GOG uppmuntrar till donationer när du köper spel

Robot
GOG uppmuntrar till donationer när du köper spel

"Istället för att höja priserna."

#gog

Medlem

Lite... udda.
Jag älskar GOG men att be om dricks känns skumt.
Men vafan. Om jag nu köper ett gammalt spel de fixat, på reapris, kanske man kan slänga in en euro extra.

Medlem

Lite som humble bundle?

Medlem

Ser inga problem med detta.
Med tanke på deras policy och bevarande av äldre spel så känns det ganska skönt att ge en tia eller två för den servicenivå dem har

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Varför inte bara höja priset lite på alla spel?

ELF
Medlem
Skrivet av Maysay:

Och skrämma iväg de få köpare som finns, men även minska chansen för nya?

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Skrivet av Maysay:

Det har ju tagits emot så väl hittills i år i spelbranschen. 😅

Men det här kan vara ett bra alternativ. Folk som bryr sig om att både spela och bevara gamla spel kan hjälpa till att hålls tjänsten flytande.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Lite... udda.
Jag älskar GOG men att be om dricks känns skumt.
Men vafan. Om jag nu köper ett gammalt spel de fixat, på reapris, kanske man kan slänga in en euro extra.

Det kan vara en bra idé om man t.ex. köper ett spel på rea, och om man verkligen gillar det kan man överväga att ge något extra till utvecklaren som ett sätt att stödja deras arbete.

EDIT: My bad! Inser att donationen bara gällde till GOG. Ja, då gäller det att det är något av spelen är under GOG Preservation Program. Fast som många skriver borde man titta på hur Humble gör istället.

Medlem

Alltså, jag hade nog hellre sett att de bara kopierat Humble Bundle's system så man skulle kunna välja att donera till utvecklarna istället, eller ge en liten bonus till GOG och en liten bonus till utvecklaren. Just tanken på att endast ha valet att donera till ett aktiebolag känns inte rätt, jag älskar deras butik men har inte byggt upp sådan tillit till dem att jag känner mig så givmild att ge dem pengar. Uppenbarligen så gick våra pengar till att stressa ut CP2077 och det känns ju fett onödigt.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag har alltid tyckt det var konstigt att cdpr sagt att Witcher 3 sålde bäst på gog. Men gog själva har aldrig några pengar för sin verksamhet.

Men det kanske är så att det sålde bäst under 5 minuter...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag har alltid tyckt det var konstigt att cdpr sagt att Witcher 3 sålde bäst på gog. Men gog själva har aldrig några pengar för sin verksamhet.

Men det kanske är så att det sålde bäst under 5 minuter...

Räcker ju inte med att bara ett spel säljer bäst där, cdpr pushade ju deras gog release jävlift hårt också medan de flesta andra inte gör det utan bara listar spelet som tillgängligt på gog bland steam och epic mfl, tror överväldigande majoritet väljer steam per default.

Medlem

Jag tycker att det är en bra idé av GOG. Vissa är bara intresserade av att köpa spel, medan andra vill bidra till bevarandet av gamla spel. GOG gör ju mycket mer än att bara släppa gamla spel. De fixar buggar och gör spelen kompatibla på nyare system, och det är ju arbete som de utför ur egen ficka. Ser det bara som positivt att man frivilligt kan bidra till deras arbete.

Medlem
Skrivet av Komured:

Räcker ju inte med att bara ett spel säljer bäst där, cdpr pushade ju deras gog release jävlift hårt också medan de flesta andra inte gör det utan bara listar spelet som tillgängligt på gog bland steam och epic mfl, tror överväldigande majoritet väljer steam per default.

Nej visst, men jag tror cdp ljuger om detta ändå så. Tror inte att de sålde mer på gog någonsin, det är för mig helt orimligt att det skulle ha gjort det. Kanske om de bara sålde på gog, men nu såldes det överallt.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ELF:

Och skrämma iväg de få köpare som finns, men även minska chansen för nya?

Men vadå, om man kollar försäljningen och höjer med den summan som t.ex motsvarar 5 euro, då lär höjningen inte bli så hög. Gissar på att alla som handlar, inte skänker 5 euro. Det kommer ju inte att handla om en höjning på 20 euro.

Gen
Medlem
Skrivet av Maysay:

Men vadå, om man kollar försäljningen och höjer med den summan som t.ex motsvarar 5 euro, då lär höjningen inte bli så hög. Gissar på att alla som handlar, inte skänker 5 euro. Det kommer ju inte att handla om en höjning på 20 euro.

Fast vissa personers gräns kanske går vid just dessa fem euro?
Jag håller med om att det ger folk som har klöver över en möjlighet att slänga in en extra slant för bevarandets skull.

Medlem

Kan gott tänka mig att donera en € eller två nästa gång jag köper ett snorbilligt spel på GoG, gillar deras sätt att tänka generellt.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tråkig utveckling. Blir bojkott om dom ska hålla på sådär.

Medlem
Skrivet av EmmaGah:

Varför?

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av EmmaGah:

Håller med personen ovanför, Varför?
Är du en sån som avskyr gamla spel och inte tycker dom ska bevaras samt göra det möjligt att spela på moderna system?

1
Skriv svar