Över en timmes gameplay från Titan Quest 2

Robot
Över en timmes gameplay från Titan Quest 2
Medlem

Efter Diablo 4 välkomnar jag vilket alternativ som helst, kan inte bli sämre. Blev lite sugen på att köra igång originalet av titan quest igen

Medlem

Jag visste inte hur mycket jag saknade att gå runt på ett sädesfält och slå ihjäl fåglar med en gammal käpp tills jag såg detta.

Vet inte med early access dock... väntar tills fulla spelet kommer.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator

Jag gillar verkligen inte animationerna och den respons man får (eller inte får, antar jag) när man attackerar. Det har inte samma tyngd som i exempelvis Diablo. Lustigt nog påminner det mycket om första Titan Quest och även Grim Dawn, men jag hade hoppats på förbättringar på den fronten i en modern uppföljare.

Striderna är det absolut viktigaste i den här typen av spel, och även om jag inte har spelat detta ännu, känns det som att man inte får tillräcklig feedback av attackerna.

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag gillar verkligen inte animationerna och den respons man får (eller inte får, antar jag) när man attackerar. Det har inte samma tyngd som i exempelvis Diablo. Lustigt nog påminner det mycket om första Titan Quest och även Grim Dawn, men jag hade hoppats på förbättringar på den fronten i en modern uppföljare.

Striderna är det absolut viktigaste i den här typen av spel, och även om jag inte har spelat detta ännu, känns det som att man inte får tillräcklig feedback av attackerna.

Jag måste säga att jag inte riktigt ser samma problem själv när jag kikar på videon. Men då spelar jag fortfarande Grim Dawn ofta och tycker inte combat är dåligt. Tycker rent av att det är roligare och bättre än Diablo 4.

Moderator
Skrivet av Aletheides:

Jag måste säga att jag inte riktigt ser samma problem själv när jag kikar på videon. Men då spelar jag fortfarande Grim Dawn ofta och tycker inte combat är dåligt. Tycker rent av att det är roligare och bättre än Diablo 4.

Nu pratar jag inte om det spelmekaniska, som helt klart är bättre i Grim Dawn. Jag menar tyngden och känslan jag får av attackerna.

Grim Dawn gör det bättre än Titan Quest, och här i Titan Quest II känns det som att det är exakt samma som i första spelet som inte var bra alls i mitt tycke, I alla fall med dagens mått.

signatur

Twitch

Medlem
Skrivet av Querth:

Efter Diablo 4 välkomnar jag vilket alternativ som helst, kan inte bli sämre. Blev lite sugen på att köra igång originalet av titan quest igen

Menar du på release eller nuläget? Personligen håller jag verkligen inte med men jag är nyfiken varför det "inte kan bli sämre".
Glad att de gör ett Titan Quest 2, nu är ändå en perfekt timing för det då ARPGs verkar bli populärt igen i och med Diablo 4 och Path of Exile 2 i November. Det ser inte riktigt ut att vara ett spel jag är intresserad utav men det är väl precis därför det är bra att vi får en hel del att välja på nu!

Personligen har jag blivit helt förälskad i WASD så click-to-move är något som jag inte alls klickar (HA!) med längre. Kommer säkert spela både Diablo 4 och Path of Exile 2 i olika syften.

Medlem

Miljön ser bra ut, men animationerna och effekterna på förmågorna ser bedrövliga ut.

Tror personligen att Path of Exile 2 kommer sätta en ny standard för ARPG genren när det kommer. Och det kommer göra det mycket svårt för spel som Last Epoch och Titan Quest 2 att hänga med.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Miljön ser bra ut, men animationerna och effekterna på förmågorna ser bedrövliga ut.

Tror personligen att Path of Exile 2 kommer sätta en ny standard för ARPG genren när det kommer. Och det kommer göra det mycket svårt för spel som Last Epoch och Titan Quest 2 att hänga med.

På vilket sätt sätter det en ny standard? Det som visats hittills från PoE är ju mer av samma fast med bättre grafik och animationer?

