Vi som ska importera Switch 2
Eller så kan man ha gjort om "standard" till Mario Kart-bundle på ett enkelt sätt efter hur efterfrågan varit. Bara på med klistermärke och lägg i en lapp i lådan, färdigt!
Vilket även eventuellt skulle kunna förklara varför vissa har fått öppnade kartonger eller med dålig tejpning/försegling. Nu vet jag iofs inte om det är i den varianten det varit det på..
<Uppladdad bildlänk>
Inga pengar har dragits....
En kille på reddit fick sitt paket igår o när han öppna det var det någon Minrcraft bok han fick. Amazon.UK
Han fick pengar tillbaka ...och gratis böcker om minecraft
Gissar att någon köpt Switch 2, stoppat in något annat i paketet och lämnat tillbaka till Amazon. Amazon kontrollerar inte innehållet utan skickar iväg till nästa kund.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Gissar att någon köpt Switch 2, stoppat in något annat i paketet och lämnat tillbaka till Amazon. Amazon kontrollerar inte innehållet utan skickar iväg till nästa kund.
Inte ett osannolikt scenario i vissa fall men i det här fallet känns det inte som att retur/postgång/sända till nästa kund hunnits med under så kort tidsperiod sedan konsolens release 😅
<Uppladdad bildlänk>
Murphys law.....allt som kan gå fel...går fel.
Vilken mardröm att förbeställa något från amazon
Vilket oflyt du har. Hoppas det vänder snart. Min är tydligen skickad med Airmee. Står att den ska komma fram på onsdag.
Vilket oflyt du har. Hoppas det vänder snart. Min är tydligen skickad med Airmee. Står att den ska komma fram på onsdag.
Ja, och jag måste egentligen iväg på måndag och är inte hemma igen på 2v.....fråga om Airmee, måste man vara hemma för att få leveransen ? eller lägger dom det på något ombud? isåfall kan det lika bra ligga kvar där så hämtar jag sen....om det inte går måste jag väl tvunget stanna kvar.....tills jag nu vet när jag får en estimerad leveransdag
Ja, och jag måste egentligen iväg på måndag och är inte hemma igen på 2v.....fråga om Airmee, måste man vara hemma för att få leveransen ? eller lägger dom det på något ombud? isåfall kan det lika bra ligga kvar där så hämtar jag sen....om det inte går måste jag väl tvunget stanna kvar.....tills jag nu vet när jag får en estimerad leveransdag
Tror på ombud.
Minns du hur lång tid det tog tills dess att du hade den i handen från att den lämnade Danmark den 27:e? Nu bor jag förvisso i Stockholm så en bit upp i landet och det är helg men den lämnade Danmark igår vid 16 och vi har paketutlämning på lördagar här.
Bara två dagar kvar till måndag men lite irriterande att den ligger och samlar damm hela helgen ett stenkast bort. Jag opponerar mig starkt emot brevbärarnas rätt att fira helg. 😅
Lämnade Danmark den 27e och var möjligt att hämta hos postnord den 29e.
Jag misstänker att just den paketleveransen tog lite längre tid av någon anledning dock.
Har mina mario kart world på gång från fnac nu och de är i Danmark sedan igår. Så bör vara redo att hämtas hos ombud på måndag.
Så till Göteborgsområdet verkar det ta ca två dagar från Danmark.
alltså denna mardröm tar aldrig slut...nu säger supporten att nintendo switch2 är "out of stock" och dom har ingen info när dom kan skicka en till mig....haha jag orkar inte mer. dom drar pengar mitt i natten och sen inser dom "oj, vi har ju inga fler konsoler"
hur kan min order inte reserverats av dom medan jag åtgärda mitt betalningsproblem är beyond me...trots att dom hävdar i mailet att man har 5 dagar på sig att åtgärda felet annars avbryts ordern
<Uppladdad bildlänk>
Murphys law.....allt som kan gå fel...går fel.
Vilken mardröm att förbeställa något från amazon
Verkligen. Hinner min inte fram tills på tisdag lär jag behöva lägga en ny order då den lär gå i retur på dom 2 veckor jag är borta. Går ju att ringa DHL men dom har inte varit medgörliga förr.
Senast jag hade strul var det en helpall som skulle levereras men blev försenad pga DHL själva. Då hade dom mage att försöka fakturera mig för att pallen hade stått på deras lager(!), på grund av deras förseningar….!
Lämnade Danmark den 27e och var möjligt att hämta hos postnord den 29e.
Jag misstänker att just den paketleveransen tog lite längre tid av någon anledning dock.
Har mina mario kart world på gång från fnac nu och de är i Danmark sedan igår. Så bör vara redo att hämtas hos ombud på måndag.
Så till Göteborgsområdet verkar det ta ca två dagar från Danmark.
Låter helt galet, borde ju gå på max 24h. Men kan nog förklara varför jag runt Stockholm då fått onsdag som datum.
Verkligen. Hinner min inte fram tills på tisdag lär jag behöva lägga en ny order då den lär gå i retur på dom 2 veckor jag är borta. Går ju att ringa DHL men dom har inte varit medgörliga förr.
Senast jag hade strul var det en helpall som skulle levereras men blev försenad pga DHL själva. Då hade dom mage att försöka fakturera mig för att pallen hade stått på deras lager(!), på grund av deras förseningar….!
Låter helt galet, borde ju gå på max 24h. Men kan nog förklara varför jag runt Stockholm då fått onsdag som datum.
