Resident Evil: Requiem kunde ha varit online och utspelat sig i en öppen värld
det hade vart kul om det blev gjort ordentligt. Att springa runt med vänner och döda zombies har vi redan i överflöd. Men om det blev mer pussel aktigt, med en egen story och man kunde förändra saker och ting och en kampanj som drog nytta av varumärket. Ja, då kanske.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Tack & Lov. Personligen är inte ens co-op välkommet. Då får man göra en spin-off.
Har precis spelat klart 7:an för första gången och påbörjat 8:an. Ren magi även om jag fått tagit dubbla dosen hjärtmedicin ett par dagar.
7:an var groteskt obehagligt, 8:an känns mer actionbetonat, dock är jag bara ett par timmar in.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Bra att de skippade det i RE9. Men de får gärna experimentera med sidotitlarna. Hade varit intressant med ett Outbreak 3
det hade vart kul om det blev gjort ordentligt. Att springa runt med vänner och döda zombies har vi redan i överflöd. Men om det blev mer pussel aktigt, med en egen story och man kunde förändra saker och ting och en kampanj som drog nytta av varumärket. Ja, då kanske.
Jag har efterlyst detta. Att de mer gör ett pusselspel för typ två personer med skräcktema. We where here är inte ett renodlat skräckspel, men just hur de lagt upp att man spelar asymetriskt och måste kommunicera och hjälpa varandra är helt fantastiskt. Hade gärna sett något liknade i RE, men tyvärr så har spelen mer lutat mot action så jag tror pusseleran är förbi.
"Writer and Fighter"
Jag har efterlyst detta. Att de mer gör ett pusselspel för typ två personer med skräcktema. We where here är inte ett renodlat skräckspel, men just hur de lagt upp att man spelar asymetriskt och måste kommunicera och hjälpa varandra är helt fantastiskt. Hade gärna sett något liknade i RE, men tyvärr så har spelen mer lutat mot action så jag tror pusseleran är förbi.
Personligen tycker jag det är bra. Pusslen känns ofta sökta och malplacerade. Vill visserligen ha mer skräck än action men vill inte ha ett escape room heller.