Princess Peach: Showtime!

Robot
Princess Peach: Showtime!

Peach tar över rodret i ett spel där hon hade behövt mer motstånd.

#princess-peach-showtime


Medlem

Spelet som inget bad om och ingen ville ha

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

Spelet som inget bad om och ingen ville ha

Känns som ett spel till de som är yngre?

Medlem

Köpte spelet till min snart 8åriga dotter. Hon spelar inte supermycket tv-spel men kan ändå sköta en kontroll helt okey.
Hon verkligen tokälskar spelet hittils.
hon spelar mest och så hjälper jag när hon tycker det har varit svårt eller faktiskt lite läskigt.
Vi har kommit genom 4banor hittills och ska fortsätta lite ikväll.

För mig personligen är det ett fantastiskt spel pckså, kanske inte så mycket för spelet i säg utan att jag får spendera speltid med henne och vi har riktigt roligt tillsammans.
Kan inte annat än rekommendera det till er med barn i den åldern som gillar Peach🙂

Medlem

Känns väl som att svårighetsgraden är perfekt egentligen som en inkörsport till tv-spel och Nintendo? Detta spelet har väl alltid varit riktat mot yngre publik och verkar ha lyckats väldigt bra med det?

Skribent
Skrivet av bjornfobi:

Köpte spelet till min snart 8åriga dotter. Hon spelar inte supermycket tv-spel men kan ändå sköta en kontroll helt okey.
Hon verkligen tokälskar spelet hittils.
hon spelar mest och så hjälper jag när hon tycker det har varit svårt eller faktiskt lite läskigt.
Vi har kommit genom 4banor hittills och ska fortsätta lite ikväll.

För mig personligen är det ett fantastiskt spel pckså, kanske inte så mycket för spelet i säg utan att jag får spendera speltid med henne och vi har riktigt roligt tillsammans.
Kan inte annat än rekommendera det till er med barn i den åldern som gillar Peach🙂

Ja min dotter är nog mer spelvan kanske? Men hade gärna sett någon typ av svårhetsgrad. Jag gillar spelet annars och hoppa vi får mer av Peach så som Luigi blivit spökjägare.

Dock ska det inte underskattas att kunna spela med sina barn. Co-op för framtiden hade varit nice?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelet som inget bad om och ingen ville ha

Varför ens skriva när man bara ska vara negativ?

Jag var taggad som sjutton på detta tills jag testade demot och jag insåg att det var problematiskt med den lätta svårighetsgraden.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Köpte spelet till min snart 8åriga dotter. Hon spelar inte supermycket tv-spel men kan ändå sköta en kontroll helt okey.
Hon verkligen tokälskar spelet hittils.
hon spelar mest och så hjälper jag när hon tycker det har varit svårt eller faktiskt lite läskigt.
Vi har kommit genom 4banor hittills och ska fortsätta lite ikväll.

För mig personligen är det ett fantastiskt spel pckså, kanske inte så mycket för spelet i säg utan att jag får spendera speltid med henne och vi har riktigt roligt tillsammans.
Kan inte annat än rekommendera det till er med barn i den åldern som gillar Peach🙂

Kul att höra! Köpt detta till min 6-åring till påskhelgen, tror hon kommer göra volter av glädje. Låter som att svårighetsgraden kan vara lagom också, hon drog precis igenom Odyssey själv (jag fick hjälpa med två bossar). Kanske kan hon spela detta själv så kan jag sitta ligga i soffan och heja

Skribent
Skrivet av ClockWise:

Kul att höra! Köpt detta till min 6-åring till påskhelgen, tror hon kommer göra volter av glädje. Låter som att svårighetsgraden kan vara lagom också, hon drog precis igenom Odyssey själv (jag fick hjälpa med två bossar). Kanske kan hon spela detta själv så kan jag sitta ligga i soffan och heja

Alltså klarade hon Odyssey kommer hon skratta åt svårhetsgraden i Peach 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja min dotter är nog mer spelvan kanske? Men hade gärna sett någon typ av svårhetsgrad. Jag gillar spelet annars och hoppa vi får mer av Peach så som Luigi blivit spökjägare.

Dock ska det inte underskattas att kunna spela med sina barn. Co-op för framtiden hade varit nice?

