Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Kommer Pokémon Z-A visas snart, tillsammans med Switch 2? En läckare tycks hinta om det!

Medlem

Verkar som Nintendo ska medverka på Paris Game Week och vad som är intressant är att det står "Activity Fields: Consoles" i plural. Kommer de visa upp Switch 2 där och ha utannonserat den veckan/orna innan? Möjligheten finns!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Verkar som Nintendo ska medverka på Paris Game Week och vad som är intressant är att det står "Activity Fields: Consoles" i plural. Kommer de visa upp Switch 2 där och ha utannonserat den veckan/orna innan? Möjligheten finns!

Orkar inte ens hoppas längre. Tror på det när jag ser det.

Medlem
Skrivet av Samus:

Orkar inte ens hoppas längre. Tror på det när jag ser det.

Jo, jag känner med dig, det känns dystert efter att September såg så fullständigt logiskt med utannonsering efter Augusti-directsen och andra uppgifter som stämde och sen blev det ändå ingenting. Men det verkar som PH Brazil (en insider-journalist som haft många rätt) fortfarande försäkrar oss om att den kommer utannonseras i år!

Medlem

Nya uppgifter kan peka mot att Nintendo använder sig utav 4nm i Switch 2! Och konsolen tycks visas upp inom mycket kort!

Medlem

Absolut inget "bevis" eller så, men absolut en logisk pusselbit som passar med tidigare rykten om Oktober 10-utannonsering! Första Switch-trailern filmades alltså fredagen 16:e september 2016 och visades 34 dagar senare (torsdagen 20:e Oktober) och enligt uppgifter ska nya trailern ha filmats 6e september och lägger en på samma 34 dagar på det så är vi på Oktober 10 för en utannonsering. Så nästa vecka kan det mycket väl vara dags! Det är också en torsdag så!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vpkNcNhhnp4?t=202

Absolut inget "bevis" eller så, men absolut en logisk pusselbit som passar med tidigare rykten om Oktober 10-utannonsering! Första Switch-trailern filmades alltså fredagen 16:e september 2016 och visades 34 dagar senare (torsdagen 20:e Oktober) och enligt uppgifter ska nya trailern ha filmats 6e september och lägger en på samma 34 dagar på det så är vi på Oktober 10 för en utannonsering. Så nästa vecka kan det mycket väl vara dags! Det är också en torsdag så!

Det har varit så mycket fram och tillbaka med Switch 2 så jag orkar snart knappt engagera mig i nya rykten och liknande. Jag sätter på Tears of the Kingdom igen och börjar om, kanske har 2:an visats upp när jag är klar 🙂

Medlem
Skrivet av lonian:

Du kan köra virtual boy på 3ds via en emulator.

https://youtu.be/gplTQSUphNA?si=NUXjRBMxFvme-rO0

Nice.
Håller för alltid 3DS glasögonfria 3D effekt som underskattad, och skulle fortfarande vilja ha en sådan 3D-skärm på Switch.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vpkNcNhhnp4?t=202

Känns ju bara som nån med autism räknar på detta sätt. Jäkligt tveksamt att Nintendo sitter och tänker "hur gjorde vi nu vid Switch lanseringen? Denna gång måste vi göra EXAKT likadant!". För jag menar, om den heter Switch 2, då måste man såklart lägga på 2 extra dagar. Och hur stod månen vid förra lanseringen jämfört med detta år? Det spelar med roll.

Skrivet av Håkan:

Känns ju bara som nån med autism räknar på detta sätt. Jäkligt tveksamt att Nintendo sitter och tänker "hur gjorde vi nu vid Switch lanseringen? Denna gång måste vi göra EXAKT likadant!". För jag menar, om den heter Switch 2, då måste man såklart lägga på 2 extra dagar. Och hur stod månen vid förra lanseringen jämfört med detta år? Det spelar med roll.

Vad menar du? OK, så det hände inte de 37 andra gångerna, men DEN HÄR gången är annorlunda! It all makes sense!

