What grinds my gears!

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Människor i spandex som cyklar i klunga och i bredd på vägen, rakt i fängelse utan att passera GÅ.

Det är säkrare för alla. Kortare omkörningar och bilar kör inte i bredd.

Releasehästryttare

Onlyfans blir förbjudet i Sverige ..

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sexkop-pa-distans-forbjuds

Medlem

Nu överivrar du, Onlyfans förbjuds inte alls i Sverige bara specifika ändamål med tjänsten.
Du kommer fortfarande kunna betala för att se någon begå otukt med sig själv, du kommer bara inte kunna säga åt dem vad de ska göra.

Så inga mer hamstrar i analen för en extra swish!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Nu överivrar du, Onlyfans förbjuds inte alls i Sverige bara specifika ändamål med tjänsten.
Du kommer fortfarande kunna betala för att se någon begå otukt med sig själv, du kommer bara inte kunna säga åt dem vad de ska göra.

Ett av de senaste black mirror avsnitten tog ju upp just detta.

Kanske håller med om att det är dumt att få betalt för att självskada.

-

Inte varit på närhälsan på över ett år och nu har de tydligen bytt rutiner igen.

Innan så va man tvungen att ringa precis vid 8 för att få boka tid och komma in, ringde man senare så blev man nekad och fick ringa nästa vardag.

Nu ringer man och får en telefontid när de ringer upp, så jag behöver vänta tills 14 innan de ringer upp och man får prata med någon om den smärta jag har NU.

Och det är inte så akut jag måste åka till akuten.

#frustrerande

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Ett av de senaste black mirror avsnitten tog ju upp just detta.

Kanske håller med om att det är dumt att få betalt för att självskada.

-

Inte varit på närhälsan på över ett år och nu har de tydligen bytt rutiner igen.

Innan så va man tvungen att ringa precis vid 8 för att få boka tid och komma in, ringde man senare så blev man nekad och fick ringa nästa vardag.

Nu ringer man och får en telefontid när de ringer upp, så jag behöver vänta tills 14 innan de ringer upp och man får prata med någon om den smärta jag har NU.

Och det är inte så akut jag måste åka till akuten.

#frustrerande

Då är det oftast inte så farligt.
Du kan annars kontakta via olika chattar och video chattar vård(råd)givare

Avstängd

Folk som inte fattar att det är en kö i väntan på bussen, eller rättare sagt låtsas att inte fatta, går förbi raden av människor och ställer sig längst fram. (kanske en Stockholmsgrej?) Då kokar det över och säger oftast till men när man får en axelryckning till svar då är det nära en stroke eller något man förmodligen skulle ångra. Fy fan Sådana människor är något jag inte förstår mig på.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Känns ändå som en rätt weird lag, då det redan finns en ganska lång rad lagar och regler som styr den branschen (inte minst avseende just samtycke och potentiellt skadliga beteenden) hos de ens någorlunda seriösa aktörerna. Felching är liksom inte riktigt okej på OF oavsett vad svenska lagar säger. Och mer seriöst har lagstiftningen kring att uppmuntra andra att skada sig själva blivit tuffare på senare tid med.

Ska man åka dit för att heja på en boxare/MMA-utövare också, det är ju egentligen misshandel de begår? Och hade ingen betalat dem så hade "matcherna" ju inte "spelats", hade ingen "hypat"/eggat på idioterna som håller på med det så hade det inte existerat ens i närheten av omfattningen det gör (titta på Jake Pauls "matcher", ex...), så jämförelsen är inte så off som det kan verka. Men jävlar om du betalar en slant för att någon stönar ditt namn när de spelar in en video där de spelar fickpingis, då ska minsann pappa staten komma med pekpinnen. (Some pun intended.)

I mina ögon är det rätt absurt. Det ska finnas gränser, det anser jag också, men just här anser jag att Sverige gjort gränsdragningen tämligen tokigt. Och inlägget känns såpass politiskt att jag nästan är inne på att anmäla mig själv. 😅 3 timmars sömn på en natt är verkligen inte bra för att försöka vara särskilt konstruktiv.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

"Så inga mer hamstrar i analen för en extra swish!" pratar vi Thyberg nu?...I have no clue, och kanske bättre så.. En "dickpic" verkar hårt för det han utsats för. Vill nog inte veta.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Känns ändå som en rätt weird lag, då det redan finns en ganska lång rad lagar och regler som styr den branschen (inte minst avseende just samtycke och potentiellt skadliga beteenden) hos de ens någorlunda seriösa aktörerna. Felching är liksom inte riktigt okej på OF oavsett vad svenska lagar säger. Och mer seriöst har lagstiftningen kring att uppmuntra andra att skada sig själva blivit tuffare på senare tid med.

