Det släpps för många spel, tycker Fragzone-fredag

Robot
Det släpps för många spel, tycker Fragzone-fredag

Välkommen på gubbgnäll klockan 14!

#fragzone-fredag

Releasehästryttare

Här har man inget att spela och så ser man denna titeln på FF`?! ...

Medlem

Jag tycker det är för mycket serier på streamingtjänsterna. Men jag är surgubbe som gnäller.
Mångfald är bra tycker många. Bara att välja det man vill se. Men är det så lätt att välja det man vill se?
Tror att det kan kännas överväldigande med det massiva utbudet. Blir lite slit och släng. Next.
Gääsp...

Med spel så brukar jag få en känsla av det när jag kollar nån review. Jag kollar bara nån minut för att inte bli spoilad. Vill bara få en känsla av det. Ja eller nej.

Redaktör
Skrivet av Devan:

Man behöver inte ha inget att spela. Men ja, man måste ju inte bli sugen på ett spel för att det är gratis.

signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

De här ska du spela nu.

Tomb Raider (första spelet i I-III Remastered)
Quake (Remastered)
Cyberpunk
Dave the Diver
GTA Vice City
Resident Evil Director's Cut
Om du har Switch så ska du spela Breath of the Wild, Mario Kart 8, Paper Mario, Metroid Prime, Odyssey, Luigis Manson 3, Links Awakening och Super Mario RPG

Medlem

Vad jag vet så är det bara två spel kvar av 2025 som jag definitivt kommer köpa och spela vid release.
Nightreign och ghost of yotei

Avklarade spel av 2025 är kcd2 och expedition 33.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Yeap för många bra spel.
Jag spelar massor på senaste tiden och har fortarande en hel hög med spel jag vill spela

Medlem
Skrivet av Karmak:

Yeap för många bra spel.
Jag spelar massor på senaste tiden och har fortarande en hel hög med spel jag vill spela

Det borde bara släppas ett bra spel per år.

Medlem

Största problemet är ju när man fortsätter att köpa massa nya spel innan man ens spelat ut några av dom gamla.. haha. Har säkert över 1000 ospelade spel tack vare olika reor, humble bundle och epic/prime gaming.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av frommy:

Största problemet är ju när man fortsätter att köpa massa nya spel innan man ens spelat ut några av dom gamla.. haha. Har säkert över 1000 ospelade spel tack vare olika reor, humble bundle och epic/prime gaming.

Gött ha lite att välja bland. Om man är sugen på lite skräck så är det bara välja nåt av de 150 skräckspelen man ännu inte spelat.
Skulle vara kul med lite zombies idag.
Hmm.... 70 zombiespel har jag, vilket ska jag spela?
.............
Nä... kan inte bestämma mig... Usch...
Nä... Nu vill jag inte spela nåt alls...
Blubbbbbb.....

Testpilot

Inte haft speltorka sedan 1999 typ. Det finns alltid något gammalt, något nytt, något lånat eller varför inte något blått för att citera en känd text.

Ser gärna att Daniel har på sig nya Tomas-tröjan idag

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Inte haft speltorka sedan 1999 typ. Det finns alltid något gammalt, något nytt, något lånat eller varför inte något blått för att citera en känd text.

Ja, det finns många remakes nu.

Medlem

Ehm, går det verkligen att klaga på att det släpps för många bra spel?

*Hinner man inte spela just nu, spara till framtiden så patchas det och släpps oftast DLC tills dess...

Medlem

Är kanske lite knäpp men, min backlogg är typ obefintlig. Jag drivs av att spela spel som är aktuella. Har svårt att ta upp något som är flera år gammalt. Men då och då händer det.

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är kanske lite knäpp men, min backlogg är typ obefintlig. Jag drivs av att spela spel som är aktuella. Har svårt att ta upp något som är flera år gammalt. Men då och då händer det.

Tycker det låter vettigt. Jag tycker också det är roligast att spela ett nytt spel när det är nytt. Sen så spelar jag gärna om gamla favoriter ibland.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tycker det låter vettigt. Jag tycker också det är roligast att spela ett nytt spel när det är nytt. Sen så spelar jag gärna om gamla favoriter ibland.

