Vi som ska importera Switch 2

Medlem

Tur att man kikade in här! Hade bokat på Amazon.fr men ser att många beställt från My Nintendo Store. Hade för mig man behövde nån speciell kod eller nåt för att köpa därifrån men det var ju bara gå in och handla, ett par hundralappar billigare än Amazon, och om det nu inte ligger jättelånga köer och leveransproblem så blir det nog snabbare leverans också (beräknat 13/6 från Amazon trots expressfrakt...).

Nu håller vi tummarna på att mina pengar ryker också

dyb
Medlem

dom här kommande dagarna kommer kännas som evigheter

Medlem

Jag beställde från nintendo Irland den 30:e maj. Det står fortfarande Status: Awaiting Shipment. Blir lite fundersam då jag hört från många att det ändrades till "Completed" nästan direkt. Hur ser det ut för er?

Medlem
Skrivet av d4vv33:

Jag beställde från nintendo Irland den 30:e maj. Det står fortfarande Status: Awaiting Shipment. Blir lite fundersam då jag hört från många att det ändrades till "Completed" nästan direkt. Hur ser det ut för er?

Borde nog inte vara någon fara. Dom har väl dragit pengar om det ändrat status från pre-order? Kan annars vara så enkelt att de använder olika termer på den irländska (engelska) sidan och den tyska.

Medlem
Skrivet av d4vv33:

Inatt drogs pengarna men de ligger reserverade. Inte helt hundra vad det innebär men min order ligger också som "väntar på leverans" fortfarande.

Medlem
Skrivet av d4vv33:

Så du beställde för 3 dagar sedan precis innan helgen? Du får nog ha lite is i magen då de antagligen tar ordrar i tur och ordning

Medlem
Skrivet av d4vv33:

Jag beställde 28:e maj från Tyska Nintendo (switch2 och extra joy-cons) och min status är fortfarande Pre-order

Medlem

Info för de intresserade.

Beställning från nintendo.de 7 maj.

Natt till torsdag: block av Nordea
Fredag 22-tiden: nintendo drog från revolut
Inatt: completed

Medlem

Beställning från Nintendo: 8:e april
Natt till torsdag 29/5 02:11 Pengar drogs
Oklart när status ändrades från awaiting shipment till completed men senast 30/5 runt 15-tiden.

Nu kan de gärna få skicka också.................. Typ exakt just nu!

Medlem

Är det någon som vet om det är ett stort lager i Europa alla skickar ifrån om en beställt från Nintendo själva eller om alla länder har egna lager?

Skrivet av gundemannen:

Är det någon som vet om det är ett stort lager i Europa alla skickar ifrån om en beställt från Nintendo själva eller om alla länder har egna lager?

Flera i gruppen som hade tidigare beställningar. Skickas från Tyskland oavsett vilket Nintendo i Europa du beställer ifrån som jag förstått.

Medlem

Beställt från Irland, en bonus om den dyker upp den här veckan, tippar på början nästa vecka : )

dyb
Medlem
Medlem

Körde en sen switcharoo från Amazon FR till Nintendo DE imorse, får se när den kommer iväg. Är för gammal för att hetsa kring leveransdatum, den kommer när den kommer Inga pengar har dragits ännu dock.

Medlem

Beställt från nintendo de den 9e maj . Missade att ändra från mitt gamla kort som gått ut men efter en fix så drogs pengarna i natt. Inte skickad ännu men jag har ingen hets om det. Har så mycket att spela ändå. Ska dock bli kul med nya Mario kart!

signatur

osv.

Medlem

Spelbutiken brukar vara ute i god tid när de förbereder en order för leverans men har fortfarande inte hört något. Bokade den 4 april och köpet står fortfarande som väntande. Undrar om det är många butiker som tagit förbokningar med vetskapaen att de kanske inte ens har några i lager vid realease.

