Vi som ska importera Switch 2

Skrivet av NickNack007:

Beställt från FNAC. Precis fått notifikation i Postnord appen om att den kommer levereras med hemleverans på måndag mellan 17:00 och 22:00. Litar inte på hemleverans så valde istället leverans till ombud, förhoppningsvis kommer den på måndag men senast tisdag. Paketet verkade vara i Köge, Danmark i morse.

Vaknade 09 till att jag fick göra val i PostNord-appen kring min Switch från Fnac. Tyckte mig minnas att jag läst att någon som ändrat från hemleverans till ombud fick sin tidigare, men jag vågade inte lita på att PostNord kör ut till ombud ens på måndag men drog mig till minnes att det kan ske leverans till paketboxar på lördagar (dock inte stor chans p.g.a. att det är pingstafton i morgon, men men) så jag valde att leda om den till paketbox i närheten. Får se om jag kan hämta ut på lördag 7 juni eller vänta till måndag 9 juni.

Förresten, att få det skickat till ombud verkade också kosta för mig, var det samma för dig? 19kr som jag i så fall skulle pröjsa direkt i appen.

Medlem
Skrivet av whoo:

Min hämtades runt 10 men fick inte statusen förens nu. DHL verkar ju ha havererat totalt gällande dessa leveranser.

Skulle ju kunna tänkas att Nintendo faktiskt hade packat det mesta klart men att DHL inte haft nog med resurser för att ta på en dag så det fått ligga.

Men tycker ändå att det är rätt dåligt skött och att de borde ta paketen i den ordning ordrarna kom in och ta höjd för att det kommer bli många försändelser. Det har de ju vetat rätt länge nu.
Sen att supporten bara ger nonsenssvar är ju en till sak som är skapligt irriterande. Ta ansvar för att det blev fel, be om ursäkt och erbjud kompensation så får man nöjda kunder.

Medlem
Skrivet av whoo:

Trillade in uppdateringar nu: hämtad 09:57 i Polen. 14:00 står det att ”den begärda typen av leverans har ändats”, förmodligen bort från DHL ”express”…

Jag fick samma meddelande om att typen av leverans ändrats, men min leveransdag uppskattas fortfarande till måndag. Hoppas inte det är för optimistiskt 😅

Medlem
Skrivet av Dish:

Skulle ju kunna tänkas att Nintendo faktiskt hade packat det mesta klart men att DHL inte haft nog med resurser för att ta på en dag så det fått ligga.

Men tycker ändå att det är rätt dåligt skött och att de borde ta paketen i den ordning ordrarna kom in och ta höjd för att det kommer bli många försändelser. Det har de ju vetat rätt länge nu.
Sen att supporten bara ger nonsenssvar är ju en till sak som är skapligt irriterande. Ta ansvar för att det blev fel, be om ursäkt och erbjud kompensation så får man nöjda kunder.

Det stökigaste är ju att dom nu lowballat från express till Economy.

Medlem

Synd att jag inte fick innan helgen men aja det rör på sig åtminstone

Medlem
Skrivet av Dish:

Ser ju inte jättebra ut. Borde vara hämtad nu tycker jag.<Uppladdad bildlänk>

Min blev hämtad nu. Men de ändrade leveranstjänst från express till economy select i samband med det....

Vetekatten om det är för att komma runt strejken. Men tvivlar på det.

Edit:

Googlat lite och Leipzig är DHLs europeiska huvud hub. Allt går därigenom så spelar ingen roll vad man väljer för tjänst.
Economy Select har leverans mellan 1 till 3 arbetsdagar.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Min blev hämtad nu. Men de ändrade leveranstjänst från express till economy select i samband med det....

https://i.imgur.com/ZccOxhP.png

Ser likadant ut för mig nu. Riktigt fult av dem att köra med Economy när de nu skickats så sent om det nu inte är för att komma runt strejken men det tror inte jag heller. Men är ändå glad att den äntligen för på sig. Leveransdag är fortfarande onsdag.

EDIT:
Då var det bara för att de är snåla helt enkelt.
Men min andra Switch som skickades igår är i Köpenhamn nu så den påverkades då inte av någon strejk. Också leverans onsdag.

Medlem
Skrivet av Dish:

Ser likadant ut för mig nu. Riktigt fult av dem att köra med Economy när de nu skickats så sent om det nu inte är för att komma runt strejken men det tror inte jag heller. Men är ändå glad att den äntligen för på sig. Leveransdag är fortfarande onsdag.

