Kingdom Come: Deliverance 2 testat på alla konsoler
Digital Foundry reder ut vad du får för din PS5 Pro. Liksom vad din Series S klarar.
att det kör 60fps på vanlig PS5 är riktigt bra gjort av utvecklarna. får hoppas det betyder att PC versionen är bra optimerad
Ja, det bådar verkligen gott. Hoppas att PC-versionen blir bra.
Forumets Mega Drive-expert!
Spännande, ska kika sen, men är mest intresserad av hur det rullar på PC då det är maskinen jag kommer spela på.
Skulle anta att om det rullar på så här bra på console så rullar det bra på pc om man har hårdvaran givet. Men nu antar jag bara men borde vara givet.
Men vadå. Kan man alltså inte välja 30 FPS och 1080p på PS5 och därmed få bästa möjliga grafikupplevelse? Jag har ju bara en 1080p-skärm liksom.
Då är det Fidelity-läget som gäller, 1440p @30fps. Spelet renderas internt i 1440p, bilden uppskalas sedan till 4K via FSR (om man inte kan stänga av det) och sedan downsamplas till din 1080p-skärm.
Skulle anta att om det rullar på så här bra på console så rullar det bra på pc om man har hårdvaran givet. Men nu antar jag bara men borde vara givet.
Det kan man anta men det finns aldrig nån garant för det. Från vad jag hört ska STALKER 2 rulla någorlunda stabilt på konsol och jag vet att det funkar bra på en del datorer också men jag har ändå ett 4070 Ti S och R7 3700X och 32GB ram men det rullar verkligen inte bra på min dator med hög latens. Dock är jag inte så orolig för KCD II, särskilt eftersom de vågade flytta fram lanseringsdatumet.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!