Bilder och specs på Asus bärbara Xbox-maskin ser ut att ha läckt
Så länge det är Windows som på första och inte något skit OS så är det bra.
Med bärbara konsoler är det ju windows som är skit-OS. Visst, man kan inte köra exakt alla program i bakgrunden men spelen funkar klockrent på Steam Deck och själva operativsystemet är suveränt för spel. Kommer de med ett motsvarande för Xbox är det däremot rätt intressant!
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Blir ett köp om den kan spela Xbox konsolspel
Blir säkert bara PC XBOX spel.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Då är den ju helt meningslös. Då köper man den som kan spela alla PC-spel.
Det är endast Xbox som inte låter en spela konsolspel bärbart nu, Nintendo har switch och Playstation har portal. Xbox säljer ju värdelöst så importerar de inte Xbox spelen till pc lär Xbox konsolspel snart vara borta. Tråkigt att förlora flera 100 spel.
Det är endast Xbox som inte låter en spela konsolspel bärbart nu, Nintendo har switch och Playstation har portal. Xbox säljer ju värdelöst så importerar de inte Xbox spelen till pc lär Xbox konsolspel snart vara borta. Tråkigt att förlora flera 100 spel.
Va? Du kan ju spela Xbox spel på din brödrost om du vill! Surfplattor, TV apparater och typ alla smarta devices. Men ja, Xbox har inte en egen dedikerad maskin än för ändamålet men verkar ändras nu
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Med bärbara konsoler är det ju windows som är skit-OS. Visst, man kan inte köra exakt alla program i bakgrunden men spelen funkar klockrent på Steam Deck och själva operativsystemet är suveränt för spel. Kommer de med ett motsvarande för Xbox är det däremot rätt intressant!
Justdet som gjorde allyn så bra, var inte bara för spel, helt sjukt att folk vill begränsa sig...
Spela spel är kul ibland.
Va? Fu kan ju spela Xbox spel på din brödrost om du vill! Surfplattor, TV apparater och typ alla smarta devices. Men ja, Xbox har inte en egen dedikerad maskin än för ändamålet men verkar ändras nu
Synd bara att Xcloud är den sämsta av alla strömningstjänster som finns tillgänglig, helt ospelbart för mig. Hade varit fint att lira NHL bärbart.
Va? Fu kan ju spela Xbox spel på din brödrost om du vill! Surfplattor, TV apparater och typ alla smarta devices. Men ja, Xbox har inte en egen dedikerad maskin än för ändamålet men verkar ändras nu
Xcloud räknar jag inte, då det funkar riktigt dåligt, och har inte hela Xbox utbudet heller.
Microsoft borde kunna fixa någon emulering till sina spel. Xbox 360 borde ju vara superenkelt. Har säkert 300 köpta digitala Xbox 360 spel.
Justdet som gjorde allyn så bra, var inte bara för spel, helt sjukt att folk vill begränsa sig...
Vad gör du mer med Allyn förutom att spela.
Det går för övrigt att göra samma sak i linux som windows
Linux är i det stora hela ett bättre operativsystem än Windows som av många anses vara ett väldigt struligt OS.
Xcloud räknar jag inte, då det funkar riktigt dåligt, och har inte hela Xbox utbudet heller.
Microsoft borde kunna fixa någon emulering till sina spel. Xbox 360 borde ju vara superenkelt. Har säkert 300 köpta digitala Xbox 360 spel.
Jag tycker Xcloud funkar hur bra som helst, lika bra som inhome med PS portal eller steamlink etc. Ja kanske inte några tävlingsmatcher i FPS men helt vanliga spel funkar ju klockers
Blir ett köp om den kan spela Xbox konsolspel, och att det blir ett Xbox OS likt Steam OS, annars kör jag på med Ally X
Håller med kan man körs konsolspel blir det nog ett köp. Vore riktigt nice.
Jag tycker Xcloud funkar hur bra som helst, lika bra som inhome med PS portal eller steamlink etc. Ja kanske inte några tävlingsmatcher i FPS men helt vanliga spel funkar ju klockers
Tycker knappt turbaserade kortspel funkar 😑
Microsoft kanske kan implementera samma grej som psportal att streama direkt till xbox konsolen.
Edit: Remote play via xbox verkar redan finnas.
https://www.xbox.com/en-US/consoles/remote-play
Så den där Rog Ally xbox lär ju vara mer komplett än vad ps portal är.
Microsoft kanske kan implementera samma grej som psportal att streama direkt till xbox konsolen.
Edit: Remote play via xbox verkar redan finnas.
https://www.xbox.com/en-US/consoles/remote-play
Så den där Rog Ally xbox lär ju vara mer komplett än vad ps portal är.
Jag har testat streama till min Rog Ally med, det blev runt 5 sekunders fördröjning. Absolut ingenting funkar med sådant lagg.
Jag har testat streama till min Rog Ally med, det blev runt 5 sekunders fördröjning. Absolut ingenting funkar med sådant lagg.
Har du konsolen kopplad med nätverkskabel?
Så ful design att det knappast kan vara den färdiga produkten. Eller? Oavsett design måste konsolen få en väldigt attraktiv prislapp för att ha en chans mot Steam Deck och framför allt Nintendos kommande konsol, Switch 2 som rent försäljningsmässigt lär sopa golvet med alla konkurrenter.
Har du konsolen kopplad med nätverkskabel?
Jepp, även PS Portal, där är störningar och tappar signal, men inte alls lika mycket.
Har 100/100 Lina.
Synd bara att Xcloud är den sämsta av alla strömningstjänster som finns tillgänglig, helt ospelbart för mig. Hade varit fint att lira NHL bärbart.
Är väl samma ”bärare” alla de där? Går väl på Azure? Är väl bara olika blades som de kallar det bakom? Men kan ha fel.