Veckans icke-chock: Hideo Kojima är inte inblandad i Metal Gear Solid 3-remaken

Robot
Veckans icke-chock: Hideo Kojima är inte inblandad i Metal Gear Solid 3-remaken

Inte särskilt konstigt, med tanke på hans sorti från Konami.

#Konami, #Metal-gear-solid-3, #Snake-eater


Medlem

Detta kommer bli fruktansvärt.

C2
Medlem

Oj, nu känner jag en stark oro för att detta riskerar bli en slakt av originalet med syftet av moneygrab... Jag hoppas dock på det bästa, att detta kan bli ett länge efterlängtat remake-storverk. Det återstår väl dock att se.

Redaktör
Ponny

Bilderna man sett vittnar ju om en trogen remake, så jag tror (hoppas?) inte dom slarvar bort detta. Hade man däremot försökt sig på ett helt nytt spel skulle jag vara MYCKET orolig. Lex Survive.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av C2:

Oj, nu känner jag en stark oro för att detta riskerar bli en slakt av originalet med syftet av moneygrab... Jag hoppas dock på det bästa, att detta kan bli ett länge efterlängtat remake-storverk. Det återstår väl dock att se.

Jag är nyfiken, din oro är baserad på vad? Det verkar vara en megatrogen remake, det är samma röstskådisar, musik, m.m. Jag är inte det minsta orolig baserat på trailer och screenshots.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd

Kommer det till Game Pass och Xcloud?

Medlem

Det är därför som Konami är desperata nu och återupplivar Silent Hill och Metal Gear Solid. Det var längesen man hörde nåt intressant från Konami.

Medlem

Kan inte fatta hur någon är förvånad över detta. Konami bokstavligt talat låste in honom i ett helt isolerat kontor och lät honom bara kommunicera med MGS5 teamet via en tolk i slutet av sin tid på Konami, de började bokstavligen söka efter en "ersättare" under development tiden och de har raderat hans namn från alla titlar som släppts efter det, de tillät inte ens honom att ta emot game of the year priset på the game awards (Eloge till Geoff keighley som outade deras BS mitt under award showen) . Tror inte de vill ha dit honom och tror verkligen inte att han någonsin skulle vara intresserad av att arbeta med dem igen, Legenden Kojima har en mycket bättre miljö när han har fritt fram att utforska sina egna idéer på sin egen studio.

För de som inte vet något om detta så bör ni verkligen söka upp vad som hände kring tiden han lämnade Konami, de är ett otroligt vidrigt företag.

Medlem

Inte alls förvånande med tanke på att han inte jobbar på Konami längre. Han jobbar på Kojima Productions och är helt upptagen med Death Stranding 2. Jag försöker ändå vara hoppfull om att det kommer bli bra. Döma kan vi göra när spelet är ute.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av icogniito:

Kan inte fatta hur någon är förvånad över detta. Konami bokstavligt talat låste in honom i ett helt isolerat kontor och lät honom bara kommunicera med MGS5 teamet via en tolk i slutet av sin tid på Konami, de började bokstavligen söka efter en "ersättare" under development tiden och de har raderat hans namn från alla titlar som släppts efter det, de tillät inte ens honom att ta emot game of the year priset på the game awards (Eloge till Geoff keighley som outade deras BS mitt under award showen) . Tror inte de vill ha dit honom och tror verkligen inte att han någonsin skulle vara intresserad av att arbeta med dem igen, Legenden Kojima har en mycket bättre miljö när han har fritt fram att utforska sina egna idéer på sin egen studio.

För de som inte vet något om detta så bör ni verkligen söka upp vad som hände kring tiden han lämnade Konami, de är ett otroligt vidrigt företag.

Varför skulle han vara med i en remake?
Såvitt vi vet så har han 3 nya spel att sköta.
Hade det varit ett nytt så kanske folk kan oroa sig.

Ja Konami skötte inte det fint med Kojima i slutet och han kanske inte heller är oskuldsfri i allt.
Ryktas ju att han använde MSG5 pengar till andra projekt och budgeten stack iväg extremt.

Medlem

Fixar de en uppskalning med bra flyt så blir det bra. Gärna 60 fps, 4K och skarpare texturer.

De behöver inte nödvändigtvis jobba med fler polygoner.

Möjligen kan de lägga till fler gravure idols i tidningar och på väggarna. *snuskgubbe-fniss*

Det ska bli spännande och se ifall de gömmer bilder på lättklädda kvinnor i spelet. Jag gissar på att de ryker… fast då undrar jag vad tidningarna kommer locka med?