EDIT:
Då var det bara för att de är snåla helt enkelt.
Men min andra Switch som skickades igår är i Köpenhamn nu så den påverkades då inte av någon strejk. Också leverans onsdag.

Ja det är mkt som är konstigt. Enligt nån tidigare post här precis tog det ett dygn från Poznan till Cph. Verkar ju finnas en flygplats i Poznan så återigen en lowball att slänga det på lastbil. Borde ju flygas Poznan-Arlanda… eller iaf poznan-cph. Klart som fasen det tar tid när det ska skeppas hela vägen på lastbil.

Även oklart varför Nintendo verkar ha lager både k Tyskland och Polen, känns rätt redundant?

Medlem

Har också problem med franska amazon och Klarna. Supporten sa något om daglig gräns som överskriden och försöka igen om 72 timmar... jag har handlat för 400kr idag. min köpkraft är tydligen 25k. sanslöst. om det är det som är problemet.

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Har också problem med franska amazon och Klarna. Supporten sa något om daglig gräns som överskriden och försöka igen om 72 timmar... jag har handlat för 400kr idag. min köpkraft är tydligen 25k. sanslöst. om det är det som är problemet.

Klarna kundtjänsten har verkligen gått ned sig sedan de började implementera sina AI verktyg stort... Är något fel på en faktura? Vänta 28 dagar på korrigering för det skall utredas. Alla "bevis" skall in i ett automatiskt flöde oavsett hur obvious felet är

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mPWE80/kaos-pa-klarnas-k...

Man kan fortfarande be om att prata med en människa i chatbotten så får man det. Men allt skall ändå hanteras via samma automatiska processer.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Kolla gärna och återkoppla, jag har samma som du.

13.16 ankom den till Köpenhamn, 17.24 ändrades det till hanterad i Köpenhamn. Får se om den går iväg därifrån idag. Jag hoppas hoppas hoppas att leverans på måndag håller!

Medlem
Skrivet av vhsdog:

Synd att jag inte fick innan helgen men aja det rör på sig åtminstone

https://i.imgur.com/r9yMSQR.jpeg

Spännande att vår konsol lämnar samma dag vid typ samma tidpunkt men min konsol är beräknad till 11/6 🥹 nog för att Kalmar län har taskig infrastruktur men 2 dagars skillnad 🙈

Medlem
Skrivet av TvaettBjoernen:

Vaknade 09 till att jag fick göra val i PostNord-appen kring min Switch från Fnac. Tyckte mig minnas att jag läst att någon som ändrat från hemleverans till ombud fick sin tidigare, men jag vågade inte lita på att PostNord kör ut till ombud ens på måndag men drog mig till minnes att det kan ske leverans till paketboxar på lördagar (dock inte stor chans p.g.a. att det är pingstafton i morgon, men men) så jag valde att leda om den till paketbox i närheten. Får se om jag kan hämta ut på lördag 7 juni eller vänta till måndag 9 juni.

Förresten, att få det skickat till ombud verkade också kosta för mig, var det samma för dig? 19kr som jag i så fall skulle pröjsa direkt i appen.

För mig var det gratis att välja närmaste ombud, hade jag kunnat välja paketskåp hade jag nog gjort istället. Men hemleverans känns svajjigt, hade ju känts för jävligt om man missat leverans.

dyb
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Vad menar du? Hur använder man klarna där? Jag såg inte den möjligheten.

Förstår inte problemet om köpkraften är 25k? Betyder det inte att du får handla upp till det?

dyb
Medlem

[img][img]

Nu har amazon.fr separerat min order med switch2 och mario kart spelet o satt switchen till leverans imrgon men pengar har fortfarande inte dragits...

Fattar ingenting längre

Medlem
Skrivet av dyb:

[img][img]<Uppladdad bildlänk>

Nu har amazon.fr separerat min order med switch2 och mario kart spelet o satt switchen till leverans imrgon men pengar har fortfarande inte dragits...

Fattar ingenting längre

Ser kanske ut som du får en gratis Switch 2?

dyb
Medlem

Frankrike till Malmö på 24timmar.....får jag en specialleverans med bil ? Haha

Nu har Amazon Fr reserverat summan. Ska bli spännande att se om köpet går igenom och om den i så fall kommer på onsdag.