Troll – skulle jag?!

Tänk på att spelet visar mellan level 5-8 och karaktären inte är speciellt kraftig ännu. Jag personligen älskar Titan Quest och Grim Dawn, ser verkligen fram emot 2an och kommer skaffa det i EA så man får det lite billigare.

signatur

1# FZ Troll

Moderator
Skrivet av robbis:

Tänk på att spelet visar mellan level 5-8 och karaktären inte är speciellt kraftig ännu. Jag personligen älskar Titan Quest och Grim Dawn, ser verkligen fram emot 2an och kommer skaffa det i EA så man får det lite billigare.

Animationer och effekter får dock inte ofta mer "tyngd" bara för att man levlar upp. I just Titan Quest är ju din förmågor utseendemässigt och feedbacksmässigt i princip likadan hela tiden.

signatur

Twitch

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Menar du på release eller nuläget? Personligen håller jag verkligen inte med men jag är nyfiken varför det "inte kan bli sämre".
Glad att de gör ett Titan Quest 2, nu är ändå en perfekt timing för det då ARPGs verkar bli populärt igen i och med Diablo 4 och Path of Exile 2 i November. Det ser inte riktigt ut att vara ett spel jag är intresserad utav men det är väl precis därför det är bra att vi får en hel del att välja på nu!

Personligen har jag blivit helt förälskad i WASD så click-to-move är något som jag inte alls klickar (HA!) med längre. Kommer säkert spela både Diablo 4 och Path of Exile 2 i olika syften.

Det är ju högst personligt såklart och jag vet att många inte håller med mig men problemen med Diablo 4:

Level scaling - avskyr jag i alla spel, inte något jag upplevt som bra i ett enda spel hittils.

Loot-systemet och stats på equipment var riktigt illa i Diablo 4. Close/far damage och weakness/vulnerability var irriterande. Kunde gå in djupare på det här om jag startade spelet igen men riktigt så engagerad är jag inte.

Och items lider av problemet med många andra liknande spel där allt baseras på en item level. Jag gillar Diablo 2-systemet eller path of exile mkt bättre med unika items som inte skalas på samma sätt.

Dialoger och story är klumpigt. Visst en del saker går att skippa, men inte allt. Och ofta får man vänta att en NPC ska gå och göra något. Jag föredrar Diablo 2 här. Vill ha riktigt snabbt tempo.

In game purchases i ett fullprisspel rimmar alltid illa tycker jag.

30fps på specifika animationer i spelet som en del skelett, summons och massor av andra partiklar, vilket stör mig , en riktigt pet peeve från min sida när resten visas i 120fps, svagt jag vet men lägger in det här ändå då jag jobbar med liknande saker 😅.

Efter jag drog igenom Diablo 4 så körde jag igenom både Diablo 2 och 3 efteråt och hade helt ärligt roligare med de äldre spelen.

Men i slutändan tyckte jag inte Diablo 4 var roligt i längden bara, det hade några ljuspunkter här och där men fick en känsla av att det var väldigt platt bara utan utmaning. Jag gav det typ 80-100 timmar totalt och försökte verkligen tycka om det både solo och multiplayer. Kommer nog aldrig röra det igen då jag tror inte de kommer ändra något fundamentalt som level scalingen.

/Rant over

Medlem

Näst efter Medeltiden finns ingen bättre setting än antikens Grekland.

Det är för övrigt så här man gör reboots, remakes och uppföljare som kommer långt efter originalet. Att man har behärskning nog att låta bli egna kreativa utsvävningar, utan det är ytterst troget förlagan i utseende, stämning, stil och funktioner.

"Känslan" i styrning och combat när man väl håller i mus och tangentbord är dock svår att bedöma av att se en video. Titan Quest 2 utvecklas ju av studion som är ansvariga för Spellforce 3-spelen som ser fina ut på video men som jag inte tycker har ett skönt flyt och exakt styrning när man väl spelar.