Eller vänta nu… vad skulle man göra med 90% av alla cutscenes med EVA? Speciellt hela grejen med R1–pov-zoomfunktionen? Hmm. De sexuella inslagen är en stor del av MGS.

inslagen av sexuellt innehåll

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

DOA, spelet behöver moderniseras en hel del för att vara relevant idag.
Helt klart imponerande för sin tid, men med dagens teknik så hade Kojima gjort ett helt annat spel som varit bättre på alla plan.
Koncepten är ju riktigt bra fortfarande, men gameplay är inte så färskt och fräscht längre.
Bottenskrapet är väl The End och The Fear bossfighter, kul koncept men riktigt tråkiga och frustrerande idag.

Cashgrab med försök att vara TLOU1:Remake.
De vill inte ens gå ut med vilken utvecklare det är än.

Medlem
Medlem

Dom kommer inte lägga till något nytt inom storyn, röster eller manus, vad dom sagts, så folk som är oroliga över det kan väl vara lugna. Får hoppas på en optimerad och trevlig remake, lite gameplay vore trevligt att se.

Skrivet av Mike Stranéus:

Jag är nyfiken, din oro är baserad på vad? Det verkar vara en megatrogen remake, det är samma röstskådisar, musik, m.m. Jag är inte det minsta orolig baserat på trailer och screenshots.

Samma röstskådisar och manus, dom kommer alltså återanvända det som var i originalet.

https://www.theverge.com/2023/5/30/23742786/metal-gear-solid-...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Att Kojje inte är inblandad var ju ganska uppenbart när han twittrade att han satt å käkade nudlar med tillhörande Pepsi 😆.

Hoppas på att spelet blir bra ändå. Gillade ändå inte MGS V, som jag tycker var det tråkigaste i serien. Det saknade en distinkt Metal-Gear ton, hafe usel regi och spelupplägget var helt ointressant.
Han tog det dock ännu längre med PostNord-simulatorn Death Stranding...

Undrar hur de löser camouflage-bytet. Antingen gör dom som det var i 4'an med dynamiskt eller så blir det väl en shortcut-meny. Hoppas verkligen inte det blir som originalet där man måste pausa. Det är det enda jag ogillar, att man måste meny-surfa ganska mycket.
Annars funkar ju Tiger Stripe till nästan alla miljöer. 😁

Medlem
Skrivet av Fearnox:

DOA, spelet behöver moderniseras en hel del för att vara relevant idag.
Helt klart imponerande för sin tid, men med dagens teknik så hade Kojima gjort ett helt annat spel som varit bättre på alla plan.
Koncepten är ju riktigt bra fortfarande, men gameplay är inte så färskt och fräscht längre.
Bottenskrapet är väl The End och The Fear bossfighter, kul koncept men riktigt tråkiga och frustrerande idag.

Cashgrab med försök att vara TLOU1:Remake.
De vill inte ens gå ut med vilken utvecklare det är än.

Det har dom väl gjort?

Det är Konami med Virtous som gör remaken.

https://www.pushsquare.com/news/2023/05/virtuos-assisting-kon...

https://gamerant.com/metal-gear-solid-3-remake-development-te...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Bottenskrapet är väl The End och The Fear bossfighter, kul koncept men riktigt tråkiga och frustrerande idag.

Bottenskrapet?
Tycker att The End var ju spelets höjdpunkt, där man möts sniper mot sniper.
Otroligt spännande när man fick använda mikrofonen för att avlyssna var han befann sig och när man också ibland såg ljusskimmer ifrån kikarsiktet. 😛
En av de coolaste bossfighterna jag minns.

De andra har sina stunder, men kommer dock inte i närheten. The Fear kan jag hålla med om att den bara kändes dryg.

Medlem
Skrivet av Razken:

Bottenskrapet?
Tycker att The End var ju spelets höjdpunkt, där man möts sniper mot sniper.
Otroligt spännande när man fick använda mikrofonen för att avlyssna var han befann sig och när man också ibland såg ljusskimmer ifrån kikarsiktet. 😛
En av de coolaste bossfighterna jag minns.

De andra har sina stunder, men kommer dock inte i närheten. The Fear kan jag hålla med om att den bara kändes dryg.

Jag håller med om att The End var en grym bossfight. Sen gillar jag "påskäggen" som man kunde bli av med honom (skjuta honom direkt efter en mellansekvens tidigare i spelet och ändra fram tiden på konsolen så att han dog av ålder). Väldigt kreativt i sann Kojima-anda!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Inaktiv

Om de börjar med Snake Eater eftersom att den är först rent kronologiskt så kan man ju fråga sig om det kommer fler remakes om denna säljer bra?

