Vi som ska importera Switch 2
Samma här. Fick på mailen att "Good news - Your order has been shipped!" men när man går in på den bifogade länken har det stått still. Jag lyckas inte heller hitta försändelsen i något av DHLs söksidor.
Synd att det går med DHL, jag har nästan bara dåliga erfarenheter av dem..
Bättre än UPS i alla fall 😄
Hur lyckas ni beställa via fnac? Jag hittar inte Sverige i listan över länder när jag skall skriva in min address för leverans.
"Suede" men om du använder nån översättning i browsern så kanske det översatts till "mocka" det gjorde det för mig iaf.
Mitt paket lämnade Leipzig 04:32 så det känns inte omöjligt att det går att hämta ut på måndag. Hoppas det rör på sig för er andra med.
Hur lyckades du spåra paketet?
Låter lovande att det rör på sig för fler, trots strejken i Leipzig.
Går dock fortfarande inte att se någon info om mitt.
Mitt paket lämnade Leipzig 04:32 så det känns inte omöjligt att det går att hämta ut på måndag. Hoppas det rör på sig för er andra med.
Snyggt, min anlände I leipzig inatt och jag hoppas det rör på sig under dagen!
Man undrar hur Nintendo kan garantera leverans på releasedatum i vissa europeiska länder? Samtidigt som t ex min leverans fortfarande inte ens går att spåra att den skickats, dagen EFTER release.
Undrar ifall vi som bor i länder som är utanför de "garanterade", är lägre prioriterade att skicka från lagret? Dock fick ju vissa här leverans redan igår (grattis till er!).
Blir lite galen av att inte få någon info alls 😅 DHL har inte ens registrerat mitt paket.
Hur lyckades du spåra paketet?
Låter lovande att det rör på sig för fler, trots strejken i Leipzig.
Går dock fortfarande inte att se någon info om mitt.
Enligt spårningen på Nintendos sida har det inte hänt nåt alls. Dock funkade den 20 tecken koden där att skriva in på DHLs spårningssida. Finns en länk ett par sidor bak i tråden. Där fanns DHL express 10 siffrors kod som jag kunde peta in i DHL Express Mobile app. Krångligt? Ja 😅
De allra flesta verkar fått sms från DHL när paketet väl börjat röra på sig. Inte jag dock. Ingen aning om varför, har telefonnummer inskrivet i uppgifterna hos Nintendo o allt. Men, hur det än är borde ju alla konsoler åtminstone vara på väg oavsett om de är spårbara eller inte.
Skulle vara intressant att sammanställa statistik för hur det skiljer sig med leveranserna från det tyska respektive polska lagret
Enligt spårningen på Nintendos sida har det inte hänt nåt alls. Dock funkade den 20 tecken koden där att skriva in på DHLs spårningssida. Finns en länk ett par sidor bak i tråden. Där fanns DHL express 10 siffrors kod som jag kunde peta in i DHL Express Mobile app. Krångligt? Ja 😅
Varken det med 20 eller 10 tecken/siffror funkar för mig på DHL 😞
Mailade även DHL Express, och de bekräftade att de inte har något till mig ännu och att det är hos Nintendo fördröjningen ligger.
Varken det med 20 eller 10 tecken/siffror funkar för mig på DHL 😞
Mailade även DHL Express, och de bekräftade att de inte har något till mig ännu och att det är hos Nintendo fördröjningen ligger.
Okej, illa. Samma för mig. Börjar bli lite smått oroad då jag drar på semester nästa onsdag, paketet lär inte ligga kvar utan gå i retur om jag inte hinner hämta det senast tisdag. Fan att skit alltid ska strula så förjävligt.
Tillägg: Nu hände äntligen något!
Nu funkade spårningen på DHL:s hemsida. Registrerades nu kl 08:11 i Poznan, Polen.
Kort därefter kl 08:18 kom notis från DHL Express att det blir leverans på måndag.
Äntligen kan man slappna av 😁
Hoppas alla som inte fått någon info än från DHL får det nu under morgonen!
Tillägg: Nu hände äntligen något!
Nu funkade spårningen på DHL:s hemsida. Registrerades nu kl 08:11 i Poznan, Polen.
Kort därefter kl 08:18 kom notis från DHL Express att det blir leverans på måndag.
Äntligen kan man slappna av 😁
Hoppas alla som inte fått någon info än från DHL får det nu under morgonen!
Vilket nummer och sida funkade det på?
Edit: det är numret som börjar på JD som nu funkar på dhls sök på hemsidan.
End of day 11 June, onsdag. FUCK ME. Hur fan kan en Dhl express ta 6 dagar till?!!
Riktigt illa skött att vissa kunde få skeppning från onsdag-torsdag men nu åker vi andra på nån snigelfrakt som ska ta två varv runt jorden?
<Uppladdad bildlänk>
DÅ FICK MAN DEN PÅ RELEASE!