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Det har varit så mycket fram och tillbaka med Switch 2 så jag orkar snart knappt engagera mig i nya rykten och liknande. Jag sätter på Tears of the Kingdom igen och börjar om, kanske har 2:an visats upp när jag är klar 🙂

Haha jag känner med dig! Även jag börjar tappa mod och känner snart att det tar mer energi än det ger pepp att hoppas varje gång. De kan väl bara utannonsera den snart 😭

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är lite 50/50 med Nintendo, å ena sidan är de vanedjur som har en formula de hittar som passar dem och som de kan följa i flera år utan undantag - som att ha Directs i Februari, Juni och September - men sen kan de även göra hel random grejer som inte alls känns logiskt eller hur de brukar/"borde" göra. Så att se hur de gjorde med Switch är inte alls långsökt, då de redan pratat om att ha en lång marknadsföringsperiod för nya konsolen i etapper precis som förra vändan: video i Oktober, jippo-event i Januari och sedan lansering i Mars. Självklart en hel del media och reklam på tv och nätet mellan de perioderna också, de stod ju inte stilla men i stora drag var det så det såg ut då och fullt möjligt att det är så det kommer se ut igen. Kanske inte exakt på datumen, men visst de kanske filmade materialet för att hålla på filmen i flera månader... visst kan det hända men känns inte så logiskt eller troligt.

Ska vi bli riktigt konspiratoriska av oss kan vi nu säga att Nintendo "bekräftat" 10:e Oktober som utannonseringsdagen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Låter ju högst troligt om dom skriver Consoles i plural att det är inte är ett typo.
23-27 Oktober är eventet. Blir intressant dock om vi får en avtäckning till veckan. Hört nu på Torsdag är det många som gissar på

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Ska vi bli riktigt konspiratoriska av oss kan vi nu säga att Nintendo "bekräftat" 10:e Oktober som utannonseringsdagen

Skrivet av Belgaar:

Låter ju högst troligt om dom skriver Consoles i plural att det är inte är ett typo.
23-27 Oktober är eventet. Blir intressant dock om vi får en avtäckning till veckan. Hört nu på Torsdag är det många som gissar på

Ja, 10:e Oktober är det många som tror efter att September visade sig vara en no show. Att det är en torsdag inger hopp.

Medlem

Verkar som Monolith Soft sadlar upp för framtida Switch 2-titlar! T.ex. har det ryktats om stort nytt RPG och en remake av Wii U-spelet Xenoblade Chronicles X!

Medlem

Walmart Canada brukar tweeta om Nintendo Directs när de är nära, och nu har de gjort det igen! Men då det inte var någon traditionell direct i September (som de haft hela Switchens liv annars) kanske det handlar om någonting annat än en traditionell direct? Som... utannonseringen av Switch 2? Eller vad tror ni?

Medlem

Man ser att Nintendo släppt en ny YouTube video… och så är den inte om Switch 2 utan en jävla väckarklocka…

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Man ser att Nintendo släppt en ny YouTube video… och så är den inte om Switch 2 utan en jävla väckarklocka…

Budskapet kunde ju inte varit tydligare "Allt i sinom tid".

Medlem

Nintendo verkar göra allt för att inte utannonsera Switch 2. Väntar dom lite till är denna hårdvaran snart lika utdaterad som dagens Switch😅

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Skrivet av Moonglow:

Nintendo verkar göra allt för att inte utannonsera Switch 2. Väntar dom lite till är denna hårdvaran snart lika utdaterad som dagens Switch😅

Börjar misstänka att Nintendo medvetet trollar oss som ivrigt väntar och följer alla rykten/läckor. Alla Youtubers som rapporterar och nu ska de minsann utannonsera men så blir det ingenting. De njuter säkert av att vi våndas såhär. De skrattade nog åt när vi satt hela September och "nu borde de enligt all logik utannonsera den" men nähä ingenting. Blir väl samma imorgon. Någon tweet om någon app eller någonting för att "alla" ska se att de är aktiva på sociala medier men sen inte yppa någonting om Switch 2... suck!

