Vi som ska importera Switch 2
Avbokade precis från Amazon Tyskland och lade en beställning från MyNintendo istället. Passade på att slänga med ett fodral och skärmskydd också i samma veva. Minneskort klarar jag mig nog utan ett tag i väntan på att de eventuellt blir billigare. Blev något billigare från MyNintendo plus att jag helst inte stödjer Amazon om det finns vettigare alternativ.
Egentligen kanske man klarar sig utan minneskort om man mest skall spela fysiska spel? Jag har dock några indie spel från Switch 1. Sen måste jag köpa lite mer picross spel som ej finns fysiskt.
Jag kanske beställer en större väska också som rymmer både konsol+docka sedan. Själva vanliga väskan väntar jag dock med då jag vill ha en som passar för extra grepp på joyconsen.
Switch 1 har jag kvar ett tag tills jag vet att alla spel funkar på switch 2.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ja. Håller med. I deras officiella FAQ så antyder de att det är releasedagen som gäller men att vissa nationer, bla Sverige, kan komma senare än release pga "courier services". Så då läser jag det som att det handlar om ett par dagar i värsta fall. Och då vi har nationaldagen etc i anknytning så lär vi få leverans efter den helgen. För mig som bor i norra Sverige så är jag normalt inte bortskämd med leverans på releasedagar även från Svenska leverantörer. Så för mig gör det absolut ingen skillnad.
https://i.imgur.com/fYDhXe6.png
https://store.nintendo.co.uk/en/faq?topic=nintendo-switch-2-p...
Samma här, bor i Umeå och räknade inte med att Webhallen skulle kunna fram konsolen till release. Så kommer den från Tyskland veckan efter är det hur lugnt som helst 🙂
För er som undrar så kan man se på den första bilden på My Nintendo Store att konsolen med Mario Kart World har med svensk text på sidan av kartongen. Svensk text saknas dock på den vanliga varianten utan spelet av någon anledning.
Men du! Snacka om falkögon - fin spaning! Men märkligt att det saknas på den utan spel… 🤔
Yes, 80kr för 3 månader är inte så farligt dyrt ändå.<Uppladdad bildlänk>
Mmm, grundprenumerationen är ganska billig. Minns dock att du kommer behöva Expansion Pack om du är intresserad av att få spela Gamecube-spel på NSO Switch 2. Plus att Expansion Pack är prisvärt ur avseendet att Switch 2-patcharna för Zelda Botw & Totk ingår med prenumerationen, så där "sparar" man ju runt 200 spänn till om man likt mig planerar att spela Zelda i uppiffad form på Switch 2.
Egentligen kanske man klarar sig utan minneskort om man mest skall spela fysiska spel? Jag har dock några indie spel från Switch 1. Sen måste jag köpa lite mer picross spel som ej finns fysiskt
Klarar sig gör man nog, men med tanke på att en överhängande majoritet (om vi bortser från Nintendos egna spel) är "gamekeys" och behöver laddas ner i sin helhet så kan man nog inte räkna med att ha allt för många spel installerade samtidigt även om man köper fysiskt.
Mmm, grundprenumerationen är ganska billig. Minns dock att du kommer behöva Expansion Pack om du är intresserad av att få spela Gamecube-spel på NSO Switch 2. Plus att Expansion Pack är prisvärt ur avseendet att Switch 2-patcharna för Zelda Botw & Totk ingår med prenumerationen, så där "sparar" man ju runt 200 spänn till om man likt mig planerar att spela Zelda i uppiffad form på Switch 2.
Helt klart, jag har haft expansion pack sen dag ett. Tycker ändå det är ganska prisvärt.
Är taggad på att spela totk med bättre flyt då jag gav upp på Switch 1 pga prestandaproblemen. Hade aldrig en Gamecube eller Wii u så kommer bli nice att spela wind waker också. Mindre än en månad kvar!
Helt klart, jag har haft expansion pack sen dag ett. Tycker ändå det är ganska prisvärt.
