Gears of War kommer tillbaka – i prequel-spelet E-Day

Robot
Gears of War kommer tillbaka – i prequel-spelet E-Day
Medlem

Gillade inte "Mircosoft" på slutet, kan betyda MS Store...
Annars så grymt. Saknar likaledes trilogin till PC.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kände lite nostalgi till Marcus och Dom. Men jag tycker Gears-seriens tre första spel var dom bästa, och sen blev dom betydligt sämre efter People can Fly tog över och Cliffy B slutade.

Medlem

Hoppas man vågar göra lite ändringar i formulan nu när det blir en reboot.

Medlem

Mad World remaken är gåshuds värdig.

Medlem

Älskade Gears 5 så har höga förväntningar!

Medlem

Mad world-tonerna lyfte trailern genom taket!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Gillade inte "Mircosoft" på slutet, kan betyda MS Store...
Annars så grymt. Saknar likaledes trilogin till PC.

Det är ju deras gameshow så vad förväntar du dig? Steam?

Medlem

Har svårt att tro att det inte skulle komma till Steam när resten av deras spel gör det..

Medlem
Skrivet av baxtex:

Har svårt att tro att det inte skulle komma till Steam när resten av deras spel gör det..

Finns redan uppe på Steam:

https://store.steampowered.com/app/3010850/Gears_of_War_EDay/

När jag hörde att de använde sig av Mad World låten .. för ett par sekunder var jag tillbaka på 360 tiden. Well played microsoft .. well played

Medlem

Shinobi listade en del av infon från https://news.xbox.com/en-us/2024/06/09/gears-of-war-e-day-int...

• Not a spin-off but a new entry in the mainline Gears of War saga

• The Coalition is "content" with the stories told in Gears 4 and 5 and "isn't abandoning them", but making this game was opportunity that "felt too good to miss"

• Team is looking to recreate and improve on the series classic cover shooting, revisiting the tone of older Gears with "truly next-gen tech"

• Takes place 14 years before the first game, tackling how an ill-prepared Sera responds to a surprise Locust invasion

• Very intentional in recasting the Locusts not simply as foes but as "living nightmares"

• Design team prioritized redefining the Locust Drone, which had become simple fodder as the series progressed, into "something fearsome, physically intimidating, and utterly brutal"

• The fear of encountering the Locust for the first time is central to the game (desperation as Marcus fights a Drone for the first time)

• Hints that the origin of the Lancer (chainsaw, etc) will be part of the story

• The narrative follows the early stages of Marcus and Dom's brotherhood, bonding over the loss of Dom's older brother Carlos (who was close with Marcus)

• "Over 100x more environment and character details than Gears 5", hardware raytraced lighting, reflections and shadows, next generation destruction and gore, and cutting-edge animation technology

https://x.com/shinobi602/status/1799882910826168395

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Marcel_E80:

Kände lite nostalgi till Marcus och Dom. Men jag tycker Gears-seriens tre första spel var dom bästa, och sen blev dom betydligt sämre efter People can Fly tog över och Cliffy B slutade.

1-3 var definitivt bäst men 4-5 var däremot mycket bättre rent gameplay-mässigt. Hoppas att E-day tar det bästa från båda delarna! Kommer spelas hur som helst.

KoP
Medlem

Satt och kollade med brorsan och en polare och när hon sa "one more thing" skojjade jag och sa "nu kommer Gears!".. och ja, det blev det ju. 😂

Medlem

Gears 5 höll hög standard men visst saknar man magin i Fenix-trilogin. Det här känns ju underbart!

Medlem
Skrivet av roftg:

Det är ju deras gameshow så vad förväntar du dig? Steam?

Förväntar mig inget, hoppas är snarare ordet.
Finns dock andra exempel på motsatsen under showen.. Doom mfl.

Skrivet av baxtex:

Beror på vad "resten" är, från showen så ja, men om från Gears katalogen så nej.