Skrivet av Gertzy:

Börjar misstänka att Nintendo medvetet trollar oss som ivrigt väntar och följer alla rykten/läckor. Alla Youtubers som rapporterar och nu ska de minsann utannonsera men så blir det ingenting. De njuter säkert av att vi våndas såhär. De skrattade nog åt när vi satt hela September och "nu borde de enligt all logik utannonsera den" men nähä ingenting. Blir väl samma imorgon. Någon tweet om någon app eller någonting för att "alla" ska se att de är aktiva på sociala medier men sen inte yppa någonting om Switch 2... suck!

Utannonsering kommer när den kommer... Jag tror inte att Nintendo bryr sig det minsta om yt-videos eller forumrykten. Det kommer när de är redo.

Jag har tippat jan/feb hela tiden och tror mer och mer på att kommer det inget väldigt snart så blir det nog onödigt att utannonsera innan jul. Jag menar, om de fortf inte sagt nåt i mitten/slutet av november t ex så skulle det ju vara en mycket... Innovativ strategi att announca ny konsol typ 2 veckor före jul. Lika bra att vänta några veckor till isf, den lär ju inte komma förrän sommar/höst nästa år ändå om de vill ha några månaders hype och reklam att göra också.

Samtidigt är det ju rätt tunt denna jul för N oavsett, så vem tusan vet 🙈

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Samtidigt är det ju rätt tunt denna jul för N oavsett, så vem tusan vet 🙈

Ja, de senaste sju åren har de haft en Nintendo Direct i September där de visat upp spel för slutet av året och början på nästa. I år var första gången de inte hade en. Istället klämde de ihop två directs i augusti (vilket aldrig hänt förut) så vi är ute på väldigt okända Nintendo-vatten just nu så inget känns logiskt på något sätt. Återstår att se hur de gör men känns inte som de vill ha för många directs till där de måste skriva att den inte kommer innehålla något om Switch 2.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, de senaste sju åren har de haft en Nintendo Direct i September där de visat upp spel för slutet av året och början på nästa. I år var första gången de inte hade en. Istället klämde de ihop två directs i augusti (vilket aldrig hänt förut) så vi är ute på väldigt okända Nintendo-vatten just nu så inget känns logiskt på något sätt. Återstår att se hur de gör men känns inte som de vill ha för många directs till där de måste skriva att den inte kommer innehålla något om Switch 2.

Men det är inte helt uteslutet att den utannonseras imorgon med en förinspelad video? 🤔

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Men det är inte helt uteslutet att den utannonseras imorgon med en förinspelad video? 🤔

Haha nä, det har ju ändå funnits tecken på att en sådan spelats in och är redo för uppvisning. Och för Switch hintade de om den natten innan/samma dag (beroende på tidszon osv) som videon släpptes så även om de inte har sagt något än går det inte riktigt att utesluta att de är nära på att utannonsera den heller

Nintendo utannonserade en väckarklocka igår istället för Switch 2... Gertzy, du har nog rätt ändå, de trollar med oss AAA trolling detta 😅😂🙈

Medlem

Nintendo kunde väl åtminstone visat ett larm inställt på ett specifikt datum med en specifik tid och ge oss ett påskägg.
Aka, ge oss datumet för reveal av Switch 2.

Medlem

Verkar finnas en del ganska logiska teorier om att Nintendo inte kommer utannonsera Switch 2 veckorna som leder upp till Black Friday. Inte heller under julklappssässongen. Samt inte Januari (Nintendo visar i princip aldrig upp något i Januari).

- Reveal måste komma senast första veckan i November, helst denna eller nästa 2 veckor om det ska vara i år. Annars ökar sannolikheten tyvärr snabbt at det blir av först på Februari direct 2025 eller i Mars.

Nintendo har själva sagt att man visar upp nästa generation detta ”fiscal year” som pågår till 2025-03-31

Det innebär att vi har 5.5 månader kvar. Oktober, November, December, Januari, Februari och Mars.

Realistiskt går stora delar av November, hela December och Januari bort. Det lämnar i princip bekräftad reveal av Nintendo själva för Oktober, Februari eller Mars
——————————————-
Personligen tror jag det blir snart dock. Brazil hade rätt i att man flyttade bak flera directs till Augusti. Han sa att anledningen var för att göra plats för Switch 2 i schemat i September eller i Oktober.

