Heroes of Might and Magic: Olden Era utannonserat – går tillbaka till rötterna

Medlem

De körde just en live-stream med Q&A, definitivt värt en koll. Man känner en entusiasm hos utvecklarna och de snackar mycket detaljer kring hur systemen fungerar och framtida planer!

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

De körde just en live-stream med Q&A, definitivt värt en koll. Man känner en entusiasm hos utvecklarna och de snackar mycket detaljer kring hur systemen fungerar och framtida planer!

https://www.youtube.com/watch?v=Vae95-E47zw

Tack för videon. Intressanta takeaways;

• Luck & Morale kommer att kvarstå med vissa ändringar (som tex max morale beroende på unit)

• Varje unit kan ha 2 uppgraderingar. Man kan köpa båda uppgraderingarna, och är inte bunden till den ena. Neutrala units kommer inte ha uppgraderingar.

• Soundtracket är upp till Ubisoft

• Många byggnader på kartan är samma som tidigare spel men även nya kommer att introduceras

"Det var bättre förr" är sällan ett framgångsrecept, enligt min mening.

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Jag väntar ihärdigt på ”Songs of Conquest” - för er som spelat det, skulle ni säga att det är en mer värdig uppföljare till HoMaM3?

Spelar igenom hela kampanjen. Inte kört det i multiplayer eller några customkartor

Jag ger det en extremt stabil 4 av 5 i betyg.
Väldigt väl genomarbetat gameplay.
Det saknar lite HoMMs magiska musik.
Grafiken ogillade jag.... i en halvtimma. Sen växte den på mig. Många.mysiga detaljer och fina animationer.
Bra story med! Den börjar lite svagt (arg kvinna går omkring) men sen märker man hur principfasta alla är. Man förstår hur allas motivationer och karaktärsdrag fungerar. Och storysarna hänger ihop på ett Mementoliknande sätt.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Spelar igenom hela kampanjen. Inte kört det i multiplayer eller några customkartor

Jag ger det en extremt stabil 4 av 5 i betyg.
Väldigt väl genomarbetat gameplay.
Det saknar lite HoMMs magiska musik.
Grafiken ogillade jag.... i en halvtimma. Sen växte den på mig. Många.mysiga detaljer och fina animationer.
Bra story med! Den börjar lite svagt (arg kvinna går omkring) men sen märker man hur principfasta alla är. Man förstår hur allas motivationer och karaktärsdrag fungerar. Och storysarna hänger ihop på ett Mementoliknande sätt.

Låter lovande!

Medlem

@Proximately
@Kyrre
Grymt, tack för video och sammamställning.

Efter som de kör Early Access har de tid på sig att justera spelet med hjälp av betydligt mer feedback. Det är väl ovanligt att Ubisoft kör EA och dessutom släpper direkt på Steam. Redan där märker man att studion verkar ha kontroll över hur de gör, och inte är för toppstyrda av Ubisoft.

Medlem

"Slagfälten består återigen av sexkantiga rutor, snarare än de fyrkanter som senare spel i serien har använt sig av."

Hexagoner, min vän. Hexagoner.

123
Skriv svar