RPG's för folk som hatar drakar
Provat på Witcher och en del annat, säkerligen titlar man ska komma ihåg men iom att dessa inte lämnat mig med ett leénde på läpparna så har jag glömt vad de heter.
Är inte mycket för skräckspel med jumpscares och dylikten skulle gärna vilja börja spela något mer rollspelsaktigt? Lirar dock Call Of Cthulhu IRL
Är allergisk mot drakar och annat hitte-på. Provade något Warhammer FPS liknande som man nog fått som gåva via Epic och det var väl någolunda. Tror man fick välja bland fyra olika varianter av individer och det gick väl an. Det räknar jag dock som ett FPS och inte så mycket till Rollspel
Kanske något Dungeupnkrälande kan vara något för mig. Har dock noll lokalsinne så det kan slutet med att jag går vilse.
Kom med tips och gärna ge ett skäl till varför just jag ska prova erat tips. Kan hända att jag kommer med en prolog om vad jag tyckte om ditt tips.
Har inte jättekoll och osäker på om det räknas som den sortens RPG du söker men kör nån dungeon crawler? Noita och Delver till exempel. Bra spel!
Låter lite som de kanske är i samma stil som
Shattered Pixel Dungeon vilket jag gillar
Vill du ha RPG utan drakar så kan jag rekommendera Kingdom Come: Deliverance (1 och 2). Inga drakar så långt ögat kan nå, om det inte är nån drake på nån vapensköld någonstans, men jag tror fasen inte det, haha.
Tror ettan varit till skänks på Epic så jag ska rota igenom backloggen, hittas det så installerar jag det
Efter att ha läst den tvådelade recensionen här på FZ så hoppas jag att utvecklarna gjort sitt jobb då tiden sedan den släpptes gått och att knott och buggar är borta
Shadowrun: Returns hade inga drakar om jag minns rätt. Shadowrun: Dragonfall har det (haha) men Shadowrun: Hong Kong vet jag inget om.
Många hatar på det första Shadowrun-rollspelet (Returns) för att det är för kort och har för få val som verkligen gör skillnad för storyn/slutet men jag hade väldigt trevligt med det spelet.
Provat på Witcher och en del annat, säkerligen titlar man ska komma ihåg men iom att dessa inte lämnat mig med ett leénde på läpparna så har jag glömt vad de heter.
Är inte mycket för skräckspel med jumpscares och dylikten skulle gärna vilja börja spela något mer rollspelsaktigt? Lirar dock Call Of Cthulhu IRL
Är allergisk mot drakar och annat hitte-på. Provade något Warhammer FPS liknande som man nog fått som gåva via Epic och det var väl någolunda. Tror man fick välja bland fyra olika varianter av individer och det gick väl an. Det räknar jag dock som ett FPS och inte så mycket till Rollspel
Kanske något Dungeupnkrälande kan vara något för mig. Har dock noll lokalsinne så det kan slutet med att jag går vilse.
Kom med tips och gärna ge ett skäl till varför just jag ska prova erat tips. Kan hända att jag kommer med en prolog om vad jag tyckte om ditt tips.
Har tipsat om det innan, detta är ett grymt bra rpg som är helt gratis!
https://store.steampowered.com/app/2274410/Weird_and_Unfortun...
Rollspel utan drakar finns det gott om, men rollspel utan "hitte-på-saker" blir desto svårare
Skulle som @majinbuu skriver satsa på ett sci-fi-spel. Jag är precis som du verkar vara inne på inte så förtjust i fantasy. Jag tänker fantasy=dåtid och sci-fi=framtid, vilket gör att jag får det lättare att ta mig till scifi. Även om det är påhittat, så känns det ändå som något som skulle kunna ske.
Shadowrun: Returns hade inga drakar om jag minns rätt. Shadowrun: Dragonfall har det (haha) men Shadowrun: Hong Kong vet jag inget om.
Många hatar på det första Shadowrun-rollspelet (Returns) för att det är för kort och har för få val som verkligen gör skillnad för storyn/slutet men jag hade väldigt trevligt med det spelet.
Shadowrun (1993) på SNES hade faktiskt en drake.
Slutbossen
Gillar du isometriskt så är colonyship ett bra RPG från en indy firma.
https://store.steampowered.com/app/648410/Colony_Ship_A_PostE...
Cyberpunk 2077 som någon nämnt är bra alternativ lika så Deus Ex spelen.
Finns mängder av bra dungeon crawlers. Men du nämnde att du inte gillar spel där man kan gå vilse
Finns även mängder av JRPGs. Tex Persona 5: Royal , Xenoblade Chronicles 1 - 3, Trails of cold steel, Trails through daybreak osv. Men alla gillar inte artstylen.
Disco Elysium, kanske? Släpptes 2019, så borde gå att hitta billigt. Du spelar som en alkoholiserad detektiv i ett fiktiv post-sovietisk stad. Typ.
Testade denna men föll aldrig för denna titeln så det vart en refund på dem titeln tyvärr. Har hört enbart gott om spelet men jag var nog kanske den felande länken i detta fall
Planescape: Torment är ett väldigt annorlunda fantasy-RPG med mycket dialoger och få strider. Jag reccade det i höstas om du vill läsa mer om det.
Garanterat drakfritt och alvfritt!