Skrivet av GarfieldPower:

Se där! Kul.

signatur

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

När jag hörde att de använde sig av Mad World låten .. för ett par sekunder var jag tillbaka på 360 tiden. Well played microsoft .. well played

Verkligen, jag tappade andan och fick nästan lite glansiga ögon när melodin kom och kameran visade den sargade staden.

Det är något speciellt med gears, att få simpel gameplay och grå palett att lämna ett sånt avtryck som det gjorde.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var ungefär allt som jag önskade mig från Gears om det nu skulle släppas ett nytt spel i serien. Jag hoppas på extremt blodigt skoj! Mindre prat och mer kötta!

Medlem

Och där fick jag behålla mitt Xbox iaf. Fast jag skulle sälja det.

Medlem

E-Day? Låter som någon sorts elbilsmodell...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Beror på vad "resten" är, från showen så ja, men om från Gears katalogen så nej.

Se där! Kul.

Halo MCC, Gears 5, Flight Simulator, Forza, Physconauts osv finns alla på steam.

Medlem

Men vad hände med Gears 6?

Skrivet av Hipshot:

E-Day? Låter som någon sorts elbilsmodell...

Emergence Day är en ganska stor del av storyn

signatur

I drank what?

Medlem

Jag fick rysningar när jag hörde tonerna av Mad World. Påminner om en enklare tid när spel var spel och inte ett deltidsjobb.
Hoppas att detta blir bra.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Here we go again. Again.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jo men dom avslutar väl inte en trailer med steam, ps5,sony lr ngt när det är deras egna spel dom visar....klart det kommer stå xbox, microsoft lr liknande

Medlem
Skrivet av baxtex:

Halo MCC, Gears 5, Flight Simulator, Forza, Physconauts osv finns alla på steam.

Lejonparten finns men inte riktigt allt.

Skrivet av roftg:

Jo men dom avslutar väl inte en trailer med steam, ps5,sony lr ngt när det är deras egna spel dom visar....klart det kommer stå xbox, microsoft lr liknande

Nej det är inte självklart. Flight Simulator är motsatsen exempelvis. "Eget" spel men visar fler plattformar.

Utan konkret info så kan man läsa in lite vad man vill menar jag.

signatur

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Lejonparten finns men inte riktigt allt.

Nej det är inte självklart. Flight Simulator är motsatsen exempelvis. "Eget" spel men visar fler plattformar.

Utan konkret info så kan man läsa in lite vad man vill menar jag.

Klart det är självklart att en trailer från microsoft avslutas med just microsoft eller xbox/gamepass precis som fallet var med Doom.. hur hade det sett ut om det visat sonyloggan eller nintendologgan på sista rutan... då tror ju folk att spelet kommer därifrån..

Flightsimulator visar för övrigt samma exit som gears.. det står microsoft..

Medlem
Skrivet av roftg:

Klart det är självklart att en trailer från microsoft avslutas med just microsoft eller xbox/gamepass precis som fallet var med Doom.. hur hade det sett ut om det visat sonyloggan eller nintendologgan på sista rutan... då tror ju folk att spelet kommer därifrån..

Flightsimulator visar för övrigt samma exit som gears.. det står microsoft..

Du jämför mellan äpplen och päron. Jag tänker inte på andra konsoler och dylikt.
Mer att jag befarade att det var exklusivt till MS Store, istället för att släppas till Epic, Steam, you name it.
PC har ju det omständiga likt streaming tjänster, att det finns för många nästan.

------

Det han stå Steam också innan det definitiva slutet för Flight Sim, vilket Gears inte hade!

signatur

Medlem

Har två polare som jag vill spela detta med och jag hoppas då att man kan köra fler i coop istället för bara två.

Medlem

Har inte lirat något Gears. Skulle kanske varit kul att kötta igenom lite hjärndöd action någon gång , men såg att 2an och 3an inte finns på PC, det sög ju lite. Finns väl bara via cloud och om man har ultimate, inte så sugen på det.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

12
Skriv svar