Josef Fares gav skidstjärnan 300 000 kr i direktsändning

Medlem

Det var fint gjort av Josef.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Alltid tyckt att familjen Fares är sköna, berättade han hur han fått ihop alla miljonerna? Är det bara genom film och spel?

Medlem
Skrivet av NemezisDDH:

Alltid tyckt att familjen Fares är sköna, berättade han hur han fått ihop alla miljonerna? Är det bara genom film och spel?

Nej, han gick inte in på det mer i detalj under den relativt korta intervjun. Men det korta svaret är väl att han jobbar så pass mycket att han inte hinner spendera pengarna. Det är oftast så det tar sin början och framgång föder framgång. Ränta på ränta, sedan är snöbollen snabbt i rullning.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Visst.

Å andra sidan så känns det lite jobbigt att tänka i banor av att det säkerligen finns de som hade haft klart större nytta av dessa 300 000 som så lättvindigt bytte händer.

Mest av allt tycker jag det understryker vilka extremt olika världar folk lever i, och hur det tycks vara omöjligt att ha förståelse för olikheterna.

Jo tack, förstår exakt vad du menar. Här var dottern sjuk för någon vecka sedan så jag fick vara hemma från jobbet med henne. Efter det blir jag sjuk och måste vara hemma. Jag är alltså hemma i lite mer än två veckor plus att hon har haft inskolning på förskolan någon vecka innan.
Försäkringskassans strul har gjort att jag knappt klarar räkningar den här månaden.

Livet är så förbannat jävla underbart ibland.

Hade Josef givit mig 500:- hade jag uppskattat det mer än vad hon såg ut att göra av 300k. Men samtidigt är 300k för henne kanske inte nån jättesumma.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Jo tack, förstår exakt vad du menar. Här var dottern sjuk för någon vecka sedan så jag fick vara hemma från jobbet med henne. Efter det blir jag sjuk och måste vara hemma. Jag är alltså hemma i lite mer än två veckor plus att hon har haft inskolning på förskolan någon vecka innan.
Försäkringskassans strul har gjort att jag knappt klarar räkningar den här månaden.

Livet är så förbannat jävla underbart ibland.

Hade Josef givit mig 500:- hade jag uppskattat det mer än vad hon såg ut att göra av 300k. Men samtidigt är 300k för henne kanske inte nån jättesumma.

Okej, jag är ingen Josef Fares, men om vi kör på FZ-nivå och du är okej med att skicka ditt nummer i DM så swishar jag 500:-

🤝

Medlem

Otroligt fint av Josef alltså sicken kille. Såg några va inne på han har 100 miljoner så en droppe i havet.

Man ska komma ihåg många med miljoner är jäkligt snåla och vill bara ha mer så att ge 300.000kr bara sådär är riktigt stort även vi normala tänker 300.000kr när man har 100 miljoner är en droppe i havet.

Vi är en grupp som hängt sen barnsben och brukar varannat år åka upp till fjällen. Stugan kostade 30.000kr delat på vi sex alltså 5000kr var. En av oss har pengar han är företagare som det går/gått bra för. Så vi säger men betalar du stugan då så swish vi dej. Han illvägrar (tänk om nån inte betalar då förlorar jag 5000kr) Så i stället får en av oss bli samlare och samla ihop pengar från alla för att sen betala stugan. Var av han med pengar får han nästan tjata på. Nu har inte han som Josef men han behöver inte fundera på räkningar eller vad han ska äta. Mer hur han ska bygga om västkust stugan.

Så tycker Josef är en absolut banger!

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Okej, jag är ingen Josef Fares, men om vi kör på FZ-nivå och du är okej med att skicka ditt nummer i DM så swishar jag 500:-

🤝

Men oj, va? Menar du allvar? Det känns nästan som tiggeri från min sida, var verkligen inte menat så.
Behöver inte du pengarna lika mycket som jag gör? Jag menar, en femhundring är en femhundring. Räcker till lite käk å sånt!

Jag skulle såklart vara OTROLIGT tacksam, av att du, en helt okänd person för mig vill hjälpa till på det viset.

Jävlar, man blir lite rörd faktiskt.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Haha tack för ett gott skratt med den gamla goingen. För de som inte sett
https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE

tack för gott skratt, hade inte sett den. mina tankar drog direkt till Ren & Stimpy med deras rymdäventyr "in the amazing year 400 billion"

Medlem
Skrivet av Atorak:

Otroligt fint av Josef alltså sicken kille. Såg några va inne på han har 100 miljoner så en droppe i havet.

Man ska komma ihåg många med miljoner är jäkligt snåla och vill bara ha mer så att ge 300.000kr bara sådär är riktigt stort även vi normala tänker 300.000kr när man har 100 miljoner är en droppe i havet.