Ska man åka dit för att heja på en boxare/MMA-utövare också, det är ju egentligen misshandel de begår? Och hade ingen betalat dem så hade "matcherna" ju inte "spelats", hade ingen "hypat"/eggat på idioterna som håller på med det så hade det inte existerat ens i närheten av omfattningen det gör (titta på Jake Pauls "matcher", ex...), så jämförelsen är inte så off som det kan verka. Men jävlar om du betalar en slant för att någon stönar ditt namn när de spelar in en video där de spelar fickpingis, då ska minsann pappa staten komma med pekpinnen. (Some pun intended.)

I mina ögon är det rätt absurt. Det ska finnas gränser, det anser jag också, men just här anser jag att Sverige gjort gränsdragningen tämligen tokigt. Och inlägget känns såpass politiskt att jag nästan är inne på att anmäla mig själv. 😅 3 timmars sömn på en natt är verkligen inte bra för att försöka vara särskilt konstruktiv.

Jag tog inte ställning för eller emot, bara påpekade att det som devan skrev först inte stämmer.
Det lilla jag hört om detta på radion handlade mest om att det nog blir en verkningslös lag som kommer bli svår/omöjlig att agera på, och enkel att kringgå. Om så är fallet anser jag den meningslös och onödig.

signatur

Medlem
Skrivet av alias:

"Så inga mer hamstrar i analen för en extra swish!" pratar vi Thyberg nu?...I have no clue, och kanske bättre så.. En "dickpic" verkar hårt för det han utsats för. Vill nog inte veta.

Vem?

signatur

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Glöm det!

Redaktör
Ponny

CHOKLADPRISERNA! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!

Edit: klev tydligen in mitt i en annan diskussion. Men choklad är viktiga saker!

signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Edit: klev tydligen in mitt i en annan diskussion. Men choklad är viktiga saker!

Mm, inte köpt det sen i vintras.

Fått blivit nötter istället!

Köpte toblerone för några år sen och då kostade 360g 40kr, nu är det 70:- på det billigaste stället.
Marabou kakor har väl dubblats i pris sen pandemin startade.

Avstängd

LOL ja viktigare än det mesta, håller med! Irriterande som f*n..

Avstängd

Medmänniskor i allmänhet och speciellt tonåringar på elscotrar som rör sig i flock med maskerade ansikten. De tycks tyvärr vara på uppgång där jag bor. Ser inte fram emot skollov...något "stort" kommer hända hoppas bara inte oskyldiga blir drabbade igen. Hoppas de lagförande har koll men det tror jag inte, De syns till ett par veckor efter en skjutning eller mord sen försvinner de. Var inte högerns vallöfte att stoppa det här? De har misslyckats totalt.

Avstängd

Å snabbkaffe, vad händer från typ 49:- till 89:-i ett nafs...Var tog löneförhöjningarna vägen som ska följa inflationen?

Releasehästryttare
Skrivet av alias:

Å snabbkaffe, vad händer från typ 49:- till 89:-i ett nafs...Var tog löneförhöjningarna vägen som ska följa inflationen?

vilket snabbkaffe kör du?

Avstängd
Skrivet av Devan:

vilket snabbkaffe kör du?

LOl. nuförtiden det billigaste ibland ICA's 79:- eller så annars förr "LYX nescafe" eller vad det hette.. har till och med glömt namnet då det inte är värt det... Grejen är att pristegringarna på många varor är sjuka,,

ICA handlarna tycks tjäna lika mycket eller till och med mer än förr. De rikaste vi har i det här landet.
Men de är "tvugna" att höja priserna.;)

Medlem

Idag var det min chef återigen.
Kontaktade HR för tredje gången angående honom. Den här gången med ett screenshot från Teams där han uttrycker sig nedlåtande och tyckte jag skulle "börja jobba i kassan på Konsum istället."

