Subnautica når 2.0 i och med stor uppdatering

Robot
Subnautica når 2.0 i och med stor uppdatering

800+ buggfixar, bättre prestanda och en hel del annat.

#Subnautica, #Unknown-worlds


Avstängd

Dom utvecklar subnautica 2 också

Medlem

Amen va fan, precis klarat Subnautica igen och även below zero. Typiskt å precis missa denna uppdatering.
Spelade på PS5 med ”performance”-läget och spelet flyter på som skit, tyvärr. Oftare 30 än 60 FPS helt klart.

Äger båda spelen på PC men har kommit till det stadiet i livet att slapp-spela framför tvn lockar mer än att sitta framför datorn. Men tyvärr så rullar dessa två spel riktigt dåligt på PS5:an.

Medlem

Köpte det på Steam för två år sen för att köra i VR. Kanske snart är dags att testa!

Medlem

Det är inte många företag som klarar av/orkar uppdatera version av Unity i ett släppt spel!

Medlem
Skrivet av Divion:

Amen va fan, precis klarat Subnautica igen och även below zero. Typiskt å precis missa denna uppdatering.
Spelade på PS5 med ”performance”-läget och spelet flyter på som skit, tyvärr. Oftare 30 än 60 FPS helt klart.

Äger båda spelen på PC men har kommit till det stadiet i livet att slapp-spela framför tvn lockar mer än att sitta framför datorn. Men tyvärr så rullar dessa två spel riktigt dåligt på PS5:an.

Jag har pcmasterrace kopplat till tvn och kör alla spel med handkontroll 😊

Men hade jag haft en nyare konsol hade jag nog gjort som du..

Medlem

Jahopp, får man göra en ny playthrough.

Medlem

Har inte spelat below zero ännu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag har pcmasterrace kopplat till tvn och kör alla spel med handkontroll 😊

Men hade jag haft en nyare konsol hade jag nog gjort som du..

Det är bra grejer det. 😊

Medlem

Bra spel men buggigt så välkommet.
Below Zero nådde aldrig upp till samma nivå enligt mig. Kändes litet och inte lika spännande.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Dom utvecklar subnautica 2 också

Oj visste ja inte
https://www.pcgamer.com/a-new-subnautica-game-is-in-developme...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Bra spel men buggigt så välkommet.
Below Zero nådde aldrig upp till samma nivå enligt mig. Kändes litet och inte lika spännande.

Tyckte below zero var lite sämre som spel, men i övrigt så var det bättre. Men som du säger, alldeles för litet.

Såg fram emot nästa del redan när jag avslutade below zero. Kommer ju bli intressant att se vad det blir för något.

ELF
Medlem

Har detta, men inte kört det än. Alltid trevligt med sådana här uppdateringar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Funderar på att skaffa det till Switchen, är det någon som har koll på hur det fungerar där om man är van vid att köra på masterrace?

ZF
Medlem
Skrivet av Divion:

Amen va fan, precis klarat Subnautica igen och även below zero. Typiskt å precis missa denna uppdatering.
Spelade på PS5 med ”performance”-läget och spelet flyter på som skit, tyvärr. Oftare 30 än 60 FPS helt klart.

Äger båda spelen på PC men har kommit till det stadiet i livet att slapp-spela framför tvn lockar mer än att sitta framför datorn. Men tyvärr så rullar dessa två spel riktigt dåligt på PS5:an.

Kanske bättre spela PS4-versionen?

Medlem
Skrivet av Divion:

Spelade på PS5 med ”performance”-läget och spelet flyter på som skit, tyvärr. Oftare 30 än 60 FPS helt klart.

Märkligt. Jag spelade visserligen inte mer än ett par timmar när uppdateringen till PS5 kom men det flöt på bra och jämnt hela tiden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Köpte det på Steam för två år sen för att köra i VR. Kanske snart är dags att testa!

Spela det i VR och möta på en reaper.. fy satan säger jag bara. Skulle hoppa till så jag flyger ur datorstolen xD


signatur
Medlem

typiskt, direkt Efter man klarat hela skiten


signatur

//monster

Medlem

Jag kör om spelet nu och är lite längre än halvvägs skulle jag tro. Vilken jäkla skillnad! Enorm skillnad mot när jag körde det första gången på Xbox. Jag klagar sällan på buggar, men då var det mycket buggar och problem med saves etc. Ingenting sådant nu. Allt bara flyter på. Upplever spelet som snyggare nu också men det kan vara inbillning. Har en tv med bättre HDR nu så det kan vara det.

Har man inte spelat Subnautica och gillar survival. Då är det hög tid.

1
Skriv svar