Heavy Rain
Dumma utvecklare som bara gör det till en platform. Vill ha det på pc eller 360. Man måste ju tappa en massa försäljning genom att begränsa sig till en
Inte omöjligt att Sony skjutit in med lite pengar. Dock bara spekulationer.
Sony är utgivare samt har finansierat större delarna av spelet, så jo, det du säger stämmer.
Bokade från Elgiganten idag (första gången någonsin tror jag), det kostade bara 499 kr där, och gratis frakt. Aldrig sett på maken!
Grymt nice demo, är RIKTIGT sugen på detta. Trodde det skulle vara mer som Fahrenheit med dumma knapptryckningar (tyckte det var ett bra spel, men knapptryckningarna motsvarande inte vad som hände, man tryckte mest), men detta var väldigt intuitivt och trevligt efter 10 minuter (som det tog att vänja sig vid den udda walk-kontrollen)!
var ju inte för jävla snyggt iallfall
Hade du testat spelet skulle du inte skriva de orden.
Men jag håller med spiken om att ett fåtal av animationerna (mer läppsynkningen än animationerna) ser lite off ut. Åtminstone i demot, vi får se hur det hela håller ihop om ett par veckor.
Tack för recensionen.
En sak jag undrar dock, är hur lång är speltiden om man bara spelar igenom en gång? Vad jag kommer ihåg så var det så David Cage(?) hoppades på att man skulle spela spelet?
Eller är det kul att spela igenom det flera gånger för att se olika utgångar?
Cirka tio timmar tog det för mig från start till slut, give or take någon timme. Råkar någon av huvudkaraktärerna dö så går det nog snabbare
Har inte läst recensionen, vill få hem min Special Edition först och bilda mig ett egen åsikt, kan knappt bärga mig. Har dock Bioshock 2 som står på tur att spelas igenom.
Angående att det är PS3 exclusivt så kan ju nämnas att 160 titlar till PS3 är exclusiva jfm 360 som har 117 st. Dock så kommer många av dessa spel inte att nå utanför Japan, så siffran ska tass med en nypa salt (med tanke på att siffrorna är tagna från wiki så är det bästa att hämta en spann med salt).
Som någon sa innan så är det dom exklusiva titlarna som gör en konsoll värd att köpa.
Att sen efter att ha testat båda konsollerna ett tag så känns PS3:an mer gedigen, men 360 är en fantastisk spelmaskin.
Edit wiki länkar:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games
How can we win when fools can be kings?
Dumma utvecklare som bara gör det till en platform. Vill ha det på pc eller 360. Man måste ju tappa en massa försäljning genom att begränsa sig till en
"tappar" är väl relativt. De har nog inte räknat med att sälja till annat än folk som äger en PS3 eller till nyblivna PS3-ägare.
Själv står PS3 högt på listan över prylar att köpa när man får pengar över. Dock köper jag den ENBART för att SPELA på, blu-ray är ballt på min 104" full HD proj i bio/spel-rummet, men behöver ingen ps3 för det.
Samt att alla spel som släpps till båda konsoler köper jag till 360 i första hand, på grund av en mycket skönare kontroll, samt att 99% av de jag känner spelar 360 och finns på min vännerlista där. Gamerscore är mer värt i min krets än vad det nu än heter på PS3.
Så till PS3 skall jag skaffa uncharted-serien, little big planet, heavy rain... hmm ja det är la de jag kan komma på nu, säkert något jag glömt. alltså 3-4 spel då för en konsol, ah det får vänta ett tag till.
@ Sony Gaystation.
Väx upp FÖR FAN jävla snorunge!
Du är fan en skam för alla dom som spelar konsol spel överhuvud taget, du fattar det själv va?
Och spelar du spelen för handlingens skull eller grafiken?
@ Redmac
Bry dig inte va fan. Visst det är nice att du gillar playstation 3 så mycket som du gör, jag e lika dan. kan inte vara mera glad över mitt beslut att köpa en ps3a.
Men fan det e lite halv töntigt att börja tjafsa med en snorunge för att han inte vet bättre och där av måste vara uppkäftig på ett forum och allra minst ps3 delen.
@ Heavy Rain
MÅSTE KÖPA DET HÄR SPELET!
Fan kommer bli ett jävligt fattigt kvartal det här ... :/
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
@Spiken
Hur stor Replay value är det på spelet tror du?
Och har hört rykten om att det ska finnas sido uppdrag?
vad innebär det ?
Jag menar, Är det som i ett RPG typ där du kan prata med folk som säger att du ska göra saker för dom för att sedan få mera info eller hur menas det om det nu stämmer överhuvud taget?
sry stavning
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
För att vara lite fanboy och stolt ägare av PS3 så tycker jag det är lite småtrevligt med konsolunika releaser
Skämt åsido, för att PS3 ska ha en ärlig chans att utvecklas krävs det ju en viss ökning av konsolunika spel så att fler skaffar PS3 och spelutvecklare börjar lägga mer krut på att tweaka kodning utefter PS3'ans konstruktion. Handlar om fair play, inte vad som är bäst hit och dit.
Någon som skänker en kopia Heavy Rain till en fattig student som mig?
PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare
För att vara lite fanboy och stolt ägare av PS3 så tycker jag det är lite småtrevligt med konsolunika releaser
Skämt åsido, för att PS3 ska ha en ärlig chans att utvecklas krävs det ju en viss ökning av konsolunika spel så att fler skaffar PS3 och spelutvecklare börjar lägga mer krut på att tweaka kodning utefter PS3'ans konstruktion. Handlar om fair play, inte vad som är bäst hit och dit.
Någon som skänker en kopia Heavy Rain till en fattig student som mig?
Ja, precis, det är därför jag stöder exklusivitet när det gäller spel.
Uncharted 2 skulle aldrig ha varit den polerade fantastiskt skådespelade upplevelse som det var om det var ett multispel, kolla på AC2, opolerat, mellansekvenserna ser hemska ut, bra spel, men man märker att det lider av att behöva kompileras för att köra på 2 olika plattformar med olika styrkor och svagheter på ngt sätt.
Nackdelen är ju att man kanske inte får spela alla spel man vill om man inte vill köpa den ena eller andra plattformen, jag är tex skitsugen på Splinter Cell: Conviction men kommer inte att köpa en 360 för det eftersom de övriga exklusiva 360-spelen inte är intressanta för mig, så det får jag köpa på PC istället.
Men om det helt plötsligt skulle dyka upp 3-4 360 exklusiva titlar som får det att kittlas i maggropen så kommer jag att forka ut de dryga 3k för att köpa en elite av bättre snitt.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!