Vi som ska importera Switch 2
Mitt paket från dhl (Nintendo Irland). Står ”försändelse är stoppad” kl 11.47 arlanda.
Mitt stod så också i Mina Paket-appen, men på DHL's hemsida står det att den har lämnat Arlanda när jag spårar.
vad konstigt. Jag lade beställning 24april och hade 10juni som arrival hela tiden fram till i fredags när det blev betalningsstrul. sen pendla min arrival mellan 14-23juni till lördag 07juni, till "delayed, sorry"
Haha, jävla oklart, verkar verkligen varit ett lotteri hur prioriteringen av konsoler gått till. Vart bor du nånstans? Jag bor i Stockholm.
Däremot så lär väl strulet du har nu enbart bero på att dragningen misslyckades.
Haha, jävla oklart, verkar verkligen varit ett lotteri hur prioriteringen av konsoler gått till. Vart bor du nånstans? Jag bor i Stockholm.
Däremot så lär väl strulet du har nu enbart bero på att dragningen misslyckades.
bor i malmö.....om dom verkligen har lottat ut vilka som får leveranser........det är ju stört om så är fallet
Hahah vilket jävla haveri, mitt är on hold i Stockholm. Ringde DHL och de berättade att ett flyg var försenat (konstigt när paketet anges framme i Stockholm 08 i morse) vilket innebär att det kan köras ut först imorgon. Ändrade till hemleverans tidigaste tiden 10-14, ska ändå vara dåligt väder imorgon så kan jobba hemifrån.
Nu har jag äntligen fått mitt switch från Amazon.fr, roliga är att på amazons sida står det fortfarande att det ska levereras onsdag den 11e, så deras "leverans-status) kan man inte lita på alls, däremot så kunde man följa paketet utan problem på bring.
Men du fick ett mail med denna leveransinfo antar jag? Det stod "dispatched" osv?
Hahah vilket jävla haveri, mitt är on hold i Stockholm. Ringde DHL och de berättade att ett flyg var försenat (konstigt när paketet anges framme i Stockholm 08 i morse) vilket innebär att det kan köras ut först imorgon. Ändrade till hemleverans tidigaste tiden 10-14, ska ändå vara dåligt väder imorgon så kan jobba hemifrån.
Samma här. Idag kl 08.06 blev status "Har anlänt till DHL:s sorteringsterminal ARLANDA" men fick kl 12.28 uppdatering om "Leverans av försändelsen kommer ombokas"...
Mitt stod så också i Mina Paket-appen, men på DHL's hemsida står det att den har lämnat Arlanda när jag spårar.
Jo såg samma. Den är påväg. Orolig när man såg att den stanna!
Tror leveranserna beror på var konsolerna var ställda i lagret. De tidiga förbokningarna stod nog längst in på vad jag misstänker är bara golvyta, därav fick de sista förbokningarna sina konsoler först.
För Nintendos del borde det vara förbokning som förbokning och bara skeppa ut så många som möjligt.
Where one man falls,
another one stands.
Woop woop nu har min switch kommit! 🥳 dagens jobbpass kommer kännas lååååångt!
Låter kanske konstigt men har varit så kul att vänta och hoppas tillsammans med er 😅
Vi får styra upp den här 24 spelarsessionen sen när alla fått 🤩 förslagsvis på fredag? Tänker att de flesra som beställde innan releasedatum borde fått den då?
Jäkla otur. Mitt vad också framme i Arlanda klockan 08 och kom till mitt ombud I Sollentuna 10:30. Hoppas du får din i morgon i alla fall.
Nu har mitt rört sig från Poznan till Köpenhamn så var ju bra, helvete blir ju bara mer hypad av detta haha.
Samma här, riktigt nice! Håller tummarna för att den hinner fram senast onsdag
Polska 21:45 klubben här. Nu har det kommit fram till köpenhamn
Haha polski klubbi 😅
Samma här, expressfrakt javisst. Skickades i onsdags enligt Nintendo med uppskattad leverans på torsdagen, "hämtades" sent torsdag kväll enligt spårningen men transporerades inte innan fredagen. Paketet kom till Arlanda nu imorse innan 8 men fick notis att det missat utkörningen idag och till mig sa kundtjänst att de helt enkelt inte hade kapacitet att hantera alla paket idag så den körs ut imorgon
Joinar den här klubben med. I Köpenhamn sen 13:22.
Samma här, expressfrakt javisst. Skickades i onsdags enligt Nintendo med uppskattad leverans på torsdagen, "hämtades" sent torsdag kväll enligt spårningen men transporerades inte innan fredagen. Paketet kom till Arlanda nu imorse innan 8 men fick notis att det missat utkörningen idag och till mig sa kundtjänst att de helt enkelt inte hade kapacitet att hantera alla paket idag så den körs ut imorgon
Tydligt att de satte vissa kollin på flygplan förra veckan och andra fick nöja sig med lastbil. De med flygplan har redan sina konsoler i de flesta fall. När det gäller lastbil så verkar det ha gått flera svängar under dagarna där. Den sväng jag är med på 21:42 på fredagen verkar vara den hittils senaste. De tidigare svängarna har börjat få sina konsoler om de bor söderut i landet.
