Vi som ska importera Switch 2

Medlem

Såååå skönt med den här tråden för man kan verkligen känna sig trygg med att få bekräftelse om samma steg på vägen! Fick mailet jag med 😄

Medlem
Skrivet av Lathron:

Såååå skönt med den här tråden för man kan verkligen känna sig trygg med att få bekräftelse om samma steg på vägen! Fick mailet jag med 😄

Håller med! Fick också mail om att Switchen är leverans klar!

Fick också!

Medlem

Ni som fått mail, när beställde ni?

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Beställde så sent som 25:e maj eftersom jag kunde spara pengar och slippa ge onödigt med pengar till Amerikanskägda Amazon.de, så avbokade där.

Skrivet av Lidodido:

15:e maj

Medlem
Medlem

Ready for takeoff här 🫡

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Nja. Den enda större återförsäljaren som öppnade tidigt för förbokning innan de visste vad de fått allokerat var spel&sånt där jag hade min bokning sedan januari. Alla andra öppnade ju ett par dagar efter den visades 2a april, då passade ju även spel&sånt på att uppdatera sin "antal bokningsbara" status på sidan så de måste ju fått veta antal då.

Logiken säger att övriga återförsäljare också borde vetat det.

OK ja vi får se om det dyker upp något livstecken snart.

Medlem

Fick mail även jag. Så nu får vi se när kollinummer dyker upp!

Medlem
Skrivet av Lidodido:

9 april

Medlem
Skrivet av Lidodido:

10 April!

Medlem
Skrivet av Lidodido:

9 april

Skribent
Skrivet av Lidodido:

26 maj.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Nu ser switch 2 ut att vara slut i lager i Nintendo-shopparna. Såg förra veckan att konsoler med UK-plugg var slut men nu gäller det även EU-plugg. Känns riktigt skönt att jag 7 dagar innan release kunde avboka min Bergsalabeskattade (eller är det svensk handel???) konsol och få samma sak för tusenlappar mindre.

Hoppas detta får Nintendo att se över den Nordiska marknaden nu när de troligtvis får in massa beställningar från oss här uppe som ändå har en sorts "hovleverantör" av deras produkter. Vet inte vem som är girig men inte är det 2000kr i statliga skatter vi betalar för.

Medlem

Nu har det dykt upp en knapp för spårning av paket på kamerabeställningen. Inget mail och klickar jag på knappen får jag upp det här.

Lite märkligt att det står nåt om återbetalning. Har dock samma sak på en gammal order som jag fått levererad så det ska nog gå bra ändå.

Medlem

Såja, väntar på leverans, pengar reserverade hos Nordea, beställde igår. Snabbare leverans och lägre pris än amazon.fr, blev ju utmärkt detta 🙂

Medlem

Nu drog dom 5658 för Switchen 2. Vad fick ni pröjsa?
Lämnar post mord paket på röda dagar? Blir upprörd om jag inte får min Switch före långhelgen.

Medlem

Ni som fick pengar dragna igår. Har er order status uppdaterats nåt på nintendos sida?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Lämnar post mord paket på röda dagar? Blir upprörd om jag inte får min Switch före långhelgen.

Fick pröjsa så lite som 5647 kr!

Skrivet av Dergo218:

Ni som fick pengar dragna igår. Har er order status uppdaterats nåt på nintendos sida?

För mig så står det att paketet väntar på transport (beställde i går kväll) efter dragning.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Röda dagar tror jag inte dom levererar på. Däremot levererar dom på lördagar i vissa större städer, typ Stockholm, Göteborg och Malmö och några till.
https://www.postnord.se/om-oss/nyheter-press-och-artiklar/2021/nu-levererar-postnord-pa-lordagar-till-tva-miljoner-hushall/

Medlem

Står "Skickat" nu på min och har fått ett spårningsnummer!

Medlem

Väldigt goda nyheter. Nu står det att beräknat leverans datum är på torsdag och att DHL levererar ! Beställde via tyska Nintendo store

WL7
Medlem
Skrivet av Majoren:

Olika banker har olika valutakurser eller tillägg?!

Jag har Ica banken och fick betala 5674.75kr.

Medlem
Skrivet av Jinsan:

Väldigt goda nyheter. Nu står det att beräknat leverans datum är på torsdag och att DHL levererar ! Beställde via tyska Nintendo store

Hoppas bara Postnord tar den svenska delen (som det ofta är med import), annars blir det en lång väntan... DHL brukar behöva 5 dagar för att nå hit där jag bor (vilket Postnord i 100 fall av 100 klarar på 2 dagar). Då är i alla fall nästa helg räddad

Medlem
Skrivet av Jinsan:

Nice! När la du order?

dyb
Medlem
Medlem
Skrivet av Majoren:

5564 drogs från mig inatt SAS EuroBonus Mastercard

Medlem

Fått min GC-kontroll skickad (beställt från Nintendo Tyskland), beräknas anlända 5 juni. Ännu inte fått konsolen skickad (Nintendo Irland).

Medlem
Skrivet av Trerte:

Fått min GC-kontroll skickad (beställt från Nintendo Tyskland), beräknas anlända 5 juni. Ännu inte fått konsolen skickad (Nintendo Irland).

Kul! Vilken logistikpartner är det på kontrollen, DHL?

Skriv svar