Blir kanske import från Frankrike istället. Kommer en vecka senare då men hellre det än att inget veta och veckorna går.

dyb
Medlem
Skrivet av nicbex:

Körde en sen switcharoo från Amazon FR till Nintendo DE imorse, får se när den kommer iväg. Är för gammal för att hetsa kring leveransdatum, den kommer när den kommer Inga pengar har dragits ännu dock.

får man fråga varför? det blir ju lite billigare från amazon FR €457 med frakt

Medlem
Skrivet av dyb:

Bundlen med Mario Kart blir iaf ca 200 kr billigare från Nintendo direkt. Vet inte hur det ser ut utan spel.

Medlem
Skrivet av dyb:

När jag tog från Amazon så las moms på (högre i Sverige än Frankrike) och sen frakt, så det blev ca 6000 med Mario Kart. Drog därför en order från Nintendo DE nyligen, hoppas det hanteras snart.

dyb
Medlem

jaha ja den blir nog dyrare. standard switchen kostade €439, plus svensk moms. med den och fysisk mario kart o frakt blir det totalt €530 för mig

Medlem
Skrivet av dyb:

jaha ja den blir nog dyrare. standard switchen kostade €439, plus svensk moms. med den och fysisk mario kart o frakt blir det totalt €530 för mig

Kostar 509,99 EUR tutti inkl. frakt från Nintendo.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Spelbutiken brukar vara ute i god tid när de förbereder en order för leverans men har fortfarande inte hört något. Bokade den 4 april och köpet står fortfarande som väntande. Undrar om det är många butiker som tagit förbokningar med vetskapaen att de kanske inte ens har några i lager vid realease.

Nja. Den enda större återförsäljaren som öppnade tidigt för förbokning innan de visste vad de fått allokerat var spel&sånt där jag hade min bokning sedan januari. Alla andra öppnade ju ett par dagar efter den visades 2a april, då passade ju även spel&sånt på att uppdatera sin "antal bokningsbara" status på sidan så de måste ju fått veta antal då.

Logiken säger att övriga återförsäljare också borde vetat det.

Skrivet av nicbex:

Kostar 509,99 EUR tutti inkl. frakt från Nintendo.

Dock inte med fysisk kopia av Mario Kart.

Medlem
Skrivet av d4vv33:

På min står det Avslutad.
Men de andra gånger jag beställd grejer från Nintendo Tyskland så får man ett e-mail dagen det skeppas iväg, så det är nog 2-3 dagar kvar innan de börjar skicka beställningar, skulle jag tro.

Medlem

Fick precis mail från Nintendo.

"Vi vill informera dig om att din beställning MNS_DE_00000000 är redo att skickas.
Vi skickar ett nytt meddelande när din beställning har skickats."

Och sen samma info om leveranstider som i FAQ om att vi i Sverige kan få den efter release.

Trodde när jag fick mailet på Tyska att de skickat grejerna men tyvärr inte än.

Medlem

Vill bara informera om att jag fått följande mail angående min order från My Nintendo Store Tyskland:

"We would like to inform you that your MNS_DE_xxxxxx order is ready for shipment.
We will send you another notification once your order has been shipped."

Medlem
Skrivet av Dish:

Fick precis mail från Nintendo.

"Vi vill informera dig om att din beställning MNS_DE_00000000 är redo att skickas.
Vi skickar ett nytt meddelande när din beställning har skickats."

Och sen samma info om leveranstider som i FAQ om att vi i Sverige kan få den efter release.

Trodde när jag fick mailet på Tyska att de skickat grejerna men tyvärr inte än.

Fått samma mail. Hoppades också att de hade skickat men med lite flyt sker det under morgondagen för oss som inte bor direkt granne med Tyskland.

Skribent

Fick precis ett mail från Deutschland med rubriken "Deine Bestellung ist bereit für den Versand!" och en bekräftelse om att de skickar ut ytterligare ett mail när den faktiskt skickats.

Det drar ihop sig! 😁

Medlem

Mail från Nintendo DE nu att beställningen är klar för leverans, och att nytt mail kommer när den skickats. Pengarna drogs inatt(Nordea) så känns bra.

Medlem

För cirka 30 minuter sedan såg jag att pengarna dragits och inte längre låg som reserverade på Nordea. Fick nyss ett mail om att min leverans är redo men väntar på att skickas och jag kommer få ett mail när detta har skett.

Men hemsidans orderstatus förblir oförändrad.

Skriv svar