Verkar inte vara annat än slump som avgort vilka som hamnat på vilken typ av transport heller. Varken tid för beställning eller ort verkar ha spelat in fullt ut. Man ser också att när Nintendo lämnar in begäran om transport så är det på Express. Men vissa, som jag, byts till Economy efter lanseringsdatum passerats. Frågan är om det är DHL som gjott detta eller om Nintendo beställt ändringen.
Jätteskumt.
Hade statusen "Ute med kurir för leverans" i torsdags förmiddag, men inget hände. Idag fick den en ny angivelse med samma status. Tog en långlunch och satt på fiket intill mitt utlämningsställe. Såg när bilen kom, lastade av och drog. 30 sekunder senare pep det till att paketet var framme och kan kunde kvittera ut det. Äntligen en Switch 2, wuhu!
Tror leveranserna beror på var konsolerna var ställda i lagret. De tidiga förbokningarna stod nog längst in på vad jag misstänker är bara golvyta, därav fick de sista förbokningarna sina konsoler först.
För Nintendos del borde det vara förbokning som förbokning och bara skeppa ut så många som möjligt.
Låter märkligt tycker jag, du kanske har insikt i hur det brukar fungera, jag har noll så isf backar jag. Men tycker det låter mer rimligt om dom skulle veta vilken mängd konsoler dom har och bara skeppa ut i ordning efter bokninsdatum.
Sen rent praktiskt kan det väl säkert vara så att dom skiter i vilka som får först. Kanske är det regioner som styr, där det finns flest köpare får först och dom som köpt från regioner där det är ett lägre antal köpare kanske får vänta en viss tid tills lasten är fylld med annat skit som ska åt samma håll.
Samma här
Hämtade precis ut min konsol från lokal pickup point. Alltså. Fin artwork inuti leveranskartongen så det kan jag köpa, men hade det skadat att slänga i lite mer papper eller bubbelplast så den stackars switch2 lådan sluppit åka runt därinne som en pingisboll?
Hoppas alla ni som väntar får era konsoler snart!
Låter märkligt tycker jag, du kanske har insikt i hur det brukar fungera, jag har noll så isf backar jag. Men tycker det låter mer rimligt om dom skulle veta vilken mängd konsoler dom har och bara skeppa ut i ordning efter bokninsdatum.
Sen rent praktiskt kan det väl säkert vara så att dom skiter i vilka som får först. Kanske är det regioner som styr, där det finns flest köpare får först och dom som köpt från regioner där det är ett lägre antal köpare kanske får vänta en viss tid tills lasten är fylld med annat skit som ska åt samma håll.
Har ingen aning själv, men tänker mig att det kanske får plats med 1000-2000st paket per flak. Ska dom skeppa ut, låt os säga 50'000 st konsolen för de som beställt via nintendo.de, så är det trots allt 25-50st flak de behöver fylla. Det tar tid och kan tänka mig att personalen bara tog det närmsta och lastade när de såg 25st lastbilder stå och vänta hehe.
Går snabbare om det är på pall, men då tror jag inte de lastar pall på pall, vilket innebär att det är färre konsoler per lastbil.
De kanske skeppade 100'000st från Nintendo.de? Vad är rimligt?
Edit; Se bilden ovan mitt inlägg, vet inte om det är Nintendo.de, men det är rätt mycket döutrymme i en låda, så 1000-2000 konsoler per lastbil kanske är mycket, kanske närmare 500?
Where one man falls,
another one stands.
Verkar som swirre 2an nu anlänt till mig i Umeå/Holmsund på uthämtningsstället. Stod att den skulle komma imorrn egentligen. Så då får man gå och hämta upp den idag efter jobbet. Blir nice
Beställde i April.
Nice! Som en fellow Västerbottning, vilken väg har ditt paket tagit? Mitt lämnade Arlanda närmare 12 idag, har ditt behandlats tidigare. Än så eller tagit en annan väg?
efter ytterliggare en rant till amazon.fr supporten prata jag mig till €30 gift card. knappt värt nästan timmen jag prata med dom. dom "spottar" verkligen på deras kunder. vet att det är inte support-personernas fel o dom får så mkt skit . men vem annars kan man som kund ragea på.
Aldrig.
Mer.
Preorder.
Amazon.
Hoppas detta når ut till någon iaf, då har jag gjort skillnad . desto mindre pengar dom får desto bättre. (old man yelling at clouds)