Sen med tanke på att det i flera spel är tillbakablickar från spel i Metal Gear serien som kom innan så kanske man behöver göra remakes av alla spelen så att de kan lägga till tillbakablickar från remakesen istället.
Vilket betyder att om Konami tänker så, så kommer vi även tillslut få remakes av Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake och där skulle jag då bli mer orolig om Hideo Kojima inte är med.
Det är en sak att göra om ett spel som redan är 3D från början med redan inspelade röstskådespelare, men i de första spelen så måste de ju göra om typ från grunden mycket mer även att de håller sig till original manus.

Medlem
Skrivet av Razken:

Bottenskrapet?
Tycker att The End var ju spelets höjdpunkt, där man möts sniper mot sniper.
Otroligt spännande när man fick använda mikrofonen för att avlyssna var han befann sig och när man också ibland såg ljusskimmer ifrån kikarsiktet. 😛
En av de coolaste bossfighterna jag minns.

De andra har sina stunder, men kommer dock inte i närheten. The Fear kan jag hålla med om att den bara kändes dryg.

Kul för 20 år sedan men oerhört stelt för ett spel idag. Ska de fortfarande ha zoner som i gamla spelet?
Är det fortfarande bra nu när de flesta redan känner till bossarnas exploits eftersom att spelet förmodligen bör anses som för gammalt för att bli spoiler? Halva poängen med spelets bossar är gimmicks(menar inte p negativt sätt), håller det idag?

Gör en riktig remake som Capcom och Square istället, som är intressant för både nya och gamla spelare.

Spelet är uråldrigt och ser bara ut som det gör på grund av den tidens begränsningar.

Inget fel på karaktärerna och grundstoryn dock.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

<Uppladdad bildlänk>

HAHAHA, spot on!
Fan vad snyggt man tyckte MGS4 var på den tiden...även om det färdiga spelet i princip bara var en seg långfilm
Minns dock PSP-spelen som närmast groteskt bra. Massa grym gameplay och inte så överdrivet mycket mellansekvenser, ändå lyckades de få till klockrent berättande.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Fixar de en uppskalning med bra flyt så blir det bra. Gärna 60 fps, 4K och skarpare texturer.

De behöver inte nödvändigtvis jobba med fler polygoner.

Möjligen kan de lägga till fler gravure idols i tidningar och på väggarna. *snuskgubbe-fniss*

https://external-preview.redd.it/SRPmVKseuPRHyx1X9VRMgR9mVr_...

Det ska bli spännande och se ifall de gömmer bilder på lättklädda kvinnor i spelet. Jag gissar på att de ryker… fast då undrar jag vad tidningarna kommer locka med?

Eller vänta nu… vad skulle man göra med 90% av alla cutscenes med EVA? Speciellt hela grejen med R1–pov-zoomfunktionen? Hmm. De sexuella inslagen är en stor del av MGS.

inslagen av sexuellt innehåll

haha fast skulle faktiskt personligen inte ha något emot ifall dom bytte ut alla sånna bilder mot snygga bilar ist för komisk effekt, sen ha en adult content toggle i options, slipper streamers oroa sig med osv

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha fast skulle faktiskt personligen inte ha något emot ifall dom bytte ut alla sånna bilder mot snygga bilar ist för komisk effekt, sen ha en adult content toggle i options, slipper streamers oroa sig med osv

Ingen dum idé

Man brukar ju få inställningar för blod osv, så varför inte.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kul för 20 år sedan men oerhört stelt för ett spel idag. Ska de fortfarande ha zoner som i gamla spelet?
Är det fortfarande bra nu när de flesta redan känner till bossarnas exploits eftersom att spelet förmodligen bör anses som för gammalt för att bli spoiler? Halva poängen med spelets bossar är gimmicks(menar inte p negativt sätt), håller det idag?

Gör en riktig remake som Capcom och Square istället, som är intressant för både nya och gamla spelare.

Spelet är uråldrigt och ser bara ut som det gör på grund av den tidens begränsningar.

Inget fel på karaktärerna och grundstoryn dock.

Vem har sagt att det måste vara en karbonkopia på originalet? Laddnings-zonerna, är ju precis som du säger, en begränsning av dåtidens konsol. Det betyder ju inte att de nödvändigtvist måste vara med idag.

Jag tycker spelet fortfarande är grymt snyggt och kul. Spelar om det just nu med RPCS3 och det rullar som en dröm i 1440p 60fps.
Nåt jag alltid tyckt vart häftigt är tryckkänsligheten på kontrollen, inte ofta man ser det användas i andra spel.

Ser ändå fram emot vad de kommer göra, även om det tar emot då det trots allt är #FUCKKONAMI. 🙃

1
Skriv svar