Hittills känns det hoppfullt ändå eftersom deras inställning är att vara trogen originalet.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Querth:

Det är ju högst personligt såklart och jag vet att många inte håller med mig men problemen med Diablo 4:

Level scaling - avskyr jag i alla spel, inte något jag upplevt som bra i ett enda spel hittils.

Loot-systemet och stats på equipment var riktigt illa i Diablo 4. Close/far damage och weakness/vulnerability var irriterande. Kunde gå in djupare på det här om jag startade spelet igen men riktigt så engagerad är jag inte.

Och items lider av problemet med många andra liknande spel där allt baseras på en item level. Jag gillar Diablo 2-systemet eller path of exile mkt bättre med unika items som inte skalas på samma sätt.

Dialoger och story är klumpigt. Visst en del saker går att skippa, men inte allt. Och ofta får man vänta att en NPC ska gå och göra något. Jag föredrar Diablo 2 här. Vill ha riktigt snabbt tempo.

30fps på specifika animationer i spelet som en del skelett, summons och massor av andra partiklar, vilket stör mig , en riktigt pet peeve från min sida när resten visas i 120fps, svagt jag vet men lägger in det här ändå då jag jobbar med liknande saker 😅.

Efter jag drog igenom Diablo 4 så körde jag igenom både Diablo 2 och 3 efteråt och hade helt ärligt roligare med de äldre spelen.

Men i slutändan tyckte jag inte Diablo 4 var roligt i längden bara, det hade några ljuspunkter här och där men fick en känsla av att det var väldigt platt bara utan utmaning. Jag gav det typ 80-100 timmar totalt och försökte verkligen tycka om det både solo och multiplayer. Kommer nog aldrig röra det igen då jag tror inte de kommer ändra något fundamentalt som level scalingen.

/Rant over

Ja, Diablo 4 är hemskt.

Samma hus, grottor och miljöer om och om igen. Storyn är trist och jag mår fysiskt illa av röstskådespelarnas tjocka östeuropeiska brytning.

Grafiken är snygg, det är putsat och polerat, men världen känns tillrättalagd och ospännande. Allt är samma level som en själv, allt kommer i en förutsägbar ordning, all XP kommer i en förutbestämd, av utvecklaren pedantiskt detaljstyrd mängd. Jag kände ingen som helst tillfredsställelse i att levla och bygga upp min gubbe.

Det är så utpräglat live-service där det aldrig ska ta slut på jobb. Så himla artificiellt och cyniskt.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av robbis:

I min åsikt så såg han kraftfull ut och rapp, om man jämför med motsvarande i ettan.
Mycket mer metodiskt nötande och segare attacker var det då, och tog längre tid att komma igång. Du valde ju inte mastery direkt heller vill jag minnas.
Detta kändes inte så i det här videon. Betydligt lättare.

Kan uppskatta såsom i Diablo 2 att man får kämpa ett tag innan man blir bra, istället för levla 24 på någon timme. Nu överdriver jag kanske men D4 kändes så.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av Castor.T:

I min åsikt så såg han kraftfull ut och rapp, om man jämför med motsvarande i ettan.
Mycket mer metodiskt nötande och segare attacker var det då, och tog längre tid att komma igång. Du valde ju inte mastery direkt heller vill jag minnas.
Detta kändes inte så i det här videon. Betydligt lättare.

Kan uppskatta såsom i Diablo 2 att man får kämpa ett tag innan man blir bra, istället för levla 24 på någon timme. Nu överdriver jag kanske men D4 kändes så.

D4 kan du bli maxlevel på några timmar om du är ett bra gäng o kör helltides.

Jag körde lite Titan Quest 1 igår faktiskt och det tar tid och är ganska svårt i början. Dog hur många gånger som helst innan level 5 hehe... Tror 2an kommer vara lite mer förlåtande för nya generationens spelare. Tror det kommer bli bra.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Gillar vad jag ser sett till gameplay, känsla och items.