Har ni inga vänner, bekanta eller familj i närheten som kan ta emot paketet? Tänker iom att ni är så låsta.
alltså denna mardröm tar aldrig slut...nu säger supporten att nintendo switch2 är "out of stock" och dom har ingen info när dom kan skicka en till mig....haha jag orkar inte mer. dom drar pengar mitt i natten och sen inser dom "oj, vi har ju inga fler konsoler"
hur kan min order inte reserverats av dom medan jag åtgärda mitt betalningsproblem är beyond me...trots att dom hävdar i mailet att man har 5 dagar på sig att åtgärda felet annars avbryts ordern
Jag har samma problem bara att de avbokade min för att jag skulle lägga en ny order så det funkar. Sen när jag direkt ifrån supportchatten går in för att boka sen så är de slut. Går tillbaka till chatten då har han redan avbokat och kan inte göra något…nu är det skickat till någon ”högre support” får väl se vad de säger. Nu hoppas jag att den jag beställde från Irland kommer och att amazon.fr ger mig en bra kompensation för förseningen så att jag kan köpa något spel eller tillbehör till ett bra pris istället.😁
jag går loss på fransoserna nu, chattar med en manager. dom ville erbjuda mig €15 gift voucher, jag sa "wow tack........"
försöker få dom att kontakta amazon sverige för att skicka en till mig då dom har dom i lager
nu säger managern att min order blev nedpetad till nästa leverans 12juni och den inte är riktigt out of stock........alltså dom har noll koll. €15 för all denna huvudvärk, om ens det. jag ska kontakta dom efter jag får min switch för att få gift vochern....tvekar ens dom kmr ge mig den. Managern ville ge mig €5 först , men jag sa "öhhh nej din supportkille lovade mig €15" . helt sjukt så giriga dom är
jag går loss på fransoserna nu, chattar med en manager. dom ville erbjuda mig €15 gift voucher, jag sa "wow tack........"
försöker få dom att kontakta amazon sverige för att skicka en till mig då dom har dom i lager
Du kan alltid be om pengarna tillbaka och beställa från My nintendo store Irland istället. Krävs tydlingen inget Nintendo online längre. De lär leverera i alla fall.
Edit: Dubbelkolla bara så de fortfarande har i lager.
Väntar nyfiket på vart min Switch från Nintendo Store hamnar efter att den lämnade Köpenhamn 23:41. Förväntad levernas verkar vara måndag 08:00 - 17:00 nu. Åtminstone när jag trycker in på Leverans alternativen.
Samma här! Min lämnade Köpenhamn 23.49 igår, så vart kan den vara nu? Då lär den ju faktiskt ha gått iväg därifrån och befinna sig i Sverige, trots att vi hade helgdag igår, eller? Skicka gärna uppdatering när du får en 😃
Samma här! Min lämnade Köpenhamn 23.49 igår, så vart kan den vara nu? Då lär den ju faktiskt ha gått iväg därifrån och befinna sig i Sverige, trots att vi hade helgdag igår, eller? Skicka gärna uppdatering när du får en 😃
Jag också! De måste stå på DHL terminalen i Köpenhamn redo att köras, tror inte att de kört till Sverige natten mot en lördag.
Where one man falls,
another one stands.
Jag också! De måste stå på DHL terminalen i Köpenhamn redo att köras, tror inte att de kört till Sverige natten mot en lördag.
Min ligger på samma flak!
Misstänker att måndag håller 😃
Men visst är det röd dag i Danmark på måndag? Tyckte någon nämnde det härinne tidigare. Kan de då tänkas bli stående i Danmark även över måndagen tro?! Hemska tanke!
Men visst är det röd dag i Danmark på måndag? Tyckte någon nämnde det härinne tidigare. Kan de då tänkas bli stående i Danmark även över måndagen tro?! Hemska tanke!
Inte hänt något ännu men jag tror att det kommer bli måndag. Svårt att tänka mig att DHL kan stå helt stilla på Lördagar. De måste väl rimligen köra runt lasterna (inte leverera) för att kunna hålla någelunda leveranstider? De har dessutom räknat in Sveriges nationaldag i sina beräkningar tidigare, då bör de räkna in danska ditot. O andra sidan kanske det är en svensk chaffis och lastbil som hämtar upp våra konsoler på natten till måndag.
Samma här! Köpenhamn gänget! 😄
När du kan se leveransen i airmeeappen så tror jag att du kan ange ett senare leveransdatum. Vet inte hur långt fram i tiden man kan ange dock. Möjligt att man kan ändra leverans till ombud också, men det är jag lite osäker på. Dubbelkolla även vad du har valt för leveransval, jag har valt leverans utanför dörren, gissar att det då inte kommer vara något snack om att eventuellt leverera till ombud om man inte är hemma.
DHL... Då får man hämta ut hos någon shady barberare eller på en Pizzeria på andra sidan stan.
Exakt så! 😅 Eller i ett postskåp bredvid en förskola, mitt inne i ett bostadssamhälle.
Exakt så! 😅 Eller i ett postskåp bredvid en förskola, mitt inne i ett bostadssamhälle.
Tycker det är lite konstigt, jag vet att det finns ett DHL skåp inte allt för långt borta, jag hade gärna bett dem leverera där men får inte alternativet.
"Suede" men om du använder nån översättning i browsern så kanske det översatts till "mocka" det gjorde det för mig iaf.
Tack så hjärligt Dunfalken och alla andra som svarade på mitt inlägg. Nu är beställning lagd! 🤩🤩🤩🤩
Vilket även eventuellt skulle kunna förklara varför vissa har fått öppnade kartonger eller med dålig tejpning/försegling. Nu vet jag iofs inte om det är i den varianten det varit det på..
Enligt Inet är det ett problem med limmet/kvalitén på plomberingen som gör att vissa har dålig eller öppnad försegling.
https://www.inet.se/nyhet/11731/infor-releasen-av-nintendo-switch-2