Snabbkollen – Vill du se någon mer Xbox-konsol?
Aldrig haft XBOX hemma. men tänker som så att man fortfarande borde ha konkurrenter... sett till hur vissa andra aktörer beter sig.
Sen om det är en unik "konsoll" från MS eller det är en specialutgåva av XBOX OS man kan installera på allt (eller iaf AMD Zen och nyare APU(ev dGPU) som har Secure Boot och TPM... det bryr jag mig mindre om...
Jag har ägt alla xbox utom series X. Men ser gärna en till generation.
One var en flopp men det kom iallafall lite exklusiva spel till den. Series X är väldigt multiplatform. Då spelar jag hellre PC.
Om de kan o verkligen vill ändra på det så kan jag tänka mig att köpa nästa generation
Har väldigt svårt att se logiken med svar nej på denna fråga. Vill man enbart ha PS5, utan konkurrens? Då ska man inte klaga på när spelen kostar en bra bit över 1000kr och framtida konsoler ger mindre prestandauppgraderingar.
Sen är det lite tråkigt att många vill se konsolexklusiva spel. Tycker sånt borde försvinna helt. Mer spel åt folket!
Ja! Skulle antagligen inte köpa en själv men Sony har fått för mycket makt och det märks tydligt på priserna, både spel och hårdvara.
Skräckexempel på hur man kan bete sig utan konkurrens:
Spiderman2 för 939:-
PlayStation 5 (not so) Pro för nästan 10 000:-
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Jag tycker att det borde finns så mycket olika konsoler som möjligt. Det håller tillverkarna tävlingsinriktade. Det är ju väldigt roligt med innovation och hårdvara överlag. Finns det flera olika tillverkare försöker dessa överträffa varandra och hittar på nya roliga och unika egenskaper. Inte bara en generisk pc-box som spelar upp en digital version. Det tvingar även förhoppningsvis till konkurrenskraftiga priser. Dom gamla gubbarna på Nintendo insåg att Switch är i ett eget segment och det skenade iväg direkt.
Jag tycker att det borde finns så mycket olika konsoler som möjligt. Det håller tillverkarna tävlingsinriktade. Det är ju väldigt roligt med innovation och hårdvara överlag. Finns det flera olika tillverkare försöker dessa överträffa varandra och hittar på nya roliga och unika egenskaper. Inte bara en generisk pc-box som spelar upp en digital version. Det tvingar även förhoppningsvis till konkurrenskraftiga priser. Dom gamla gubbarna på Nintendo insåg att Switch är i ett eget segment och det skenade iväg direkt.
Jag tycker det räcker med Nintendo och Playstation. Nintendo lägger allt krut på sin konsol, övriga utvecklare lägger allt krut på Playstation.
Tävla kan man göra när man spelar mot andra. Tillverkare och spelutvecklare behöver inte tävla mot varann. Räcker att de gör inspirerade och intressanta spel.
Ja, det vill jag men jag tror MS behöver tänka om gällande hårdvaran. Nintendo har sin nisch med portabel konsol, Sony satsar på att ha den fräsigaste handkontrollen - så vad kan MS erbjuda som gör Xboxen en de facto unik upplevelse?
Sedan bör man väl påpeka det uppenbara: släpp för höge farao inte hårdvara som det inte finns unika spel till.
Absolut! Konkurrens är otroligt viktigt del till att driva saker framåt, så att saker inte stagnerar.
Svårt att sätta rätt ord, men jag upplever heller inte som att mitt series X är nästan 5 år gammal(!) samt det är de senaste två åren som spelen faktiskt, rent visuellt iaf, upplevs som "Current generation". Samt Gamepass har levererat en väldigt massa bra spel man hoppas hinna med att spela på senare tid.
MS kommer att ge oss konsoler, så länge vi är villiga att köpa dem. Man får inte glömma att det växer upp gamers dagligen som behöver en konsol att spela på
Annars så kommer de nog enbart leverera mjukvara samt fortsatt produktion av handkontrollen.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Jag ser ingen större vits med att äga ett Xbox.
Enda generationen som hade bra exklusiva spel verkade som 360, fast mest first och third person shooters.
När de köpte upp tonvis med utvecklare trodde jag det skulle få mer effekt än det fått (än så länge).
Men likt personer ovan är jag glad att Xbox finns ur en konkurrenssynpunkt
Jag har spelat på Xbox sedan den 14 mars 2002, alltså dagen då den första Xbox lanserades i Sverige. För 5000 riksdaler. Jag har alltid sett fram emot nästa generations konsol från Microsoft sedan dess. Xbox 360 var fantastisk, jag kom till och med att gilla Xbox One till slut när de släppt One S och One X.
Men nu... Nu är det ju över. Vad nästa konsol än blir kommer det bli något dyrt och ointressant. En maskin utan exklusiva spel, en nischad konsol som dessutom är helt digital. Nja. Jag tror jag klarar mig.
Jag vill gärna se fler Xbox-konsoler från Microsoft i framtiden. Dock känns det som att risken finns att varumärket blir urvattnat om massa tredjepartstillverkare ska producera egna enheter. Dels kommer det förvirra konsumenter och förmodligen döda retail-marknaden i Europa då flertal stora kedjor redan nu har upphört sälja Xbox-konsoler i Sverige. Troligtvis kommer saluförandet vara låst till tillverkarnas egna butiker och på så vis kommer försäljningen bli marginell.
Jag vill se en ny Xbox konsol. Vad jag inte vill se är en Series S variant eller Game Pass. Jag tror inte streaming är bra för film, tv serier eller musik heller.
Tar man tv-serier som exempel, konsumenterna vill ha alla tv-serier på en och samma tjänst för bekvämlighetens skull. Vilket leder till att konsumenter vill ha en monopol, och aktivt försöker sabotera för konkurrensen. Det går emot grundkonceptet av kapitalism. Se hur Steam-användare behandlar nya PC butiker.
All streaming gör samma sak; var billig för att slå ut traditionell marknad. Höj priset när traditionella marknaden är borta.
Ja en "PC Konsol" hoppas jag på och att det blir startskottet på stängda konsol ekosystem öppna upp och göras om
Detta! En konsol med PC-förmågor låter optimalt. Hoppas att de får till det!
Hade jag köpt konsol idag hade de varit en Xbox. Vår ps5 bara står och skräpar. Mest för jag heller spelar på pc plus varit 0 intressanta spel på sistone .
Vi vet ju att det kommer mera konsoler från Microsoft. Nu gissar jag lite. Jag tror att det är 4 st apparater. Jag drar och till med lite namn som säkert inte alls stämmer.
Stora "monstret" Xbox Series X tror jag heter typ Xbox Infinite X. Eller Xbox Raptor X.
Budget "varianten" Xbox Series S tror jag blir då Xbox Infinite S och/eller Raptor S.
Sedan har ju Microsoft sagt att det kommer (kanske) en handhållen maskin Xbox Infinite H eller Xbox Raptor H.
Men sedan tror jag att det kan komma en typ liten dongle typ FireStick, Chromecast liknande. Eller helt enkelt en Xbox kontroll med allt sådant med. Ta ut en adapter från kontrollen in i tvn HDMI. Xbox Infinite C. Xbox Raptor C.
Sedan kommer det ju komma massvis med konsoler från andra tillverkare som räknas som Xbox konsoler. Bara det använder Microsoft AMD SoCn.