Vi som ska importera Switch 2
Kollade på en gammal order från Nintendo DE och där fanns det en knapp för spårning av paketet bredvid statusen. Så den lär väl dyka upp på ordern när den skickats.
<Uppladdad bildlänk>
Den skickades med DHL så verkar vara det som gäller.
Såg att den skickats en måndag och var framme måndagen efter så känns som att det bara är att ge upp hoppet om att få nåt till release när det inte är skickat än. Fast nu bor jag rätt långt norrut så det går säkert snabbare för de som bor längre söderut.
DHL... Då får man hämta ut hos någon shady barberare eller på en Pizzeria på andra sidan stan.
Ibland går DHL från utlandet över till PostMord i Sverige.
Du har helt rätt. På Nintendos sida står det att paketet skickats med DHL men när jag kollade upp kollinumret så var det PostNord som tagit över leveransen i Sverige den gången. Har tre kilometer till närmsta DHL-ombud och drygt två mil till ett Postnord-ombud så det var ju lite trist.
Hastigheten på DHL är ju extremt beroende av vilken DHL tjänst som används. Har varit med om DHL express leveranser från Japan som levererats personligen mindre än 48 timmar efter att beställningen lagts, men också långsammare tjänster där inhemska paket fastnat överallt innan man kunnat hämta upp det vid det lokala blombudet 2 veckor senare.
DHL... Då får man hämta ut hos någon shady barberare eller på en Pizzeria på andra sidan stan.
😂
Har en bokad hos tyska Amazon. 10 juni är angivet leveransdatum. Hur ser det ut för er?
Jag hade min bokad på Amazon ända tills 24:e maj och då stod det 10:e juni. Bokade istället på Nintendo för de var ännu billigare och man slapp köpa via jänkarna.
Om postmord var en felskrivning var den ju oerhört passande med tanke på deras dåliga rykten om slarv 😂
<Uppladdad bildlänk>
Ser ut som att min status har gått från "Awaiting Shipment" till "Completed" hos Nintendo nu.
Samma här, nästa vecka skickas Switch 2 bundle, två PRO controllers, rattar och fodralet med skärmskydd! 🤩 nu är man taggad!
Inte för att höja några förhoppningar i onödan nu gällande leveransdatum…men jag beställde förra veckan en Nintendo 64 dosa och lite krimskrams från Nintendo Tyskland och fick hemleverans från DHL dagen efter det skickades från Nintendo.
OM det går lika fort nästa vecka och Nintendo skeppar produkterna på onsdag så känns det inte helt hopplöst att hinna få leverans på releasedagen 😊
Jag hade min bokad på Amazon ända tills 24:e maj och då stod det 10:e juni. Bokade istället på Nintendo för de var ännu billigare och man slapp köpa via jänkarna.
Tror du det är försent att boka en hos Nintendo om man vill ha den på releasedagen? Ska man välja Tyskland eller Irland?
Går det att skaffa Nintendo Online utan tillgång till en Switch?
Inte för att höja några förhoppningar i onödan nu gällande leveransdatum…men jag beställde förra veckan en Nintendo 64 dosa och lite krimskrams från Nintendo Tyskland och fick hemleverans från DHL dagen efter det skickades från Nintendo.
OM det går lika fort nästa vecka och Nintendo skeppar produkterna på onsdag så känns det inte helt hopplöst att hinna få leverans på releasedagen 😊
Har hela tiden varit inställd på veckan efter men då låter onekligen som att det inte är helt omöjligt att få till release 😄
Har hela tiden varit inställd på veckan efter men då låter onekligen som att det inte är helt omöjligt att få till release 😄
Eller hur! Men jag hade kanske tur med just den leveransen så vill inte vara för hoppfull, men en liten gnista tändes hos mig iallafall 😊
Intressant, inget har dragits för mig, iofs beställde jag bara konsolen. När la du din beställning? 20 april här.
25:e april här
Sist jag beställde ett klistermärke och en yoshi figur från My Nintendo med silver points så fick vi Dhl paketet hemlevererat.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hade som många andra också problem med Nordea på Nintendo store. Lite konstigt då dom drog pengar för kontroll + minneskort för någon vecka sedan.
La in Klarnakortet nu istället, någon som kan bekräfta att det funkar?