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Releasehästryttare
Skrivet av HiRoller:

Kontaktade HR för tredje gången angående honom. Den här gången med ett screenshot från Teams där han uttrycker sig nedlåtande och tyckte jag skulle "börja jobba i kassan på Konsum istället."

Tänk på att HR enbart är till för att skydda företaget. ta upp det med facket istället!

Medlem
Skrivet av Devan:

Tänk på att HR enbart är till för att skydda företaget. ta upp det med facket istället!

Är inte det mest i USA som det är så?
Men ah, facket gör ju lika lite.
Senaste två gångerna jag ringde dit fick jag bara lite råd och så sa de bara "hör av dig om det inte blir bättre" typ.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av HiRoller:

Är inte det mest i USA som det är så?
Men ah, facket gör ju lika lite.
Senaste två gångerna jag ringde dit fick jag bara lite råd och så sa de bara "hör av dig om det inte blir bättre" typ.

Av min erfarenhet så är det så i sverige med tyvärr.

Om man inte betalar för en advokat så är man oftast körd om företaget inte är på ens sida från början.

Medlem

På tal om advokater mot advokater och andra dispyter(Usa / Kina handelskrig)

Det började med att jag läste lokal dagstidning. En helsida om 10 år sedan Kortfilmen Kung Fury kom ut.
Framgångssagan som började med ett riktigt bra kickstarter
https://www.kickstarter.com/projects/kungfury/kung-fury
Har man inte hört talas om filmen finns den att se på Youtube https://youtu.be/fBfvqx7ScOU från svtplay
Eller logga in på LaserUnicorns sida https://youtu.be/bS5P_LAqiVg

Så till nutid, tydligen har en intern kampanjvideo läckt på ca 10 minuter den 10 maj 2025 till
imdb Kung Fury: The Movie. Filmen är alltså inspelad och det är nu upp till redigering, vfx, och antagligen marknadsföring som är kvar, sen det där med juridik om hur mycket som skådespelare ska få efter en film släpps. I fem år har den legat i limbo bara för att...

Kanalen: I Rant, You Listen! visar rättegångstvistar fram och tillbaka om många miljoner dollar som Creasun Media håller tillbaka
KUNG FURY 2 is NOT Coming Out!!! Yet? UPDATE!!! https://youtu.be/TDUN9Wvo8Vg

Hur sjukt är det läckta materialet, några av de största amerikanska skådisarna är ju med så, tumme upp

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Istället för vad? Ica?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Istället för vad? Ica?

Är "reservdelstekniker" (som det kallas) på känt reservdelsföretag.

signatur

Releasehästryttare

Skrivet av Devan:

Mm, inte köpt det sen i vintras.

Fått blivit nötter istället!

Köpte toblerone för några år sen och då kostade 360g 40kr, nu är det 70:- på det billigaste stället.
Marabou kakor har väl dubblats i pris sen pandemin startade.

Asså vad i helvete!

Får några år sen så krympte de Toblerone från 400g till 360g!

Nu har de tydligen krympt den igen till 340g!

https://www.mathem.se/se/products/65444-toblerone-toblerone-m...

Jävla svin asså!

Medlem
Skrivet av Devan:

Asså vad i helvete!

Får några år sen så krympte de Toblerone från 400g till 360g!

Nu har de tydligen krympt den igen till 340g!

https://bilder.kolonial.no/prod/local_products/d5549b51-631a-...

https://www.mathem.se/se/products/65444-toblerone-toblerone-m...

Jävla svin asså!

Äter man Toblerone frivilligt förtjänar man ju att bli blåst.

Releasehästryttare
Skrivet av Danster:

Avstängd
Skrivet av Danster:

Du är inte ensam om att haft narricisstiska chefer,långt därifrån. Tyvärr, så gå vidare, det går inte att "vinna" över sådana. Det är omöjligt. Fighten är vad som föder dem om du väljer den sidan. Även fast du har rätt..

Medlem
Skrivet av alias:

Du är inte ensam om att haft narricisstiska chefer,långt därifrån. Tyvärr, så gå vidare, det går inte att "vinna" över sådana. Det är omöjligt. Fighten är vad som föder dem om du väljer den sidan. Även fast du har rätt..

Idiotchefer som äter toblerone. Finns inget värre

Skriv svar