Grow a Garden var spelvärldens stora grej förra veckan
Krossar Steams spelarrekord – nära 9 miljoner odlade grönt samtidigt i Roblox-spelet.
Sonen berättade om det i går kväll, jag blev smått chockad av spelarsiffrorna. Men det är visst väldigt basic, så får se om skaparna får ur sig nyheter och uppdateringar så att intresset håller sig.
Jo, jag körde det lite med min dotter men tyckte inte att verkade finnas så mycket innehåll. Antingen är så fallet eller så spelade jag bara inte tillräckligt.
Blev förvånad att det var så stort för det känns som en idé som måste ha gjorts hutlöst många gånger redan, så jag förstår inte riktigt varför det spelet sticker ut ur mängden.
Såg det här idag när jag ändra skärmtiden för min son. Läste någonting om att växterna växer när du är offline. Ah, vad skönt tänkte jag. Majoriteten av Robloxspel är ju byggda för att belöna de som är online längst (snarare än att de belönar de som spelar skickligt).
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Ska försöka tänka lite anorlunda nu. När jag var ett barn så fick vi samlingspaket med säkert 50 spel till Commodore 64. Det var sjukt roligt att köra igenom så många olika spel för det var spännande att se vad nästa spel var hela tiden. Jag misstänker att det är likadant nu för tiden med alla tusentals roblox spel