Resident Evil: Requiem kunde ha varit online och utspelat sig i en öppen värld

Robot
Resident Evil: Requiem kunde ha varit online och utspelat sig i en öppen värld
Medlem

Tack!

Sånt kan man hålla sig till i spinoff's.

Medlem

Ja, RE skall vara single player. Hade floppat stenhårt om de hade vart online.

Medlem

Ja, mycket bra val att hålla det till enspelarkampj! Dock hade det varit spännande att se om de hade kunnat göra något intressant med open world-konceptet...

Medlem

bra. förstår inte varför Capcom försöker göra Resident Evil till multiplayer hela jävla tiden. varenda RE multiplayer spel/spin-off har ju sugit pung

Medlem

Så var inte det första Resident Evil. Där var man knappt utomhus.

Medlem

Synd, hade gärna sett ett openworld resident evil men att det inte ska krävas helt online.

Medlem

Var nog rätt beslut, dom kanske kunde göra ett Outbreak 3 istället isåfall. Nu när man ska spela som en karaktär vars mamma var med i Outbreak så känns det ju mer aktuellt att göra något med den spinoffen.

Medlem

det hade vart kul om det blev gjort ordentligt. Att springa runt med vänner och döda zombies har vi redan i överflöd. Men om det blev mer pussel aktigt, med en egen story och man kunde förändra saker och ting och en kampanj som drog nytta av varumärket. Ja, då kanske.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Tack & Lov. Personligen är inte ens co-op välkommet. Då får man göra en spin-off.
Har precis spelat klart 7:an för första gången och påbörjat 8:an. Ren magi även om jag fått tagit dubbla dosen hjärtmedicin ett par dagar.
7:an var groteskt obehagligt, 8:an känns mer actionbetonat, dock är jag bara ett par timmar in.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Men får vi VR?

Medlem

Days Gone var ju ett bra spel (med brister).

Något åt det hållet?
Kanske något mindre/tightare värld, och med flera områden likt Eldenrings vadhettedom..... legacy dungeons?

Men kul att så öänge jag slipper multiplayer är jag nöjd

Medlem

Bra att de skippade det i RE9. Men de får gärna experimentera med sidotitlarna. Hade varit intressant med ett Outbreak 3

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Va? En franchise som lyssnar på fansen? Det var det jävligaste

signatur

PSN: Oakborn86

Skribent
Skrivet av krislevin:

det hade vart kul om det blev gjort ordentligt. Att springa runt med vänner och döda zombies har vi redan i överflöd. Men om det blev mer pussel aktigt, med en egen story och man kunde förändra saker och ting och en kampanj som drog nytta av varumärket. Ja, då kanske.

Jag har efterlyst detta. Att de mer gör ett pusselspel för typ två personer med skräcktema. We where here är inte ett renodlat skräckspel, men just hur de lagt upp att man spelar asymetriskt och måste kommunicera och hjälpa varandra är helt fantastiskt. Hade gärna sett något liknade i RE, men tyvärr så har spelen mer lutat mot action så jag tror pusseleran är förbi.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har efterlyst detta. Att de mer gör ett pusselspel för typ två personer med skräcktema. We where here är inte ett renodlat skräckspel, men just hur de lagt upp att man spelar asymetriskt och måste kommunicera och hjälpa varandra är helt fantastiskt. Hade gärna sett något liknade i RE, men tyvärr så har spelen mer lutat mot action så jag tror pusseleran är förbi.

Personligen tycker jag det är bra. Pusslen känns ofta sökta och malplacerade. Vill visserligen ha mer skräck än action men vill inte ha ett escape room heller.

1
Skriv svar