(stod den skulle komma på måndag)
Kom försändelsen välpackad med emballage?
Såg att fabriken packar switchen med skärmen uppåt, så det enda som skyddar den är kartonglocket i originallådan.
Inga problem när den ligger på en butikshylla såklart, men det kan ju hända ett och annat mellan flera olika pakethanteringar genom Europa..
Nu äntligen fick jag också ett SMS från DHL. Båda konsolerna kommer onsdag. Den ena gick fråm Polen igår och den andra har inte skickats än men ska tydligen hämtas upp i Polen idag. Blir nästan en vecka försenad. Nåja, har ledigt nästan 10 veckor efter nästa helg på barnens sommarlov så hinner nog spela lite ändå. Och skönt att veta att den inte är försvunnen på nåt lager.
EDIT: Båda är skickade med DHL Express men en är skickad med EXPRESS WORLDWIDE ECX och en med ECONOMY SELECT. Vad är skillnaden? Båda kommer onsdag så nån vidare express är det ju inte i nåt fall.
Man blir lite nervös när man läser er andra som nu fått info från DHL och det står tisdag/onsdag. Min står fortfarande som måndag 9:e juni men ibland står det slutet av dagen och ibland står det "inte tillgänglig". Om det är slutet på dagen den kommer tisdag så kommer jag inte hinna innan jag åker iväg i en vecka. Vill ju såklart ha med konsolen.
Inte hänt något sedan igår 12:05 då det står att den lämnade DHL:s terminal i Poznan.
Jag skaffade DHL Express-appen i onsdags efter tips här i gruppen och igår fick jag uppdatering i appen om att paketet ska levereras på måndag. Jag har valt service point och allt. Dock har jag inte fått någon uppdatering sedan dess, står att paketet lämnade Poznan igår 11.58. Man undrar ju vart den kan tänkas vara nu...🙃 Borde jag kolla med DHLs chatt tror ni? (Ja, jag är ivrig)😎
Man blir lite nervös när man läser er andra som nu fått info från DHL och det står tisdag/onsdag. Min står fortfarande som måndag 9:e juni men ibland står det slutet av dagen och ibland står det "inte tillgänglig". Om det är slutet på dagen den kommer tisdag så kommer jag inte hinna innan jag åker iväg i en vecka. Vill ju såklart ha med konsolen.
Inte hänt något sedan igår 12:05 då det står att den lämnade DHL:s terminal i Poznan.
Låter vi sitter i lite exakt samma (DHL)båt då! 😃 Jäkla rörig logistisk process detta för det stora flertalet härinne får man ändå säga...
"Suede" men om du använder nån översättning i browsern så kanske det översatts till "mocka" det gjorde det för mig iaf.
Beställt från FNAC. Precis fått notifikation i Postnord appen om att den kommer levereras med hemleverans på måndag mellan 17:00 och 22:00. Litar inte på hemleverans så valde istället leverans till ombud, förhoppningsvis kommer den på måndag men senast tisdag. Paketet verkade vara i Köge, Danmark i morse.
Jag skaffade DHL Express-appen i onsdags efter tips här i gruppen och igår fick jag uppdatering i appen om att paketet ska levereras på måndag. Jag har valt service point och allt. Dock har jag inte fått någon uppdatering sedan dess, står att paketet lämnade Poznan igår 11.58. Man undrar ju vart den kan tänkas vara nu...🙃 Borde jag kolla med DHLs chatt tror ni? (Ja, jag är ivrig)😎
Kolla gärna och återkoppla, jag har samma som du.
Where one man falls,
another one stands.
Status uppdateras först när paketet blir skannat på en sorteringsterminal eller på utlämningsställe.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Thursday, June 5, 2025, 9:38 AM (UTC +02:00)
Försändelsen är ute med kurir för leverans
DHL har hela tiden sagt att den ska levereras på måndag, så jag har varit förberedd på det. Men visst fick jag lite förhoppningar om att den skulle kunna levereras till min service point redan igår när den var "ute med kurir för leverans" innan 10 igår förmiddag.
Min är fortfarande i Polen, så kommer kanske tisdag eller onsdag. Spelar ingen roll för min del eftersom jag ändå inte är hemma måndag eller tisdag. Nästan värre om den kommer på måndag och ska behöva ligga hos ombudet och vänta (närmaste DHL-ombud är en ganska frisörsalong där paket inte sällan bara ligger i ett hörn på golvet).
Tycker ändå inte att man kan vara för besviken. Nintendo var tydliga med att vi i Sverige inte kunde förvänta oss leverans under lanseringen.
Vi måste typ ha våra konsoler i samma fordon eller något för var typ exakt samma tid min lämnade och ligger nu o väntar i köpenhamn 😅 tror nog det lutar starkt åt att åtmistone vi får konsolen på måndag!