Medlem
Skrivet av dyb:

[img][img]<Uppladdad bildlänk>

Fattar ingenting längre

Exakt hände mig också, står att den ska levereras imorgon och inga pengar har dragits än... Gissar att det inte stämmer, för kollar jag leveransinfon så står den inte ens som skickad x)

EDIT: Det har dragits pengar nu.

Medlem
Skrivet av Aljonz:

Exakt hände mig också, står att den ska levereras imorgon och inga pengar har dragits än... Gissar att det inte stämmer, för kollar jag leveransinfon så står den inte ens som skickad x)
https://i.postimg.cc/pd57pyh0/df.png

Spännande detta, inte hört nånting från amazon.fr, men kan se att det reserverats pengar nu. Skönt ändå, då är allting förhoppningsvis på gång. Jag har ingen brådska iom att jag är i Spanien och kommer hem 14:e, för mig är det snarare att jag är lite nojig om dom försöker leverera hem och vad som händer när jag inte är där 😄

Medlem

Någon mer vars Switch 2 försändelse (Från Nintendo Irland) fortfarande är kvar i Leipzig? Kanske dröjer innan man får den nu, strejken kan ju faktiskt dra ut på tiden.

dyb
Medlem
Skrivet av Aljonz:

https://i.postimg.cc/pd57pyh0/df.png

intressant om dom verkligen skickas idag och anländer imorgon för dig. det stör mig att Mario Kart har separerats från leveransen. det är ju hjärndött om dom nu av ngt mirakel skickar switchen ikväll men inte spelet

Medlem

Om någon har vägarna förbi Tyskland och Berlin, mediamarket (Alexanderplatz) om ja nu stavat rätt så har butiken fått in 3000 konsoler idag enligt personal, var där och såg rejäla pallar med konsoler, både med och utan bundlen där man i lugn o ro kunde gå in o köpa, dom sålde 2000st igår sa dom och fick in nya idag somsagt.

Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon mer vars Switch 2 försändelse (Från Nintendo Irland) fortfarande är kvar i Leipzig? Kanske dröjer innan man får den nu, strejken kan ju faktiskt dra ut på tiden.

https://i.ibb.co/4nHjF6QG/IMG-2825.jpg

Min som jag beställde från Tyskland sitter också fast i Leipzig

Medlem
Skrivet av Izak80:

Skrivet av tollsjo:

The strike is expected to last at least until Friday night.

Har vi tur så avslutas stejken redan ikväll.

Medlem
Skrivet av tollsjo:

Ok, har läst om folk som beställt från Nintendo Irland och vars konsol inte fastnat i Leipzig. Då sitter vi i samma båt då.

Skrivet av jeppe109:

Ja, det vore ju kul att få den nästa vecka någon gång.

Medlem
Skrivet av Izak80:

Min som också skickades från lagret i Polen gick direkt till Köpenhamn. Skickades från Polen igår och kom till Köpenhamn idag.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

På min spårning står det att det är stoppat idag pga helgdag I Sverige. Kan ju ha stoppats först pga strejk och sen hållits kvar pga nationaldagen.

Medlem

Hmmm för 30min sen skickades min switch vidare från köpenhamn enligt dhls app 🤔 är ju röd dag här och post körs väl inte över helgen? Kanske den kommer fram nånstans i sverige och stannar där sen?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vetekatten om det är för att komma runt strejken. Men tvivlar på det.

https://i.imgur.com/ZccOxhP.png

Edit:

Googlat lite och Leipzig är DHLs europeiska huvud hub. Allt går därigenom så spelar ingen roll vad man väljer för tjänst.
Economy Select har leverans mellan 1 till 3 arbetsdagar.

Allt går inte via Leipzig. Jag använder ofta DHL Express. Från länder som Frankrike, Italien osv så går det lika ofta via Köln och sen Köpenhamn till Göteborg (min hemvist). Går de från Belgien osv så går det direkt till Köpenhamn och sen Göteborg.
Även jag fick Economy Select, men något oklart varför. Skulle kunna vara så att det har med strejken att göra men svårt att sia om

Min kom till Köpenhamn igår och lämnade strax innan midnatt. Det som är lite underligt är att igår var Danmarks nationaldag, eller ”Grundlovsdag”, men DHL verkar jobba som vanligt där.

Skriv svar