Världens bästa vapen – Kvartsfinaler
Valve vinner och Worms förlorar när kvartsfinalerna i vapenslaget avgörs.
Tyvärr blev alla i princip alla mina kvarvarande favoriter slaktade i förra omgången :/ Låg på förlorarsidan på 7/8 omröstningar!
Har Banana Bomb kvar, men den ryker nog inom kort skulle jag tro.
edit: BFG är väl också en favorit, men ingen jag röstade på i förra omgången - den får min röst i denna omgång dock!
Lightsaber är såklart bästa vapnet of all time, men eftersom det är ett filmvapen först så röstar jag på spelvapnet BFG! 🙂
Tänkte lite samma. 😄
Jag verkar tänka annorlunda än de flesta andra i de här omröstningarna. Jag röstar utifrån vilka vapen som är skönast och roligast att använda. Andra verkar rösta utifrån vilka vapen som är mest ikoniska.
Med det sagt så är de flesta roliga och sköna vapen bortröstade vid det här laget.
Jag har varit Nintendo-fan sedan barnsben, och spelat igenom alla Zelda : men kofoten är ändå mer ikonisk än Master sword
Jag är uppfödd med både Zelda och Half-life och är ett fan av båda men du kan väl ändå inte mena allvar när du säger att crowbar är mer ikonisk än Master Sword...?
Du använder inte crowbar för nåt annat än att slå sönder face crabs och ventilation
Galet att Flak cannnon är utröstad, hur tänker folket?!
Kan inte annat än hålla med, av alla vapen som var med så var det nog det jag kände starkast för. SJUKT kul att dominera med i multiplayer.
Även lite besviken över att Duke Nukems pipebomb inte gick längre.
Men men, alla kan inte ha gott sinne för spelkultur helt enkelt 😉
Jag är uppfödd med både Zelda och Half-life och är ett fan av båda men du kan väl ändå inte mena allvar när du säger att crowbar är mer ikonisk än Master Sword...?
Du använder inte crowbar för nåt annat än att slå sönder face crabs och ventilation
Jag skulle säga att crowbaren definierade en helt ny era av FPS, medan Master Sword i de flesta Zelda mest varit ett av många items Link har till godo. Mer symboliskt för Zelda tycker jag är Tri Force, men det är ju inget vapen egentligen.
Vet inte vad det är riktigt, men Master Sword kändes alltid bara som ett svärd i mängden för mig! (och så jämför jag det med ett av världens vanligaste verktyg, kofoten: jag vet jag hycklar!)
Kan inte annat än hålla med, av alla vapen som var med så var det nog det jag kände starkast för. SJUKT kul att dominera med i multiplayer.
Även lite besviken över att Duke Nukems pipebomb inte gick längre.
Men men, alla kan inte ha gott sinne för spelkultur helt enkelt 😉
True! Helt klart ett Ikoniskt vapen, men ja jag antar att kidsen inte kört Unreal. Var ju 2004 som senaste bra Unreal spelet släpptes(damn i feel old)
Varför är ens Holy handgrenade kvar? Banana bomb är ju den ikoniska bomben
För ljudet. HAAAAAAALLELUJA *BOOM*. Fantastiskt!
Varför är ens Holy handgrenade kvar? Banana bomb är ju den ikoniska bomben
För ljudet. HAAAAAAALLELUJA *BOOM*. Fantastiskt!
Precis. Om någon väckte mig mitt i natten och frågade: Vilket vapen är bäst i Worms? Så hade jag svarat med ett högt: HAAAALLELUJA!
Mästarsvärdet plockar hem detta nu, klart mest ikoniska vapnet!
Mjo, fast det är ju i princip taget från kung Arthur, så inte så originellt ändå - men jag håller med.