Vi är en grupp som hängt sen barnsben och brukar varannat år åka upp till fjällen. Stugan kostade 30.000kr delat på vi sex alltså 5000kr var. En av oss har pengar han är företagare som det går/gått bra för. Så vi säger men betalar du stugan då så swish vi dej. Han illvägrar (tänk om nån inte betalar då förlorar jag 5000kr) Så i stället får en av oss bli samlare och samla ihop pengar från alla för att sen betala stugan. Var av han med pengar får han nästan tjata på. Nu har inte han som Josef men han behöver inte fundera på räkningar eller vad han ska äta. Mer hur han ska bygga om västkust stugan.

En sån person skulle jag personligen sluta umgås med. Narcissist antar jag, han själv är alltid viktigast?

Medlem
Skrivet av Atorak:

Bara för att en person har en ordentlig inkomst ska man aldrig ta en för givet. Jag vet många som hänger efter rika personer och agerar likt en parasit.

Inte för ett försvara det beteendet men men 🤓

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det är faktiskt ännu värre - 30 kr blir samma sak för en miljardär.
Annan kuriosa - om han har ett sparkonto på 4%, tjänar han 40 000 000 kr i månaden bara på avkastning utan att jobba.
Ca 10 000 000 kr i veckan bara för att ha pengarna på ett sparkonto

Och det är anledningen till att ojämlikheterna ökar

Sparkonton är årsräntor, inte per månad.
Även om det skulle vara per månad är det 4,000,000kr, inte 40,000,000kr.
Så 4% av 100,000,000 = 4,000,000:- per år /52 veckor = 76,923kr i veckan. Så inte så pjåkig veckopeng ändå.

Medlem

Bröderna Fares är så tunga!

Medlem
Skrivet av cyppa:

Men oj, va? Menar du allvar? Det känns nästan som tiggeri från min sida, var verkligen inte menat så.
Behöver inte du pengarna lika mycket som jag gör? Jag menar, en femhundring är en femhundring. Räcker till lite käk å sånt!

Jag skulle såklart vara OTROLIGT tacksam, av att du, en helt okänd person för mig vill hjälpa till på det viset.

Ingen fara, utifrån ditt inlägg känner jag att du behöver den bättre 👍

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det är faktiskt ännu värre - 30 kr blir samma sak för en miljardär.
Annan kuriosa - om han har ett sparkonto på 4%, tjänar han 40 000 000 kr i månaden bara på avkastning utan att jobba.
Ca 10 000 000 kr i veckan bara för att ha pengarna på ett sparkonto

Och det är anledningen till att ojämlikheterna ökar

Du har verkligen 0 kunskaper i matematik eller ekonomi.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Fan vad nice av dig. Vilket bra tråd det här blev. Fett fint.

Edit: inser att jag "låter" ironisk, men det är jag inte alls. Blev bara berörd av hela grejen och ville uttrycka det, först pappan här uppe som var hemma i tre veckor och förlorar massa inkomst sen du som swishar 500 spänn. :')

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Bara för att en person har en ordentlig inkomst ska man aldrig ta en för givet. Jag vet många som hänger efter rika personer och agerar likt en parasit.

Inte för ett försvara det beteendet men men 🤓

Absolut jag kan tänka mej en del är så, Sen som du säger för man har pengar innebär ju inte det att du ska stå för andras kostnader. Svårt o sätta ord, han är skit skön men har lite irreterande beteende i mellanåt.

Kort, vi drog till köpenhamn på svennis hamnade på stripklubb eget bås. Berusade ofc så tas det in champange flaska för 5000kr mm. Dagen efter är det lite jäkla va kul i går gick på blah blah.... Vi splittar väl det tänker jag? Vi gjorde så men klart man tänker lite varför ska man bet för någons fylle misstag..dricker inte äns champange🫣.

Samtidigt lite som du var inne på om man vänder på det och han säger fan vi drar till kreta jag bjuder då hade man inte sagt ett ord antar jag. Nu är det mer vi drar till kreta lets go så ska man bet sen fast vi andra har inte samma krut. Aja du hajjar.

Skrivet av cyppa:

Skicka DM ska du få 500 kr av mig också, har just fått sålt bilen

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Skrivet av Monki Rauklund:

Skicka DM ska du få 500 kr av mig också, har just fått sålt bilen

Tack så otroligt mycket. Ni anar inte vad jag uppskattar er fina gest. Hade aldrig någonsin kunnat ana att någon jag inte känner skulle vilja hjälpa till på det här viset.

Trodde aldrig man skulle som vuxen behöva sitta och smyggråta för att inte pengarna räcker till när man ska betala sina räkningar.
Tankar som far genom huvudet hela dagarna /nätterna..
Den ångesten och stressen vill jag inte att någon ska behöva känna.

Blir jag någons rik, eller kommer över en lite större summa pengar iaf, är ni bland dom första som kommer att få en liten överraskning, tro mig.

Ett STORT tack grabbar ❤️❤️

12
Skriv svar