbart i vissa länder.

Spelet kör mer på FOMO med sitt season pass än gambling addiction, vilket är snäppet bättre.

Medlem

Efter skitstormen kring Immortal har dom gått ut med, och verkligen betonat, att "you can not buy power in D4".

EDIT: https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816415/diablo-iv-qu...

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Läckte ju ut gameplay video på cirka 40 min. Såg riktigt jävla förjävligt ut imo. Tycker även D3 är rätt uselt arpg. Fattar inte heller hur folk inte har principer och kan tacka nej till skit.

Jag tyckte det såg bra ut och har stora förhoppningar. Men varför måste jag säga nej för att du tycker det ser skit ut? varför måste jag följa dina principer? Jag har mina egna och följer vad jag tycker inte vad du tycker och det tycker jag övriga med ska göra imho.

Medlem

Någon verkar ha ett par rejäla kulor...

Medlem
Skrivet av Frisell:

Efter skitstormen kring Immortal har dom gått ut med, och verkligen betonat, att "you can not buy power in D4".

EDIT: https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816415/diablo-iv-qu...

Ska man vara cynisk så sa dom liknande saker om Diablo Immortal också innan releasen. Deras förtroende för såna uttalanden är ganska lågt just nu.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Varför inte bara skippa allt gameplay och göra ett renodlat hasardspel? Det verkar ju vara vad blizzard vill sälja nuförtiden ändå.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Taget från sidan: "As you cull the monstrosities inhabiting a Helltide, they’ll potentially drop Cinders, a new currency that can be spent to open Helltide Chests scattered throughout the respective region."

Kan man möjligen även köpa Cinders med Ash Flakes, som man kan köpa med Blood Gems, som man kan köpa med Infinity stones, som man...
bla bla...
..Diamond Dust som man endast kan köpa för riktiga pengar genom premium Battle Pass?

Det är svårt att dämpa cynikern i mig nu när man lagt så mycket energi från Blizzards sida på att väcka den.

Pessimister och cyniker är väldigt viktiga i samhället. Om vi hade tagit bort de personerna kan jag garantera dig att ingen levande skulle vilja leva i det samhället. Naivister och godtyckare är de korruptas favoriter att ha vid sin sida som hejar på. Det är pessimister och cyniker som avvärjde potentiella faror och pekat ut de vargar som gömt sig bland fåren. Sedan kan det bli för mycket av det goda!

Medlem

Så länge det skippar Immortals upplägget så är jag nöjd. Diablo 3 var fantasiskt spel och ser fram emot ett mörkare diablo... öppen värld är också lite spännande tycker jag. Kommer dock inte spela betan så man är trött på det när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av Landvetter:

Varför inte bara skippa allt gameplay och göra ett renodlat hasardspel? Det verkar ju vara vad blizzard vill sälja nuförtiden ändå.

Nej. Det skulle Blizzard ALDRIG göra! De skulle ju förlora sin viktigaste målgrupp: alla minderåriga gamblers! Allt slit förgäves!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Landvetter:

Varför inte bara skippa allt gameplay och göra ett renodlat hasardspel? Det verkar ju vara vad blizzard vill sälja nuförtiden ändå.

Ja stryktipset de har i Diablo Immortal som Immortal e ju ett steg i rätt riktning

Medlem

Min största önskan är att de går tillbaka till hur loot hanteras i D2...jakten på loot i det spelet var bortom något som kommit efteråt... Ekonomin i spelet var fantastiskt

En allmän fråga (undrar om det bara är jag) men är inte grafiken på själva gubben i stil med 90-tals spel? D2R har ju betydligt bättre grafik på själva karaktären känns det som eller är det bara jag?

Medlem
Skrivet av adrii:

Min största önskan är att de går tillbaka till hur loot hanteras i D2...jakten på loot i det spelet var bortom något som kommit efteråt... Ekonomin i spelet var fantastiskt

En allmän fråga (undrar om det bara är jag) men är inte grafiken på själva gubben i stil med 90-tals spel? D2R har ju betydligt bättre grafik på själva karaktären känns det som eller är det bara jag?

Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att det är jäkligt svårt att se på något läckt game footage med halvdan upplösning och få en rättvis uppfattning om hur spelet kommer att se ut när det släpps. Är du det minsta osäker, och om utseendet är en game changer...förboka inte spelet, vänta till release och kolla på det färdiga spelet när streamers kör, vänta på recensioner mm.

Jag kommer hoppas in i det sista på att D4 kommer vara väntan värd. Jag är nästan övertygad redan nu om att spelet i sig kommer vara fantastiskt...det som kommer vara en definitiv game changer för mig är ifall det samtidigt är ett träsk av girighet genom Battle Pass och MTX.
Då ger jag hellre fan i att spela det.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att det är jäkligt svårt att se på något läckt game footage med halvdan upplösning och få en rättvis uppfattning om hur spelet kommer att se ut när det släpps. Är du det minsta osäker, och om utseendet är en game changer...förboka inte spelet, vänta till release och kolla på det färdiga spelet när streamers kör, vänta på recensioner mm.

Jag kommer hoppas in i det sista på att D4 kommer vara väntan värd. Jag är nästan övertygad redan nu om att spelet i sig kommer vara fantastiskt...det som kommer vara en definitiv game changer för mig är ifall det samtidigt är ett träsk av girighet genom Battle Pass och MTX.
Då ger jag hellre fan i att spela det.

Ja de kanske jobbar med mechanics först och främst och jobbar med grafiken parallellt men lägger in det senare. Miljön och allt runtomkring ser ju fräckt ut. Bara vänta nu 2023 kan inte komma fort nog.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Pessimister och cyniker är väldigt viktiga i samhället. Om vi hade tagit bort de personerna kan jag garantera dig att ingen levande skulle vilja leva i det samhället. Naivister och godtyckare är de korruptas favoriter att ha vid sin sida som hejar på. Det är pessimister och cyniker som avvärjde potentiella faror och pekat ut de vargar som gömt sig bland fåren. Sedan kan det bli för mycket av det goda!

Alltså vad gör du på fz egentligen?
Du bara går in i varje tråd och gnäller på allt?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alltså vad gör du på fz egentligen?
Du bara går in i varje tråd och gnäller på allt?

Han gnäller ju inte, han håller med

1
Skriv svar