Är taggad på att spela totk med bättre flyt då jag gav upp på Switch 1 pga prestandaproblemen. Hade aldrig en Gamecube eller Wii u så kommer bli nice att spela wind waker också. Mindre än en månad kvar!
Men sista tredje delen av wind waker på gamecube är ju svag å det rättade ju Wii u versionen till någorlunda 😭
Men sista tredje delen av wind waker på gamecube är ju svag å det rättade ju Wii u versionen till någorlunda 😭
Jag är lyckligt ovetande än så länge..
Hade såklart hellre sett att dom släppt HD-verisionen på Switch men detta får duga
Klarar sig gör man nog, men med tanke på att en överhängande majoritet (om vi bortser från Nintendos egna spel) är "gamekeys" och behöver laddas ner i sin helhet så kan man nog inte räkna med att ha allt för många spel installerade samtidigt även om man köper fysiskt.
Jag köper ju enbart Nintendos egna spel. All third party som finns annanstans blir på PC. Gamekeys kommer jag undvika.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag är lyckligt ovetande än så länge..
Hade såklart hellre sett att dom släppt HD-verisionen på Switch men detta får duga
Jag hoppas fortfarande på båda, att de senare släpper en Switch 2 Edition med 4k och lite annat modernisering och att Nso blir det klassiska sättet att uppleva det på!
Jag köper ju enbart Nintendos egna spel. All third party som finns annanstans blir på PC. Gamekeys kommer jag undvika.
Ah. Då är det nog helt lugnt skulle jag tro. Jag har också föredragit fysiskt under generationen som varit (har nog en bit över 100 fysiska titlar) men sitter ändå på alldeles för mycket digitalt i backlogen för att jag ska känna mig bekväm med endast den interna lagringen.
Jag hoppas fortfarande på båda, att de senare släpper en Switch 2 Edition med 4k och lite annat modernisering och att Nso blir det klassiska sättet att uppleva det på!
Jag tror Nintendo inte släppte Wind Waker HD och Twilight Princess HD till Switch än för att ha dom på lager tills ett strategiskt bra tillfälle. Det tog lång tid mellan BOTW och TOTK och kommer troligtvis ta minst lika lång tid från TOTK fram tills nästa stora spel i serien. Under tiden behöver de nog en del Zeldaspel att fylla ut med nu när de har en ny konsol som annars står utan några Zeldaspel. Visst ett nytt Hyrule Warriors kommer ju till Switch 2 men det är ju inte ett vanligt Zeldaspel. Där tror jag att de kommer släppa WW HD och TP HD nån gång i väntan på nästa stora spel för att fylla upp tomrummet som annars blir.
Jag tror Nintendo inte släppte Wind Waker HD och Twilight Princess HD till Switch än för att ha dom på lager tills ett strategiskt bra tillfälle. Det tog lång tid mellan BOTW och TOTK och kommer troligtvis ta minst lika lång tid från TOTK fram tills nästa stora spel i serien. Under tiden behöver de nog en del Zeldaspel att fylla ut med nu när de har en ny konsol som annars står utan några Zeldaspel. Visst ett nytt Hyrule Warriors kommer ju till Switch 2 men det är ju inte ett vanligt Zeldaspel. Där tror jag att de kommer släppa WW HD och TP HD nån gång i väntan på nästa stora spel för att fylla upp tomrummet som annars blir.
Ja, det låter mycket troligt. De har ju inte varit blyga för att låta spel vänta på hyllan tills de tycker det är rätt tid att släppa dem. Så att ha dem att dryga ut annars torrare perioder låter ju rätt smart!
Jag fick precis ett mail från Nintendo som berättade att transaktionen snart skulle genomföras och att jag skulle se till att ha pengar på kontot. Så de ger en förvarning innan det är dags att betala.
Det börjar närma sig!
Översatt från tyska:
"Vi kommer att förbereda din förbeställning (ORDERNR) för leverans inom kort.