Det som gör mig lite orolig är skillträden. Visst, det är nog ganska ofärdigt, men de där gigantiska ikonerna gör mig rädd för att detta blir nån form av nedbantad version jämfört med ettan. Det ser inte ut som att det kommer finnas alls lika mycket att sätta poäng i. Två höjpunkter med både Titan Quest och Grim Dawn är ju de stora skillträden.

Sedan vet vi ju inget alls om endgame. Endgame i ettan var ju inte speciellt bra, då man fick roama runt lite utan alltför mycket att göra egentligen. Tyvärr många spelutvecklare som satsar allt på en kampanj och när den är över så finns inget att göra, istället för att göra endgame till det "riktiga" spelet.

ARPG:s där hela poängen är att spela kampanjen och sen sluta spela är inte något man vanligtvis vill ha i ett sånt typ av spel. Det är ju byggandet av karaktären när kampanjen är över man är ute efter.

Den som lever får se.

Medlem

Wow, spännande, ser ut som action rpg nr 2048 i raden av många andra.

Medlem

Japp, kommer köpa detta.

Medlem
Skrivet av Querth:

Vore då vad de announcade i expansionet mer intressant? De gör om hela "world tier" systemet och använder istället sig utav svårighetsgrader du väljer.

"Normal is a slower-paced mode suited for those looking for a lighter challenge.
Hard and Expert offer an increased challenge for those looking to test their mettle and play at a faster pace. Penitent isn’t for the faint of heart. Those looking to pave a path to the new Torment Difficulties will face off against heightened danger."

Normal and Hard are unlocked by default.
Expert is unlocked after completing Diablo IV’s prologue.
Penitent is unlocked upon reaching Level 50.

Reaching Level 60 unlocks the Pit and Tiers 1–20 of it. Beating Pit Tier 20 unlocks Torment Tier I.
Beating Pit Tier 35 unlocks Torment II.
Beating Pit Tier 50 unlocks Torment III.
Beating Pit 65 unlocks Torment IV.

Personligen tycker jag detta låter betydligt mer intressant progression än World Tiers. Har främst avskytt World Tier 1 och 3, då de känts onödiga. Det här verkar vara mer anpassat för att öka svårighetsgraden när du känner att du blivit så pass stark att du kan öka det helt enkelt. World Tier 4 blir liksom ett skämt jävligt fort i nuläget, och det svåra i spelet känns nästan menlöst svårt.

Skrivet av Querth:

Kan hålla med om att det var riktigt jävla dåligt, även om jag stod ut med det men det var främst för att de hade sagt att det ska göras om. Jag har ofta orken att acceptera ett skitsystem om jag vet att det är temporärt, haha. Med det sagt, jag gillar det nya vi har, betydligt färre skit-stats liksom. Visst finns det fortfarande Close, Far, Vulnerable, osv men tycker inte det kommer ivägen för loot och stats längre. Det vore lite skevt om varenda jävla gear-bit man hittar är något som man alltid kan använda också. Det är okej med att hitta saker för en annan build (och de har bekräftat loadouts nyligen) osv.

Även items baserat på ens level tycks ändras i och med expansionet! Jag håller med om att jag inte tyckte det var så intressant med att man behövde vara Lv80 för högsta itemen osv. Jag har märkt nu de senaste säsongerna att jag ignorerar 99% av gear för om det inte är 925 så är det bara värdelöst skit typ. Glad att detta förändras helt och hållet.

We felt Sacred and Ancestral Items lost their specialness and flair due to how common they became. These changes transform Ancestral items into mighty endgame items worth the chase.

Äntligen. Jag har inte förstått poängen alls med Sacred eller något annat än Ancestral Legendary items. Nu verkar de gå tillbaka till att vanliga rare items kommer ha mycket mer betydelse igen, och Ancestrals ska vara chase-items i end-game, sina "forever items" som de kallar de. Inget mer awkward stadie där du ska plötsligt ignorera alla andra items som inte är "ancestral". Målet är givetvis fortfarande att byta ut allt till ancestral men inte omedelbart när du byter svårighetsnivå, tack och lov. (Det finns betydligt fler ändringar jag inte citerar här!)