Han hade rätt på första delen att man flyttade bak flera directs och inget vanligt direct skedde i September. Nu är det upp till bevis kommande veckor om att andra delen var rätt. Delvis: att man flyttade bak dom för att göra plats för att visa upp Switch 2 i September eller Oktober.

Medlem

Känns faktiskt lite tungt att inte få någon ny information om framtiden för Nintendo.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Nintendo utannonserade en väckarklocka igår istället för Switch 2... Gertzy, du har nog rätt ändå, de trollar med oss AAA trolling detta 😅😂🙈

Haha, ja man får ju onekligen den känslan. Säger inte att jag tror de sitter och läser FZ men överlag känns det som de är medveten om hypen och bara leker loss med den. Retar oss

Skrivet av Belgaar:

Verkar finnas en del ganska logiska teorier om att Nintendo inte kommer utannonsera Switch 2 veckorna som leder upp till Black Friday. Inte heller under julklappssässongen. Samt inte Januari (Nintendo visar i princip aldrig upp något i Januari).

- Reveal måste komma senast första veckan i November, helst denna eller nästa 2 veckor om det ska vara i år. Annars ökar sannolikheten tyvärr snabbt at det blir av först på Februari direct 2025 eller i Mars.

Nintendo har själva sagt att man visar upp nästa generation detta ”fiscal year” som pågår till 2025-03-31

Det innebär att vi har 5.5 månader kvar. Oktober, November, December, Januari, Februari och Mars.

Realistiskt går stora delar av November, hela December och Januari bort. Det lämnar i princip bekräftad reveal av Nintendo själva för Oktober, Februari eller Mars
——————————————-
Personligen tror jag det blir snart dock. Brazil hade rätt i att man flyttade bak flera directs till Augusti. Han sa att anledningen var för att göra plats för Switch 2 i schemat i September eller i Oktober.

Han hade rätt på första delen att man flyttade bak flera directs och inget vanligt direct skedde i September. Nu är det upp till bevis kommande veckor om att andra delen var rätt. Delvis: att man flyttade bak dom för att göra plats för att visa upp Switch 2 i September eller Oktober.

Tyvärr väldigt trolig analys. Utannonseras den inte inom kort blir det nog inte av i år, men då är frågan om uppgifterna om Mars-April ens kan stämma för skulle de börja hypa konsolen i Februari då skulle de ha en-två månaders marknadsföringsperiod och det känns inte minsta rimligt. Då kanske vi pratar sensommar/höst Å andra sidan måste de nästan börja prata framtidsplaner, eftersom...

Skrivet av PGR1985:

Känns faktiskt lite tungt att inte få någon ny information om framtiden för Nintendo.

...de ändå inte har några konkreta planer för efter november (förutom typ DKC, Metroid Prime 4: Beyond och Pokémon AC varav de två sista är löst "2025" för lansering) så jag tror ändå vi är väldigt nära utannonsering av både Switch 2 och andra titlar - som kanske dröjer just för att de blir cross-gen eller kommer användas för att marknadsföras i stil med "spelas bättre på Switch successor". Så även om modet sviker för varje dag har jag inte gett upp om en snar utannonsering och marknadsföringsstrategi helt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tyvärr väldigt trolig analys. Utannonseras den inte inom kort blir det nog inte av i år, men då är frågan om uppgifterna om Mars-April ens kan stämma för skulle de börja hypa konsolen i Februari då skulle de ha en-två månaders marknadsföringsperiod och det känns inte minsta rimligt. Då kanske vi pratar sensommar/höst Å andra sidan måste de nästan börja prata framtidsplaner, eftersom...

Ja, hoppas verkligen vi får reveal nu i oktober. Annars kommer detta ta evigheter.

Som du säger: Finns ingen chans att man släpper en ny generation efter 8-9 år med 2 månaders varsel efter reveal. Kommer en reveal först i Februari/Mars så är det bara ställa in sig på release augusti - oktober nästa år.

Hade föredragit så mycket att få reveal nu snart och release i mars/april framför att vänta ytterligare ett halvår efter det.

Skriv svar