Crystal Dynamics vill veta vad vi tycker om Legacy of Kains framtid

Robot
Crystal Dynamics vill veta vad vi tycker om Legacy of Kains framtid

Vill vi ha en remake, en reboot eller en uppföljare?

#Crystal-dynamics, #Legacy-of-kain


Ser gärna en reboot av Legacy of Kain. Endast singleplayer så klart, dum fråga.

Medlem

Lägg ner skiten


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad som helst utom en remaster säger jag, typ det mest meningslösa som finns enligt mig. Bryr mig inte om lite HD texturer.

Medlem

Jag påbörjade den där undersökningen, men insåg halvvägs att det är ganska meningslöst då jag inte har spelat ett enda spel och jag vill ju inte påverka riktningen för dem som faktiskt gillar serien. Kanske får ta och köpa ett spel och testa.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Hade varit intressant med en nystart av serien, problemet är att jag ser inte att de skulle lyckas göra det vettigt. Att se nya Legacy of Kain och Soul Reaver spel hade varit kul att se, däremot så finns det krav. Dvs saker som voice acting, det MÅSTE vara samma Kain och Raziel och de männen börjar bli till åren. Sen så skrevs Soul Reaver av Amy Hennig och vet inte om hon är intresserad av att komma tillbaka, inte nödvändigt men hon borde vara med och konsulta för storyn. Däremot HD remake av spelen? Nej, det gör mig inte intresserad, jag vill ha något nytt om något.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag påbörjade den där undersökningen, men insåg halvvägs att det är ganska meningslöst då jag inte har spelat ett enda spel och jag vill ju inte påverka riktningen för dem som faktiskt gillar serien. Kanske får ta och köpa ett spel och testa.

Spelen kan vara svåra att få att fungera ordentligt på moderna datorer, framförallt Soul Reaver 2 :/. Möjligt att GoG har fungerande versioner. Skulle rekommendera att kolla på Josh Strife Hayes video om Soul Reaver om ingenting annat.

Medlem

Ge tillbaka Nosgoth! 😭


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Se till att ge oss ett Bra tomb raider istället.

Medlem

Hade gärna sett en reboot alt remake av serien. Som tidigare talare sade, röstskådisarna är extremt viktiga, speciellt Kains.


signatur

I drank what?

Medlem

Vill ha en reboot eller i andra hand en remake. Så klart av blood omen delarna. Soul reaver var okej men inte i närheten av samla känsla som Kain

Medlem

Blood omen 2!

Medlem

Testade bara första när det släpptes men vill minnas att det var i stil med A Link to the Past, Veil of Darkness och Diablo samt helt okej. Minns inget speciellt som särskilde det från resten men det kan nog bli kul om de gör en modern remake eller ett nytt spel som bygger vidare på samma stil.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Blood omen 2!

Varsågod ⬅️ 😊

Medlem
Skrivet av Esri:

Hade varit intressant med en nystart av serien, problemet är att jag ser inte att de skulle lyckas göra det vettigt. Att se nya Legacy of Kain och Soul Reaver spel hade varit kul att se, däremot så finns det krav. Dvs saker som voice acting, det MÅSTE vara samma Kain och Raziel och de männen börjar bli till åren. Sen så skrevs Soul Reaver av Amy Hennig och vet inte om hon är intresserad av att komma tillbaka, inte nödvändigt men hon borde vara med och konsulta för storyn. Däremot HD remake av spelen? Nej, det gör mig inte intresserad, jag vill ha något nytt om något.

Tror inte dom skulle lyckas få känslan av dom tidigare i en uppföljare. Hoppas kan man, men tror inte det. Vet heller inte vad för typ av spel jag skulle vilja ha
En remake av serien är därför på toppen av min lista. Få ihop allt lite snyggare.
En reboot....eh, kanske

Skribent
Skrivet av Esri:

Spelen kan vara svåra att få att fungera ordentligt på moderna datorer, framförallt Soul Reaver 2 :/. Möjligt att GoG har fungerande versioner. Skulle rekommendera att kolla på Josh Strife Hayes video om Soul Reaver om ingenting annat.

Legacy of Kain Blood Omen är väl i stort omöjligt att få och fungera felfritt vad jag förstått?

Hade gärna sett en remake av det spelet då det var mer ett blodigt Zelda-spel än en plattformare i 3D som Soul Reaver-serien sen blev (inget ont om de spelen dock).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Legacy of Kain Blood Omen är väl i stort omöjligt att få och fungera felfritt vad jag förstått?

Hade gärna sett en remake av det spelet då det var mer ett blodigt Zelda-spel än en plattformare i 3D som Soul Reaver-serien sen blev (inget ont om de spelen dock).

Ja du måste i princip spela det på PS1, PS1 emulator om man vill köra det idag. Spelet är helt ok, har inte riktigt åldrats så bra men karaktärerna är roliga och storyn är helt ok.

Medlem

Framtid?
Soul Reaver är ett av mina favoritspel. Underbart att spela det för första gången för 23 år sen.
Tvåan var ok, men saknade mycket som gjorde ettan speciellt. Trean saknade allt.

Medlem

Älskar Blood Omen! Vore grymt stt se en remake eller ett helt nytt spel i serien. Det är änna dags nu

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad som helst utom en remaster säger jag, typ det mest meningslösa som finns enligt mig. Bryr mig inte om lite HD texturer.

Håller med dig, skulle behöva göras mer än bara lägga till HD texturer.. kontrollen i defiance är helt ospelbar..

Medlem

Hoppas själv på en sequel från Defiance. Men om de nu inte kan göra en ny så gör en remaster på de gamla spelen isåfall o få in lite klöver för en ny sequel

Medlem
Skrivet av Esri:

Ja du måste i princip spela det på PS1, PS1 emulator om man vill köra det idag. Spelet är helt ok, har inte riktigt åldrats så bra men karaktärerna är roliga och storyn är helt ok.

Spelet är riktigt kul än på PS1 förutom laddningstiderna. Även ingame-menyerna (inventory etc) har 4 - 8 sekunders laddningstider. Att switcha vapen fram och tillbaka tar sin tid 😅 Men i övrigt gillar jag Blood Omen. Simon Templeman är grymt bra som Kain.

Låter väll smått intressant tycker jag. Kan tänka mig ett Shadow of War aktigt Legacy of Kain, estetiskt närmare Raziels design. Lämna det allt för gotiska bakom sig och bygga en värld som känns lite mer åt Planescape torment hållet.

Medlem

Nytt legacy of kain spel I dark souls variant vore asballt hoppas det kommer vore riktigt häftigt

1
Skriv svar