Visst! Det jobbiga är ju då när det släpps många bra, och vissa slinker emellan för man är helt inne i ett, och sen har "bäst före datumet" typ gått ut

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

🎵 Det hade aldrig Carmack drömt om
Att han denna dag som idag
Skulle få konkurrens 🎶
Av en massa såna som jag
🎵 Små amatörutvecklare
Som tar sig ton och gestalt
Och kodar och skapar 🎵
Och texturerar och grafar
Och sprider sin skit överallt

🎵 Det släpps alldeles för många spel
Och här är en titel till, fy fan
Det släpps alldeles för många spel 🎵
Och här är ett dlc till, fy fan
🎵Stackars, stackars publik
Hur orkar ni med all denna skit?
Fy fan, fy fan! 🎶

🎵 Det finns bara åtta miljarder
På detta klot av jord
Hur ska ni alla hinna spela
På all season-pass och expansion? 🎶
Snart är alla indieutvecklare
Alla i varenda vrå
🎵 Dom knäcker och kodar
Och sprider ut pre-ordrar 🎵
Som ingen orkar spela ut

Och här är en remake till, fy fan
Och här är en remaster till, fy fan
🎵 Stackars, stackars publik
Hur orkar ni med alla denna skit? 🎶
Fy fan, fy fan!

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

🎵 Det hade aldrig Carmack drömt om
Att han denna dag som idag
Skulle få konkurrens 🎶
Av en massa såna som jag
🎵 Små amatörutvecklare
Som tar sig ton och gestalt
Och kodar och skapar 🎵
Och texturerar och grafar
Och sprider sin skit överallt

Och här är en titel till, fy fan
Och här är ett dlc till, fy fan
🎵Stackars, stackars publik
Hur orkar ni med all denna skit?
Fy fan, fy fan! 🎶

🎵 Det finns bara åtta miljarder
På detta klot av jord
Hur ska ni alla hinna spela
På all season-pass och expansion? 🎶
Snart är alla indieutvecklare
Alla i varenda vrå
🎵 Dom knäcker och kodar
Och sprider ut pre-ordrar 🎵
Som ingen orkar spela ut

Och här är en remake till, fy fan
Och här är en remaster till, fy fan
🎵 Stackars, stackars publik
Hur orkar ni med alla denna skit? 🎶
Fy fan, fy fan!

Otoligt fint tonsatt! Hörde nog stråkarna och trombonerna på slutet! Mozart, släng dig i väggen!

Avstängd

Fattar om ens jobb är att recensera spel så kan man nog lätt tycka att det släpps för många spel, men för oss andra som inte har förmånen av att jobba med det som är vår hobby så har jag svårare att se att det vore något negativt. Tvärtom snarare.
Ni får skylla er själva när ni valde karriär, kom inte här och gnäll nu. Vet många som skulle vilja ta över era jobb. Allt sagt med kärlek men sant tror jag.

Rockstar såg artikeln och skjöt upp GTA 6

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Devan:

Du får ta och spela svärdspel 2025

Ninja Gaiden: Ragebound
Ninja Gaiden 4
Ninja Gaiden II Black (Definitive Edition)
Wuchang: Fallen Feathers
Ghost of Yōtei
Onimusha 2: Samurai’s Destiny (Remaster)
Lost Soul Aside
Varvarion
Blades of Fire
Elden Ring Nightreign
Raidou Remastered: The Mystery Of The Soulless Army
Demon Slayer -Kimetsu No Yaiba- The Hinokami Chronicles 2
Shinobi: Art Of Vengeance
Hell Is Us

Medlem

Det där är ansiktsuttrycket när man är "cooked" så att säga. Då behöver man vila lite!

Medlem

Först och främst, jag köpte en sån där fin t-shirt så fort jag såg den! Sen och främst, jag är en stressad småbarnsföräldrar vars enda ljus i mörkret är podcastversionen av fz-fredag. Snälla släpp som pod med ❤️❤️❤️

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man behöver inte ha inget att spela. Men ja, man måste ju inte bli sugen på ett spel för att det är gratis.

Två avsnitt i rad nu som inte dykt upp i min poddspelare (youtube musik) Besvikelsen är så klart total och knappt hanterbar.

Redaktör
Skrivet av JompaSmash:

Två avsnitt i rad nu som inte dykt upp i min poddspelare (youtube musik) Besvikelsen är så klart total och knappt hanterbar.

Sorry! Vi försöker ordna det nästa vecka.

signatur
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Men är det så lätt att välja det man vill se?
Tror att det kan kännas överväldigande med det massiva utbudet. Blir lite slit och släng. Next.
Gääsp...

Precis den här känslan som prenumerationstjänster ger mig. Slit och släng och på nästa bara. Blir inte alls att jag lägger ner samma tid och kärlek på ett "prenumerationsspel" även om det är ett spel jag verkligen gillar, konstigt nog. Kanske beror på stressen av att prenumerationen löper ut och den gigantiska katalogen, dunno.
Mitt senaste exempel är GoW Ragnarök. Drog ner det via PS+ och kände, även om jag verkligen gillade det, att jag bara väntade på eftertexterna.

Medlem

Man behöver ju inte spela alla spel som släpps heller 😅

1
Skriv svar