Jag körde med Klarna nu och det verkar funka. Behövde verifiera att betalningen inte var bedrägeri när den gjordes, men det var snabbt gjort och inga betalningar har avbrutits. Står även "Avslutad" på My Nintendo som för övriga.
Om postmord var en felskrivning var den ju oerhört passande med tanke på deras dåliga rykten om slarv 😂
Det var medvetet
Nu har du höjt allas förhoppningar, och alla som inte får sin Switch 2 den 5e kommer hata dig. Hoppas du är redo att axla denna börda!
Tror du det är försent att boka en hos Nintendo om man vill ha den på releasedagen? Ska man välja Tyskland eller Irland?
Går det att skaffa Nintendo Online utan tillgång till en Switch?
Jag tror i princip ingen som beställer från Nintendo kommer få den på releasedagen. Det är iaf det andra sagt här. Men det är ingen som vet exakt när Nintendo skickar ut konsolen. Vad jag läst tidigare i tråden så spelar det egentligen ingen roll vart ifrån du beställer. Så länge det är i Europa men utanför Norden. Jag valde Tyskland innan jag läste på då jag tänkte att det ligger närmast.
Men nu, om jag förstått rätt så skickas allt från Tyskland (men jag är ny vad gäller Nintendo så ta det med en nypa salt).
Jag körde med Klarna nu och det verkar funka. Behövde verifiera att betalningen inte var bedrägeri när den gjordes, men det var snabbt gjort och inga betalningar har avbrutits. Står även "Avslutad" på My Nintendo som för övriga.
Tack för infon:)
Problemet är bara att jag inte vet exakt när dom kommer dra pengar, sist försökte dom mitt i natten. Får se hur jag gör, kanske får försöka kontakta Nordea annars.
Nu hoppade jag också på tåget till slut och beställde från irländska shoppen. Hoppade runt på de sidor där jag hjälpligt förstår språket och alla sa i alla fall att de inte garanterar leverans till Sverige vid release, så jag tänkte att den nog kommer från samma ställe oavsett var man beställer ifrån.
Hur ser det ut med garanti när man beställer från Nintendo direkt egentligen? Hade någon ide att jag ville beställa från den enda engelskspråkiga shoppen inom EU, men det kanske hade kvittat?
Har för mig att NoE har huvudkontor i Tyskland och de skriver ju att leverans kommer ske på releasedag till de flesta gränsande länderna så det är säkert så. Sedan har de väl säkert ett separat lager i Storbritannien nånstans för den regionen.
Men ja. Hoppet är det sista som överger människan men jag är mentalt inställd på att få den veckan efter, bättre att bli positivt överraskad än att bli besviken.
Hur ser det ut med garanti när man beställer från Nintendo direkt egentligen? Hade någon ide att jag ville beställa från den enda engelskspråkiga shoppen inom EU, men det kanske hade kvittat?
2 års garanti gäller inom hela EU. Du får dock ta garantiärendet med NoE istället för Bergsala om det skulle uppstå problem.
Hur fick du veta det och fick du kollinummer också? Jag har en separat beställning på en kamera där status är "Slutförd" sen flera dagar tillbaks men inte fått veta nåt om att den skickats.
Fick mejl med spårningslänk. Förväntad leverans på måndag.
Verkar som alla nu väntar på leveransen, men jag tänkte vi gör något kul under tiden.
Till er som har beställt ert Switch:
– Varför köpte ni en Switch?
– Vad ser ni mest fram emot att spela?
– Vad är det bästa med Switch, enligt er?
– Finns det något ni redan nu tror ni kommer störa er på?
Verkar som alla nu väntar på leveransen, men jag tänkte vi gör något kul under tiden.
Till er som har beställt ert Switch:
– Varför köpte ni en Switch?
– Vad ser ni mest fram emot att spela?
– Vad är det bästa med Switch, enligt er?
– Finns det något ni redan nu tror ni kommer störa er på?
- för att jag haft mycket glädje av Switch 1 och tyckte det kändes prisvärt när jag slapp betala svenska priser.
- Mario Kart och Zelda-spelen upphottade.
- Mario och Zelda. Och bärbarheten.
- att den är tyngre. Är rädd att jag kommer bli trött i händerna när jag spelar bärbart.