Skrivet av Querth:

Äsch, det tror jag inte är en dålig sak egentligen, bara en smaksak som sagt. Personligen hade jag avskytt om det var i samma tempo som Diablo 2. Jag hoppas där emot att Diablo inte kommer snacka som bara fan som han gjorde i Diablo 3... föredrar den skrämmande tystnaden, mystiken bakom saker och ting. En del saker jag än önskar här!

Skrivet av Querth:

Enligt mig är det skillnad på fullpris och fullpris. Det är ett live-service. Med tanke på vilka enorma summor pengar det går till att utveckla och sedan driva spelet hela tiden så måste det finnas fler kostnader. Man kan säga att det lika gärna kunnat vara Free to Play men då tillkommer andra problem också liksom. Path of Exile är gratis att spela och installera men nästan alla är ändå överrens om att köpa stash-tabs är mer eller mindre nödvändigt om du har någon som helst avsikt att ta del av end-game, för att inte nämna hur vansinnigt jävla ful man är om man inte köper något, haha!

Nu är givetvis MTX-sakerna i Diablo 4 också snyggare än det som tillkommer med spelet, men jag tycker ändå designen på sakerna är snygga - bara inte på samma nivå som de som kostar riktiga pengar. Personligen tänker jag inte alls på detta. Jag kan inte minnas att jag någonsin köpt ett spel eller något i ett spel och sedan saknat pengarna. Detsamma med att gå på bio och se en kass film, eller en bra film - tänker aldrig på pengarna i sig, om det var värt det eller inte. Upplevelsen är vad som räknas, och om den är kass så, ja, då är det fortfarande upplevelsen jag tänker på.

Det blir en fråga om vad man är villig att stå ut med. Personligen tycker jag att det är helt okej med priset på spelet, men nu är inte jag någon som ofta köper spel överhuvudtaget. Jag håller mig till ett fåtal liksom. Nästa jag kommer köpa (förutom expansionet) är antagligen Monster Hunter Wilds nästa år, efter det - ingen aning överhuvudtaget.

Skrivet av Querth:

Haha, nu låter det som nitpicking, men jag fattar. Jag tolkar det som en sån där sak som inte hade haft lika mycket betydelse om du var nöjd med resten av spelet, men nu blir det bara ytterligare en sak som stör dig lite extra?

Skrivet av Querth:

Hah, för mig var det tvärt om. Tja, inte riktigt helt tvärt om, jag kan uppskatta de men jag längtar verkligen inte tillbaka. Jag hoppas att expansionet kan göra för Diablo 4 vad Lord of Destruction gjorde för Diablo 2. (Vi får runewords! Inte exakt som i Diablo 2 men de låter roliga!)

Skrivet av Querth:

/Rant over

Helt okej. Det är okej att gilla olika, därför vi har många alternativ ändå! Också varför jag är glad att det kommer andra spel, som Path of Exile 2, Titan Quest 2, Last Epoch osv. Tycker ändå att Diablo 4 gör vad det gör väldigt bra, även om det inte är något alla älskar. Det är en betydligt mer casual upplevelse kan jag ändå erkänna, men det är också precis vad jag uppskattar med spelet. Det finns mycket jag önskar och hoppas på men jag har verkligen älskat kommunikationen från utvecklarna och de har ändå lyckats ge mig hopp om förbättringar (vilket de har levt upp till hittills!). De verkar ha kul med spelets utveckling, och jag motiveras som bara fan av sånt i Live-services.

Jag gillar liksom live-services för att det känns som det ständigt utvecklas, rör sig framåt. Det finns dåliga säsonger och bra säsonger, men så länge det känns hoppfullt så ser jag hela tiden fram emot det.

Jag brukade känna så för till exempel Destiny 2 men herre gud, Bungie tycks ha gjort precis allt som Blizzard brukade göra; sitt absolut bästa för att få spelarna att känna att det inte finns någon som helst framtid i spelet.

Ett live-service utan hopp för framtiden är dött oavsett hur bra det är i stunden för min del.

1
Skriv svar