Portals kommande ray tracing-DLC ser fantastiskt ut

Robot
Portals kommande ray tracing-DLC ser fantastiskt ut

Praktiskt taget en remaster av spelet.

#Portal, #RTX, #nyhetstips


Medlem

RTX Remix ser fantastiskt ut! Här är Morrowind (15:30):

Medlem

Kommer det funka på rtx3000 serien?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Kommer det funka på rtx3000 serien?

Ja.

Nvidia: "NVIDIA RTX Remix requires a GeForce RTX GPU to create RTX Mods, while mods built using Remix should be compatible with any hardware that can run Vulkan ray-traced games.

Medlem

Hoppas en version på en Portal 2, första spelet var väldigt kort.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av neocon:

RTX Remix ser fantastiskt ut! Här är Morrowind (15:30):
https://youtu.be/PWcNlRI00jo?t=929

Whoa. o.o


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hoppas fortfarande att dom släpper Portal 1 och 2 samt HL2 till nuvarande konsoler.


signatur

PSN: OAKTHYR

eld
Medlem
Skrivet av neocon:

RTX Remix ser fantastiskt ut! Här är Morrowind (15:30):
https://youtu.be/PWcNlRI00jo?t=929

Sjukt intressant med ett modverktyg som verkar oberoende av spelmotorn, byter ut texturer och assets on the fly!

Medlem

Detta är nog det enda bra som kom ut från dom igår

Otroligt verktyg som kommer skapa massa nya grafikmods för spel

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hoppas fortfarande att dom släpper Portal 1 och 2 samt HL2 till nuvarande konsoler.

Inte riktigt samma sak som att vara släppt på nya konsolerna. Men jag är rätt säker på att "the orange box" till 360 går att köra på Xbox one X i 4k kanske även 4k 60FPS om man kör på en series x? Har inte spelet på konsol så kan ej testa.
Och Portal 2 ingår ju inte där.
Men Portal 1 och 2 släpptes nyligen på Switch så de kanske är på väg till resten av konsolerna.

Medlem

Kommer det funka på ett RX 6800XT tro?

Medlem
Skrivet av Jonte6950:

Kommer det funka på ett RX 6800XT tro?

Förmodligen, med tanke på detta (just angående "Vulkan ray-traced games"). Frågan är hur pass snabbt det lär gå, RX 6x00-serien är inte direkt snabba på RayTracing jämfört med Nvidias kort.
Förhoppningsvis blir det lite ändring på det med 7x00-serien.

Skrivet av neocon:

Nvidia: "NVIDIA RTX Remix requires a GeForce RTX GPU to create RTX Mods, while mods built using Remix should be compatible with any hardware that can run Vulkan ray-traced games.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Förmodligen, med tanke på detta (just angående "Vulkan ray-traced games"). Frågan är hur pass snabbt det lär gå, RX 6x00-serien är inte direkt snabba på RayTracing jämfört med Nvidias kort.
Förhoppningsvis blir det lite ändring på det med 7x00-serien.

Ah okej men då ska det fungera, men frågan hur bra dock. Är lite sugen på att byta ut mitt 6800XT mot ett 3080> för bättre RT prestanda.

Medlem
Skrivet av Jonte6950:

Ah okej men då ska det fungera, men frågan hur bra dock. Är lite sugen på att byta ut mitt 6800XT mot ett 3080> för bättre RT prestanda.

Om du kan, vänta till 3:e November då AMD avtäcker sin RDNA 3-serie av kort (dvs 7000-serien av grafikkort).
Lär ligga förmodligen ligga någonstans mellan 30-serien och 40-serien i prestanda, men kommer absolut att kosta betydligt mindre än Nvidias 40-serie av kort.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Jonte6950:

Ah okej men då ska det fungera, men frågan hur bra dock. Är lite sugen på att byta ut mitt 6800XT mot ett 3080> för bättre RT prestanda.

Inte värt det. Jag tycker inte nvidias 3000 serie är tillräckligt bra för raytrajsing. Man behöver ju i stort sett använda dlss och liknande bildskalnings tekniker för att få ok prestanda med det igång. Inte så kul att köpa ett 9000kr kort för att sedan behöva skala upplösningar som om det vore en ps4.
Vänta på 4000 serien alternativt amd 7000 serie kort om de ökat sin prestanda i rt.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Om du kan, vänta till 3:e November då AMD avtäcker sin RDNA 3-serie av kort (dvs 7000-serien av grafikkort).
Lär ligga förmodligen ligga någonstans mellan 30-serien och 40-serien i prestanda, men kommer absolut att kosta betydligt mindre än Nvidias 40-serie av kort.

Absolut! Jag kan vänta, det är ingen stress!

AMD har ju haft 2 år nu att fila på RT så de borde gjort en del framsteg, blir spännande att se vad de visar upp! Kommer absolut inte betala mer än 9000kr för ett kort dock.

Skrivet av Lilagröt:

Inte värt det. Jag tycker inte nvidias 3000 serie är tillräckligt bra för raytrajsing. Man behöver ju i stort sett använda dlss och liknande bildskalnings tekniker för att få ok prestanda med det igång. Inte så kul att köpa ett 9000kr kort för att sedan behöva skala upplösningar som om det vore en ps4.
Vänta på 4000 serien alternativt amd 7000 serie kort om de ökat sin prestanda i rt.

Japp det är problemet idag, RT prestandan är inte riktigt där än. Vill heller inte behöva DLSS etc för att få en hyfsad framerate. Jag ska sitta lungt i båten ett tag till! 6800XT tillfredställer alla mina grafiska behov idag iallafall

ZF
Medlem

Grymt, det ska helt klart testas om femton år.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Kommer det funka på rtx3000 serien?

DLSS3 funkar bara med de nya RTX4000-korten.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar