Vi som ska importera Switch 2
Franska Amazon har fått in nu!
Tack för tips!
Om man köper från Amazon, dras pengarna nu på studs eller när paketet skickas?
Surt att kronan är så förbaskat svag just nu men ändå mycket billigare än att köpa från de svenska butikerna. Bisarrt...
Tack för tips!
Surt att kronan är så förbaskat svag just nu men ändå mycket billigare än att köpa från de svenska butikerna. Bisarrt...
Det står på deras sida att det dras när det ska skickas.
Detta gäller förhandsbokningar.
Högg en på Amazon.fr med Mario Kart. Osäker om jag ens vill ha konsolen men man protesterar ju med plånboken när svenska näthandlare beter sig så illa med prissättningen. Gissar att väldigt många köper från utlandet istället så man har en stilla undrar över om det var så klokt i det stora hela att ta utsugarpriser för konsolen på svenska marknaden. Särskilt när Amazon är en fantastiskt välfungerande nätbutik, så man vet att det kommer att fungera minst lika bra som en svensk näthandlare.
Snyggt där! Blev slutsumman också 528€ ish för dig, inkl. frakten? Leverans 11/6 för dig med?
Tack för tips!
Vad menar du, kronan har inte varit såhär stark mot euron sedan 2022?
Snyggt där! Blev slutsumman också 528€ ish för dig, inkl. frakten? Leverans 11/6 för dig med?
Yes! Körde billigaste frakten, tidigare när jag försökt lägga beställning så hann det bli sålt innan jag var klar med utcheckningen så skippade att lägga tid på att fundera på alternativ nu.
Direktlänk om någon annan är sugen, finns fortfarande tillgängligt. Känns betydligt tryggare med Amazon än Fnac/Trader Games tycker jag (plus väldigt tillförlitlig leverans):
https://www.amazon.fr/-/en/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/d...
Yes! Körde billigaste frakten, tidigare när jag försökt lägga beställning så hann det bli sålt innan jag var klar med utcheckningen så skippade att lägga tid på att fundera på alternativ nu.
Direktlänk om någon annan är sugen, finns fortfarande tillgängligt. Känns betydligt tryggare med Amazon än Fnac/Trader Games tycker jag (plus väldigt tillförlitlig leverans):
https://www.amazon.fr/-/en/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/d...
Tack för detta, jag beställde också därifrån!
Fungerar det att använda klarnakortet när man ska ange kreditkortsuppgifter på amazon?
Tja, det är ju ett Visa-kort så borde fungera. Klarnakortet var det enda kort av fem som fungerade när jag skulle hyra bil ute i ingenstans i Costa Rica så det var en lifesaver
Är det sågon som har erfarenhet av den spanska sidan TradeInn? Beställde från deras "TechInn" gren för 5800. funderar på om det är värt 200 extra och ta från amazo FR istället.
Är det sågon som har erfarenhet av den spanska sidan TradeInn? Beställde från deras "TechInn" gren för 5800. funderar på om det är värt 200 extra och ta från amazo FR istället.
Upp till dig men recensionerna har alltid avskräckt mig från att köpa något från TradeInn.
Mycket snack om adapter tycker jag. Funkar inte en valfri usb-c kloss som Switch1 har? Eller från valfri mobiltillverkare?
Nintendo Switch 1 var ökänd för att paja om man använde icke Nintendo laddare/kabel.
https://www.destructoid.com/after-the-mass-bricked-switch-sit...
no remorse
Nintendo Switch 1 var ökänd för att paja om man använde icke Nintendo laddare/kabel.
Framstår som helt obegripligt om de inte fixat problemet, men oavsett ett icke-problem om man har en usb-c till usb-c-laddare (eftersom strömproblemet inte kan uppstå då), vilket väl alla moderna laddare idag är. Jag har ingen annan sorts usb-c-laddare hemma iaf.
Jag har förbokat därifrån. Har handlat där förut och det fungerar okej. Leveranstiden är en aning längre, men i övrigt uppfattar jag sidan som seriös. Så jag behåller min bokning där. Betalade ungefär samma pris som du.
Fungerar fransk strömadapter i svenskt uttag?
Edit: Ja det gör dom
Ja, man har ju gjort en snygg lösning med adaptern så att den funkar i både tyska och franska uttag, vilket täcker nästan hela Europa. Så nu är det bara Schweiz, Italien, Danmark och brittiska öarna som är problematiska.
