Borderlands 4 får en radar för att underlätta striderna
Jag är kluven till radar så det är bra att det är valbart.
Tycker nämligen det förstör lite i GTA V att man ser massa röda prickar som representerar fienderna på radarn så blir det lätt att man tittar mer på den än att leta med blicken och plockar av dem. Även att man ser antalet som är kvar. Roligare och mer inlevelsefullt om man inte har stenkoll vart alla är direkt man går in i en strid.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Hade underlättat om man slapp störiga Claptrap, eller kunde stänga av rösterna så att man slapp höra hans oavbrutna mundiarré. Då hade jag köpt ett Borderlands-spel för första gången. =P
Han kommer tillbaka men i en mycket mindre roll vad jag förstod.
"Writer and Fighter"
Riktiga män kör utan radar! /S
Helt ospelbart utan radar, granat indikator och kunna se genom väggar med termal eller något liknade /s
Roligare och mer inlevelsefullt om man inte har stenkoll vart alla är direkt man går in i en strid.
Sant!
Om det inte är PvP så är det första jag gör att stänga av radarn/minikartan om det går. Blir mycket mera inlevelsefullt som sagt!
Just nu spelar jag Mad Max från 2015. Där går det tyvärr inte att stänga av minikartan och även om jag inte tittar på den så är den i vägen. Sjukt störande! Det är bra spel men skulle vara ännu bättre om jag kunde stänga av minikartan.