Zelda: Tears of the Kingdom är 2025 års bästa spel – enligt Metacritic

Robot
Zelda: Tears of the Kingdom är 2025 års bästa spel – enligt Metacritic
Medlem

Är väl mest en patch för att låsa upp framerate och upplösning. Borde knappast räknas som en kandidat till årets spelsläpp.

Medlem

Kan inte komma på några andra spel som förtjänar att få mer uppmärksamhet. Det skulle i så fall vara om de släpper en enhanced version av den där remaken som man inte får nämna vid namn.

Medlem

Meh

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Spelen är helt outstanding - borde vinna 202X i egen liga och ge plats för andra titlar.

Medlem

Kommer från närmare 2 genomspelningar av tears of the kingdom till BotW en andra gång och visst märks det att TotK är extra extra allt men detta är 2 fantastiskt bra spel 🤙

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Är väl mest en patch för att låsa upp framerate och upplösning. Borde knappast räknas som en kandidat till årets spelsläpp.

Årets patch kanske borde skapas som kategori. Men jag håller med remasters och patcher bör inte kunna bli "årets spel"
En remake kanske om det är riktigt stor skillnad mot originalet. Men i många fall känns de ju mest som remasters de med.

Medlem

Välrenommerade sidor som ”My Nintendo News” ger spelet 10/10 med kommentaren ”It now feels like the game it was meant to be” efter att ha gett Switch-versionen 10/10 med kommentaren ”Simply a masterpiece”. Metacritic är redan lite av ett skämt men även de borde städa upp lite bland alla oseriösa skräpsidor som räknas till betyget.

Medlem

Vilket skämt.

Medlem

Bra! Det är som ett helt nytt spel i 60fps

Medlem

Suck, snacka om att åka räkmacka för att namnet innehåller ”Zelda”.

Medlem

Ljuvligt spel, TotK håller jag t.om. som ett bättre spel än BotW. Mitt favoritspel genom alla tider... det borde koras som årets spel alla år.

Medlem

Båda är magnifika, fullkomligt briljanta.

Medlem

Är ny till Nintendo och har kört igenom Botw två gånger. Fantastiskt spel!

Vad gör jag nu? Ska jag spela expansionen till Botw eller TotK?

Medlem
Skrivet av Detekt:

Är ny till Nintendo och har kört igenom Botw två gånger. Fantastiskt spel!

Vad gör jag nu? Ska jag spela expansionen till Botw eller TotK?

Kör på TotK. Sånt otroligt fint spel, blir på bra humör hela förmiddagen bara för att jag vet att jag ska hem och spela det igen på eftermiddagen.

Skrivet av Nioreh:

Det borde koras till århundradets spel, eller Alla Spels Moder. Det slutgiltiga spelet.

Medlem

Fan vad jag längtar till att spela Totk till S2an när det kommer. Har sparat och väntat med detta spel sen det släpptes enbart för detta. Känns som ett så najsigt beslut då jag älskade Botw.

Inaktiv

Metacritic har fel.
Jag säger inte att det är dåliga spel men bästa, nej.
Hade faktiskt roligare i breath of the wild än tears of the kingdom.
Det var för mycket av samma, vilket gjorde att jag tröttnade.
Det här med byggande kändes mer som att Nintendo var sen till partyt. Jag gillade det inte.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Suck, snacka om att åka räkmacka för att namnet innehåller ”Zelda”.

Det är som den där remaken man inte får nämna vid namn. Snacka om fuskbygge. Men det hette samma som spelet de förbättrade. Där tjänade de mycket pengar. Åkte räkmacka skulle man kunna säga.

Där ligger de två Zelda-spelen i lä. De gjorde nåt helt nytt, och använde sin fantasi. Såna spel är förlegade, och hopplöst omoderna. Tacka vet vi gamla historier i ny HD-skrud, och spel som ser ut som 50 andra spel.

Medlem

Hoppas verkligen inte de låter patchade spel som detta slåss om GOTY på årets galor. Det vore ett sjukt antiklimax. Spelen är redan släppta. En patch gör inte att det är ett nytt spel.

Medlem

Vad kostar det att uppgradera spelet om man har det gamla?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det är som den där remaken man inte får nämna vid namn. Snacka om fuskbygge. Men det hette samma som spelet de förbättrade. Där tjänade de mycket pengar. Åkte räkmacka skulle man kunna säga.

Där ligger de två Zelda-spelen i lä. De gjorde nåt helt nytt, och använde sin fantasi. Såna spel är förlegade, och hopplöst omoderna. Tacka vet vi gamla historier i ny HD-skrud, och spel som ser ut som 50 andra spel.

Har inte en aning om vad du pratar om haha. Sen förstår jag inte heller hur det är relaterat här, men i mitt tycke så är inte botw mer än en 4/10 och totk har jag inte lirat. Hade det inte varit för namnet så har jag svårt att se att folk skulle prisa ytterligare ett open world spel (wow vad nyskapande) med ful artstyle, kass grafik och konstiga designval från Nintendo.

Medlem
Skrivet av John7612:

En hundring

Medlem
Skrivet av John7612:

Det ingår om du har NintendoSwitchOnline, annars tror jag det en hundring.

Medlem

Det här räknas ju föga.

signatur

"adventurers always go left"

Dödgrävaren

Expedition 33 å Zelda i all ära, men för mig är Kingdom Come 2 goty än så länge.

Medlem

Split Fiction är årets spel hittills.

Spelade BOTW i hundratals timmar, TOTK tröttnade jag på och har inte spelat klart.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Spelade BOTW i hundratals timmar, TOTK tröttnade jag på och har inte spelat klart.

Exakt samma för mig. BOTW > TOTK

Medlem
Skrivet av filbunke:

Split Fiction är årets spel hittills.

Vafalls nu sätter du dig och spelar klart TOTK! Nä, men såklart är smaken som baken, och det var ganska drygt att börja med TOTK när man relativt nyligen spelat klart BOTW och kände att man fick "börja om" igen. Men BOTK innehåller så vansinnigt mycket nya element, och världar både ovan och under jord, kombinerat med det helt magiska konstruktionsläget där man bygger sina egna farkoster, konstruktioner, eller precis vad som helst

Medlem

Noterbart är att Switch 2 versionen av TOTK har nio recensioner, BOTW 12 st, medans betyget för Clair Obscur är baserat på 84 recensioner, Blue Prince 54, och Split Fiction 108.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det ingår om du har NintendoSwitchOnline, annars tror jag det en hundring.

Nja det ingår så länge du har Nintendo Switch Online + Expansion Pack. Det vill säga den dyraste varianten av deras prenumerationstjänst och så fort den går ut så förlorar du tillgången till uppgraderingen.

12
Skriv svar