Fungerar det att använda klarnakortet när man ska ange kreditkortsuppgifter på amazon?
Gjorde det själv, funkade bra
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Man ska nog inte köra en adapter för evigt. De brukar bli rätt varma. Du kan köra en adapter när du laddar en telefon etc. Men om du ska ha dockan istoppad i eluttaget under lång tid, skulle jag inte våga ha en adapter.
Man kan ju köpa en elsladd från Nintendo, men till switch 1 tar de 349, så den lär vara dyrare till switch 2 och då förlorar man lite av pengarna Man sparade på att köpa en switch 2 från annat land än Sverige.
Du kan köpa en original switch 2 laddare för runt 300kr, i Sverige, enligt bild jag länkat i tidigare inlägg. Så egentligen är det inte ett problem alls.
Blir ju fortfarnde billigare än att köpa i Sverige. Och nu börjar det bli svårt att boka den och få till release, så då är ju en adapter inte hela världen att köpa för bekvämlighetens skull och samtidigt vara säker på att få den runt releasedagen
@wargreymon89 spana in, nog bättre än reseadapter och hyfsat billigt. En officiell ersättare till den man får i lådan, smidigt och enkelt.
Är inte svårt alls att köpa en adapter. Rätt billigt också. Men jag anser att Nintendo gjort ett fel och att de ska lösa det. Så mycket jobb är det inte med att skicka några mail till en support heller och helt gratis dessutom. Vill inte ha en extra adapter heller. Blir en extra sak som ska med när jag reser med konsolen för jag kommer inte köpa en extra strömadapter då de kostar en slant, billigast är väl Spelbutiken med 350 kronor inklusive frakt. I mitt fall fick jag dessutom en garanti att jag skulle kunna boka en Switch 2 från Tyska butiken om jag avbokade den i den Irländska.
För att vara lite schysst mot andra som förbeställt försökte jag också i samband med att jag ordnade min egen ombokning få dem att förstå att många i Sverige och förmodligen våra grannländer kommer få fel adapter att och de borde vilja lösa det för kunderna i dessa länder. Denna del av ärendet har eskalerats så får se vad som händer i det ärendet sen. Förmodligen inget men skadar ju inte att försöka.
Var inte riktat mot dig eller någon annan, var mest en fråga i största allmänhet
Följt tråden sen den skapades och titt som tätt grubblas det om adaptrar och vilka länder som har samma typ av eluttag som vi har och annat liknande som om det vore ett stort problem. Givetvis fattar jag att man vill ha rätt grejer från början men om man nu vill ha Switch 2 till release till ett rimligt pris så är det inte en allt för svår lösning på problemet. Börjar ju också bli svårt att kunna boka den från länder med typ F uttag, så då kanske en kostnad på 310kr inte är allt för mycket, blir ändå mycket billigare än att köpa här i Sverige
Men väldigt trist hur Nintendo på Irland inte riktigt verkar veta vad som gäller. De kan ju inte vara helt omedvetna om att folk från andra delar av Europa slussas vidare till dem när de ska handla. Lär inte vara första gången det händer, de borde kunnat bygga upp ett system eller rutiner för när de får ordar från övriga Europa.
Ja, man har ju gjort en snygg lösning med adaptern så att den funkar i både tyska och franska uttag, vilket täcker nästan hela Europa. Så nu är det bara Schweiz, Italien, Danmark och brittiska öarna som är problematiska.
EU adaptern fungerar fint även i Schweiz, Italien och Danmark.
Officiella adaptern och också resevänlig (100-240V, 50/60Hz)
Så är bara att ta med en vanlig reseadapter, man behöver inte fundera på spänning- och/eller frekvensomvandling.
no remorse
Fick en tanke nu att jag verkligen borde göra en sammanfattning av alla frågor som hittils har fått svar på i tråden och lägga i starten. Jag har tyvärr inte ork då jag kämpar med utbrändhet sen en lång tid tillbaka, men kanske det finns någon eldssjäl som typ Gerty som skulle vilja ge sig på att göra en sammanfattning? 😅
Tja, det är ju ett Visa-kort så borde fungera. Klarnakortet var det enda kort av fem som fungerade när jag skulle hyra bil ute i ingenstans i Costa Rica så det var en lifesaver
Gjorde det själv, funkade bra
Tack för svar, då vet jag
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Fick en tanke nu att jag verkligen borde göra en sammanfattning av alla frågor som hittils har fått svar på i tråden och lägga i starten. Jag har tyvärr inte ork då jag kämpar med utbrändhet sen en lång tid tillbaka, men kanske det finns någon eldssjäl som typ Gerty som skulle vilja ge sig på att göra en sammanfattning? 😅
Det tycker jag är en utmärkt idé! Tråkigt med din utbrändhet, hang in there!