Min spelar mest Mario Kart och såna ”tryck på en klänning och få betyg” spel på mobilen. Har inte testat så jättemycket andra spel. Intresset är väl inte det allra största.

Men som nån skrev innan… en bra inkörsport.

Och ja, co-op skulle nog kunna fungera alldeles utmärkt även fast jag tycler det är rätt mysigt så här med🙂
Vad gillar din dotter annars för spel till switchen? (Förlåt för of-topic)

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Köpte spelet till min snart 8åriga dotter. Hon spelar inte supermycket tv-spel men kan ändå sköta en kontroll helt okey.
Hon verkligen tokälskar spelet hittils.
hon spelar mest och så hjälper jag när hon tycker det har varit svårt eller faktiskt lite läskigt.
Vi har kommit genom 4banor hittills och ska fortsätta lite ikväll.

För mig personligen är det ett fantastiskt spel pckså, kanske inte så mycket för spelet i säg utan att jag får spendera speltid med henne och vi har riktigt roligt tillsammans.
Kan inte annat än rekommendera det till er med barn i den åldern som gillar Peach🙂

Jag är över 50 och köpte det till mig själv

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Kul att höra! Köpt detta till min 6-åring till påskhelgen, tror hon kommer göra volter av glädje. Låter som att svårighetsgraden kan vara lagom också, hon drog precis igenom Odyssey själv (jag fick hjälpa med två bossar). Kanske kan hon spela detta själv så kan jag sitta ligga i soffan och heja

Jag har bara testat odeyssey som snabbast. Men klarar hon det så tror jag inte det här kommer vara några problem. Tror ni kommer få det fantastiskt!

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag är över 50 och köpte det till mig själv

Kan hända att jag var lite sugen själv också… men jag är ju bara 40ish👶

Medlem

Synd lite på svårighetsgraden. Annars tyckte jag tanken var god. Spelade demot och var underhållen. Dom är duktiga på berättande med små medel och att det var varierat, sonen gillade det skarpt, fast sedan skulle odessey igång igen. Dock är jag fortfarande bättre på racing och strategi

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag är över 50 och köpte det till mig själv

Grymt ju, man spelar spel man vill spela! Har kikat på det här jag med och det känns som ett avkopplande spel.

Medlem

Hade helt ärligt inte väntat mig något bättre än "bara" bra/tre av fem i betyg. Hade kul med demot och hade inte haft något emot hela spelet tror jag. Allt behöver liksom inte vara bäst.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Generalen:

Grymt ju, man spelar spel man vill spela! Har kikat på det här jag med och det känns som ett avkopplande spel.

Ja, jag har spelat flera roliga Nintendo-spel på sistone, så detta blir en skön kontrast till senaste Like A Dragon. Inte ett dugg sugen på t ex Ronin och Dogma. Dystra och våldsamma spel, blev mätt på sånt för längesen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Känns väl som att svårighetsgraden är perfekt egentligen som en inkörsport till tv-spel och Nintendo? Detta spelet har väl alltid varit riktat mot yngre publik och verkar ha lyckats väldigt bra med det?

Ja, jag håller med. Kommer ihåg att Kirby and the Forgotten Land fick en hel del kritik för att vara för enkelt. Men jag tyckte svårighetsgraden var helt perfekt - för min dotter alltså. Nintendo gör rätt som anpassar spelen efter den tänkta målgruppen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså klarade hon Odyssey kommer hon skratta åt svårhetsgraden i Peach 😅

Haha, det är bara positivt. Så slipper jag lära mig spelet hon spelar allt från Mario Kart, till Spongebob, till Greta Gris, till Paw Patrol, till Astro. Hon klarar alla spel själv, och klagar aldrig på svårighetsgraden (inte ens när det är för svårt). Hon ska alltid vara Peach när vi kör Mario Kart också, så jag tror detta spelet kommer gå hem även om hela spelet bara var en lång film.

Skrivet av bjornfobi:

Jag har bara testat odeyssey som snabbast. Men klarar hon det så tror jag inte det här kommer vara några problem. Tror ni kommer få det fantastiskt!

nice!

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Min spelar mest Mario Kart och såna ”tryck på en klänning och få betyg” spel på mobilen. Har inte testat så jättemycket andra spel. Intresset är väl inte det allra största.

