Läckare: Final Fantasy IX-remaken är verklig, men inte Final Fantasy X-remaken

Robot
Läckare: Final Fantasy IX-remaken är verklig, men inte Final Fantasy X-remaken
Medlem

Man kan tycka att de bör utannonsera snart då FFXIV's kommande expac, som har ffix referenser kommer ut om någon månad.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

... Så med andra ord finns det ingen ny information alls, mer än lösa twitter-rykten och Resetera-användare som säger emot varandra? Varför ens göra en nyhet på så lösa grunder, istället för att avvakta om det kommer någon verklig information? Det finns ju mängder med bekräftade saker att skriva om varje dag, så förstår inte varför ni är och gräver i folks twitter-flöden och på andra spelforum.

Medlem

Om de är trogna originalspelet i både tonen och gameplay så är jag mycket intresserad. Om det blir samma Kingdom Hearts-smörja som 7-remaken så kan de lika gärna lägga ner projektet direkt.

Ge mig ett komplett spel, inget "del 1 av 3".

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

... Så med andra ord finns det ingen ny information alls, mer än lösa twitter-rykten och Resetera-användare som säger emot varandra? Varför ens göra en nyhet på så lösa grunder, istället för att avvakta om det kommer någon verklig information? Det finns ju mängder med bekräftade saker att skriva om varje dag, så förstår inte varför ni är och gräver i folks twitter-flöden och på andra spelforum.

För att rykten och spekulationer kan vara kul och intressant, åtminstone om det kommer från några kändare namn, enligt mig. Midori har haft väldigt bra koll på saker och ting förut.

Man kan väl skriva om bekräftade saker och rykten/spekulationer, kan tyckas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Hoppas mer på en typ av remaster och inte remake.

Behåll de stora grundstenarna som spelet är byggt på, stridssytem och sånt. Sedan kan de expandera världen, lite mer sidogrejer och mer tekniska detaljer som inte var möjliga när originalet släpptes.

Finns garanterat QOL-saker att uppdatera också, så länge sedan jag spelade spelet så kommer inte ihåg.

Releasehästryttare
Medlem

Jag ser gärna något i stil av samma kvalitet som mobilremaken av Final Fantasy VII fast utan allt mikrotransaktionsjippo.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Proximately:

Jag ser gärna något i stil av samma kvalitet som mobilremaken av Final Fantasy VII fast utan allt mikrotransaktionsjippo.

Grafiken i den remaken var precis så jag hade velat ha den "riktiga" remaken av FFVII.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om Square-Enix ska syssla med PS1-remakes så ser jag helst en Threads of Fate-remake.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Grafiken i den remaken var precis så jag hade velat ha den "riktiga" remaken av FFVII.

Förstår det. Jag tycker Square Enix verkligen klippte vingarna av spelet med gatcha-mekaniken och så vidare. Jag älskare ju den nya remake-trilogin hittills så hade verkligen inte velat vara utan den.

Men att de gjorde ett mobilspel med nästan alla ingredienser som behövdes för en remake som hade tillfredsställt smaklökar som dina men sket i att göra det till ett ordentligt spel kändes väldigt skevt. Jag sörjer den versionen lite fortfarande. Blev glad och informerade min vän om att en mer traditionell remake var på väg men tji fick vi.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Sarato:

Om de är trogna originalspelet i både tonen och gameplay så är jag mycket intresserad. Om det blir samma Kingdom Hearts-smörja som 7-remaken så kan de lika gärna lägga ner projektet direkt.

Ge mig ett komplett spel, inget "del 1 av 3".

Starkt medhåll! En originaltrogen remake av ett av tidernas bästa spel vore enastående, men mitt förtroende för Square är inte på topp efter hur det ställt till det med både Remake och Rebirth.

Medlem

Remaster framför en remake alla dagar i veckan! Strids-och abilities systemet var skitbra i orginalet, skulle bara behöva lite fräsch ny grafik/ljud på en PS5.

Medlem
Skrivet av Maggot:

Remaster framför en remake alla dagar i veckan! Strids-och abilities systemet var skitbra i orginalet, skulle bara behöva lite fräsch ny grafik/ljud på en PS5.

Striderna behöver öka tempot, det är den enskilt sämsta grejen med spelet. En vanlig strid mot en sketen random fiende kan ta flera minuter från start till slut.

Limitbreaksen behöver också ändras så att de inte är så slumpmässiga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En remaster hade nog räckt med lite fixar här och där. (Slutet främst)

Medlem
Skrivet av Freakon:

Striderna behöver öka tempot, det är den enskilt sämsta grejen med spelet. En vanlig strid mot en sketen random fiende kan ta flera minuter från start till slut.

Limitbreaksen behöver också ändras så att de inte är så slumpmässiga.

Ja, det var inget jag tänkte på när det begav sig, men när jag spelar det nu så är striderna ohyggligt långa och långsamma. Bara laddningstiden innan striden börjar varar en evighet.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Ja, det var inget jag tänkte på när det begav sig, men när jag spelar det nu så är striderna ohyggligt långa och långsamma. Bara laddningstiden innan striden börjar varar en evighet.

Så är det, vilket är synd för då orkar man inte med att åternjuta magin som faktiskt finns där.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

... Så med andra ord finns det ingen ny information alls, mer än lösa twitter-rykten och Resetera-användare som säger emot varandra? Varför ens göra en nyhet på så lösa grunder, istället för att avvakta om det kommer någon verklig information? Det finns ju mängder med bekräftade saker att skriva om varje dag, så förstår inte varför ni är och gräver i folks twitter-flöden och på andra spelforum.

Midori är ändå en Pyoro-level läckare (typ 99,999999% trovärdighet och rätt i sina läckor) för framförallt Sega och Atlus men har uppenbarligen koll på SquareEnix också. Så när hon, och Pyoro, säger något är det i stort sett samma sak som en officiell utannonsering. De är inte lösryckta ryktesspridare som bara slänger runt massa trams för uppmärksamhet som många andra där ute. De är for real.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så är det, vilket är synd för då orkar man inte med att åternjuta magin som faktiskt finns där.

Precis. Dock så funkar de nya versionerna rätt smidigt, eftersom man både kan stänga av random encounters och snabba upp hastigheten, så att striderna går lite snabbare. Sist jag spelade igenom spelet för kanske fem år sedan använde jag dessa funktioner och njöt av spelet. Jag stängde ofta av random encounters under utforskande, och tog istället ibland och mötte fiender som gav mycket exp så att jag kunde ligga bra till i level ändå. På så sätt kunde jag fokusera mer på storyn.

Skrivet av Gertzy:

Midori är ändå en Pyoro-level läckare (typ 99,999999% trovärdighet och rätt i sina läckor) för framförallt Sega och Atlus men har uppenbarligen koll på SquareEnix också. Så när hon, och Pyoro, säger något är det i stort sett samma sak som en officiell utannonsering. De är inte lösryckta ryktesspridare som bara slänger runt massa trams för uppmärksamhet som många andra där ute. De är for real.

Man bör vara försiktig och återhållsam med att reproducera rykten och spekulationer i nyhetsrapporteringen. Det är liksom något av en grundbult för seriös nyhetsjournalistik att förankra sig i. En av de vägledande principerna. Det blir lätt en "slippery slope", annars.

1
Skriv svar