Låt oss hoppas att någon vänlig själ följer din tanke och gör en sådan sammanfattning, hjälpsam och fin tråd är det här i vilket fall som helst
Det tycker jag är en utmärkt idé! Tråkigt med din utbrändhet, hang in there!
Låt oss hoppas att någon vänlig själ följer din tanke och gör en sådan sammanfattning, hjälpsam och fin tråd är det här i vilket fall som helst
Tack så mycket för de fina orden 😊💛
Ja det där har jag faktiskt ett vagt minne av. Lite som att Apples laddare vägrar ladda annat än Appleprodukter sedan de tvingades att använda usb-c.
Funderar på att köpa mina Switch 2-spel från Fnac.
Köper man en prenumeration på deras Fnac+ för 10€ första året så samlar man loyalty bonus när man köper vissa produkter. Denna bonus kan sen användas för att köpa andra produkter hos Fnac.
Gratis frakt gäller bara för Frankrike men frakten är bara 4.58€ till Sverige och det verkar som att dem skickar ett paket per förbokning för samma fraktkostnad.
Det vill säga flera paket för samma order med produkter med olika lanseringsdatum men ändå ingen ökning av fraktkostnaden.
Ett exempel:
Order #1
Mario Kart World - 70€ -> 10€ loyalty bonus
Donkey Kong Bananza : 60€ -> 10€ loyalty bonus
Fnac+ första året : 10€
Frakt : 4.58€
Order #2
Mario Party Jamboree Switch 2 Edition : 60€ - 20€ loyalty bonus = 40€
Frakt : 4.58€
I detta exempel med två ordrar skulle man betala 10€ mindre än om man inte hade fnac+ och det är billigaste priserna i Europa för spelen redan innan loyalty bonusen använts.
Inte bestämt mig helt än men det kan mycket väl bli så att jag lägger en beställning på order #1.
Ja jag vet att man inte borde förboka men samtidigt känns det lite som att man får försöka motarbeta priserna på spel så bäst man kan och då kanske detta sätt ändå inte är det sämsta valet att åstadkomma det.
EDIT: La en beställning. Går ju att avboka om man av någon anledning vill det.
EDIT 2: tydligen kan man inte stacka 10€ man får men det går att anvönda för köp så man kan ju beställa nya efter man fått 10€ etc och på så vis ä då spsra in mer än utan. Inte lika fördelaktigt men ändå bra.
Lyckades också förboka från franska amazon men leveransen är inte först 24/6 =(
Ändå värt! Om man får så pass mycket billigare. Jag missade mynintendo inbjudan för jag hade tydligen bockat av nyhetsbrev från nintendo när jag gjorde räd mot all spam i mejlkorgen förra året. Har följt denna tråden men missat o beställa både via Amazon Tyskland och Frankrike. Överväger ändå att avboka min beställning på webhallen för det är så mycket dyrare. Kan vänta til konsolen är tillgänglig i övriga Europa om priset skiljer så mycket. Spelet jag verkligen väntar på är Donkey Kong i juli. Hoppas ha löst konsol tills dess. Men kan inte betala 7500 när det är så pass mycket billigare i andra länder. Känns ju som man blir hustlad/lurad i Sverige.
La nu en beställning på My Nintendo Store, Tyskland. Känns ganska bra i själen
Grattis till alla er som uppfyller kriterierna för invites!
https://www.sverigesradio.se/artikel/priset-pa-nya-konsolen-v...
Inslaget ger egentligen inga svar. Men att ingen av återförsäljarna eller Bergsala vågar ta ansvar för det svenska (egentligen nordiska/baltiska) priset är pinsamt. I väntan på svar får Bergsala bära skammen. Överpriset finns ju som sagt inom hela deras distributionsområde. Även om någon återförsäljare här i Sverige tidigare menat att de kunde sätta lägre pris (var det spelbutiken?).