Men som nån skrev innan… en bra inkörsport.

Och ja, co-op skulle nog kunna fungera alldeles utmärkt även fast jag tycler det är rätt mysigt så här med🙂
Vad gillar din dotter annars för spel till switchen? (Förlåt för of-topic)

Luigi's Mansion 2 är riktigt bra co-op, jag spelade det med min son för några år sen när han var runt 6år och han älskade det. Det tar nån timme in i spelet innan man låser upp co-op läget.

Skribent
Skrivet av bjornfobi:

Min spelar mest Mario Kart och såna ”tryck på en klänning och få betyg” spel på mobilen. Har inte testat så jättemycket andra spel. Intresset är väl inte det allra största.

Men som nån skrev innan… en bra inkörsport.

Och ja, co-op skulle nog kunna fungera alldeles utmärkt även fast jag tycler det är rätt mysigt så här med🙂
Vad gillar din dotter annars för spel till switchen? (Förlåt för of-topic)

Hon är 9 och spelar lite allt möjligt. Roblox, Slime Rancher, Bugsnacks, Minecraft, Odyssey. Hello Neighbour vill hon börja spela nu också och är väldigt intresserad av skräckspel av någon anledning 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För att citera Shigeru Miyamoto själv (om jag minns rätt) :
"Vad är mer vuxet än att spela med sina barn?"

Jag kommer lätt skaffa det här. Ingen fokuserar på spelglädje som Nintendo.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hon är 9 och spelar lite allt möjligt. Roblox, Slime Rancher, Bugsnacks, Minecraft, Odyssey. Hello Neighbour vill hon börja spela nu också och är väldigt intresserad av skräckspel av någon anledning 😅

Kul med en dotter som inte bara har den goda smaken att uppskatta spel, utan också att se på spel som en möjlighet att utforska olika känslor!

Har hon spelat Five Nights? Eller något annat "skräckigt"?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Kul med en dotter som inte bara har den goda smaken att uppskatta spel, utan också att se på spel som en möjlighet att utforska olika känslor!

Har hon spelat Five Nights? Eller något annat "skräckigt"?

Hon vill spela det, men tror hon ska få vänta lite till. Vill ju gärna hon ska fortsätta sova i sin säng på nätterna XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hon vill spela det, men tror hon ska få vänta lite till. Vill ju gärna hon ska fortsätta sova i sin säng på nätterna XD

Och helst utan att du behöver byta lakan dagen efter. 😂

Känns som att Luigis Mansion hade fungerat bra som en inkörsport?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Och helst utan att du behöver byta lakan dagen efter. 😂

Känns som att Luigis Mansion hade fungerat bra som en inkörsport?

Vi hae spelar senaste tillsammans i co-op.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelet som inget bad om och ingen ville ha

Spelet jag inte bad om och jag inte ville ha*

Sådär, rättade lite stavfel.

Medlem
Skrivet av rosski:

Spelet jag inte bad om och jag inte ville ha*

Sådär, rättade lite stavfel.

Så du håller med

Spelet du inte bad om och du inte ville ha

Tack för rättningen

Medlem
Skrivet av robbis:

Så du håller med

Spelet du inte bad om och du inte ville ha

Tack för rättningen

Jag håller helt klart med, Peach lockar mig personligen inte alls. Speciellt nu när det ser ut att vara ett väldigt enkelt spel. Hade de kört på Nintendo hard med en svärdsfäktande Peach hade det möjligen sett annorlunda ut.

Men samtidigt tror jag det kan vara en bra inkörsport till en ny generation gamers.

Medlem
Skrivet av rosski:

Jag håller helt klart med, Peach lockar mig personligen inte alls. Speciellt nu när det ser ut att vara ett väldigt enkelt spel. Hade de kört på Nintendo hard med en svärdsfäktande Peach hade det möjligen sett annorlunda ut.

Men samtidigt tror jag det kan vara en bra inkörsport till en ny generation gamers.

Jag har spelat regelbundet sen 1998 men jag är kass så det här blir perfekt för mig. Jag tyckte t ex att Dishonored 2 var lagom för mig. Sekiro var mig övermäktigt. Hade problem med Prey också.

Fick spelet nu. Sockersött omslag och från 7 år, där man spelar som Princess Peach. Yey

12
Skriv svar