För att undvika förseningar i din beställning, vänligen se till att det finns tillräckligt med pengar tillgängliga på din betalningsmetod, eftersom vi kommer att försöka behandla transaktionen mycket snart."
Jag fick precis ett mail från Nintendo som berättade att transaktionen snart skulle genomföras och att jag skulle se till att ha pengar på kontot. Så de ger en förvarning innan det är dags att betala.
Det börjar närma sig!
Översatt från tyska:
"Vi kommer att förbereda din förbeställning (ORDERNR) för leverans inom kort.
För att undvika förseningar i din beställning, vänligen se till att det finns tillräckligt med pengar tillgängliga på din betalningsmetod, eftersom vi kommer att försöka behandla transaktionen mycket snart."
Samma här!! Inte långt kvar nu 😃 så skönt att de förvarnar! Var lite orolig att man skulle missa och att den skulle avbokas om pengar inte fanns 😅
Vet inte men får känslan av att man nog förmodligen kan få konsolen ganska nära releasedatum ändå ☺️
Vill inte vara allt för optimistisk. Men de gångerna jag beställt småprylar från Nintendo-shoppen för platinum points, så har de kommit fram väldigt snabbt här i Stockholmsområdet. Vågar inte tro på releasedagen, men kanske måndagen.
Vart avbokar man sin från tyska Nintendo sidan?
Letar och letar men kan fasiken inte hitta någonstans på sidan.
Har åtminstone avmarkerat mitt kort
Man måste kontakta kundservice.
Finns en länkad knapp till kundservice längre ned på denna sida. Finns tex via chat. (https://store.nintendo.co.uk/en/faq?topic=nintendo-switch-2-p...)
För motsvarande tyska sidan (https://store.nintendo.de/de/faq?topic=nintendo-switch-2-pre-...)
Bergsala sköter bara import för Norden och typ Estland/Lettland så du får isåfall kontakta Nintendo of Europe som sköter distributionen i resten av Europa.
Garanti minst 2 år gäller för övrigt inom hela EU.
"EU law also stipulates that you must give the consumer a minimum 2-year guarantee (legal guarantee) as a protection against faulty goods, or goods that don't look or work as advertised. In some countries national law may require you to provide longer guarantees."
Egentligen kanske man klarar sig utan minneskort om man mest skall spela fysiska spel? Jag har dock några indie spel från Switch 1. Sen måste jag köpa lite mer picross spel som ej finns fysiskt.
Jag kanske beställer en större väska också som rymmer både konsol+docka sedan. Själva vanliga väskan väntar jag dock med då jag vill ha en som passar för extra grepp på joyconsen.
Switch 1 har jag kvar ett tag tills jag vet att alla spel funkar på switch 2.
Jag skulle rekommendera att vänta med köp av minneskort.
Det är en väldigt ny standard och det skulle inte förvåna mig om priset sjunker eller om det går att få tag i billigare kort runt black friday i höst. Ganska säker på att 256GB lär räcka tills korten finns till ett billigare pris eller är större till samma pris i rätt så snar framtid.
Specifika spel verkar ta ganska mycket utrymme, men de allra flesta gör inte det. I alla fall än så länge.
Har de sagt något om Switch 1 spel med äldre minneskort? Kanske går att ha spel som inte uppdaterats för Switch 2 på sitt gamla kort? Deras sida säger dock "*microSD memory cards that are not compatible with microSD Express can only be used to copy screenshots and videos from Nintendo Switch.", men de kanske menar med Switch 2 spel så att folk inte ska bli förvirrade....
Får man fråga varför du ska avboka?
Får man fråga varför du ska avboka?
För att jag är dum i huvudet och ivrig för att jag vill spela det dag 1 vid midnatt. Har en bokning på Webhallen i Stockholm men funderar starkt på att avboka den köra med Tysklands beställningen då den är just nu 2000 kr billigare än Webhallen. Det är inte småpengar det direkt...men frågan är jag är så dum och ivrig bara 🤷♂️🙈