Warhammer 40K: Dawn of War Definitive Edition släpps den 14:e augusti

Robot
Warhammer 40K: Dawn of War Definitive Edition släpps den 14:e augusti
Medlem

Ska bli kul spela igen.

Medlem

Synd det inte kom till konsolen också

Medlem

Läste artikelförfattaren ens inlägget från utvecklarna? Första meningen säger detta:

Citat:

The Definitive Edition will be available to purchase that same day for USD$29.99. Players who already own the Dawn of War – Anniversary Edition will receive a 30% upgrade discount on Steam and GOG

Skribent
Skrivet av noreason:

Läste artikelförfattaren ens inlägget från utvecklarna? Första meningen säger detta:

My bad, hade det i huvudet sen förut av någon anledning att uppgraderingen skulle vara gratis? Fixat

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mycket trevligt. Jag var en av dem som grät en skvätt när DoW2/3 visade sig vara (i min mening) ett trist RTS utan basbyggande

Medlem

14 augusti då har man ju börjat jobba igen, dålig planering av dem.

Medlem

Jag har typ aldrig spelat ett Warhammer-spel. Gillar dock världen och loren.

Ni som kan, är där något speciellt spel man borde börja med?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

För alla går ju efter sveriges almanacka

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Mycket trevligt. Jag var en av dem som grät en skvätt när DoW2/3 visade sig vara (i min mening) ett trist RTS utan basbyggande

Dawn of War 2 är mycket bättre än första spelet, men det finns en viss nostalgi i första.

Medlem

DoW 1 var ju klart bäst! Fastnade aldrig för de andra.

Medlem

DOW1 är mer "klassisk" RTS medan DOW2 är mer Company of Heroes-RTS.
Båda är bra, men att skapa stora arméer i RTS har alltid en speciell plats i hjärtat.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem
Skrivet av Ferren:

DOW1 är mer "klassisk" RTS medan DOW2 är mer Company of Heroes-RTS.
Båda är bra, men att skapa stora arméer i RTS har alltid en speciell plats i hjärtat.

EXAKT det här. Sättet Dow 2 var uppbyggt på passade i min mening inte alls in i universumet, där det var lika många marines som orker som Astra militarum i samma squad (på ett ungefär).

Klart mer "taktiskt" men ibland vill man bara slänga 100 orker som en köttvägg mot motståndaren, något man kunde göra i första - och mer lore accurate.

Dawn of war 1 är fortfarande det bästa i serien, och jag kommer garanterat köpa det här

Medlem

Det är Waaagh! och inget annat

Medlem

Det första Dawn of War och det första Company of Heroes var bra, men uppföljarna var så mycket bättre. När det gäller Dawn of War så var det första mer som alla andra RTS med basbyggande. Visst, kul om man gillar det men mer likt alla tusen andra RTS-spel som fanns på den tiden. Tvåan tog steget vidare och fokuserade på det som spelet var bra på vilket gjorde det mer unikt också.

Medlem

Trodde inte att Relic skulle få behålla IP till COmpany of Heroes och DOW när dom lämnade SEGA.
Men nu när dom är fristående så har jag förhoppningar att dom kan nå hög status återigen.

Earth vs Mars dock känns som ett sätt för dom att få in extra pengar nu när SEGA ger dom ett kuvert varje månad, för det spelet känns så off.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

For the Emperor!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har typ aldrig spelat ett Warhammer-spel. Gillar dock världen och loren.

Ni som kan, är där något speciellt spel man borde börja med?

Det handlar mer om vilken typ av spel du tycker om.

Som RTS, Dawn of War definitivt. Undvik bara DoW III, det existerar inte.

Turn based strategi så finns det många bra. För XCOM liknande finns Chaos Gate: Daemonhunters. Mer arméstrategi har du Battlesector eller retrospel som Final Liberation. Squad based har du Space Hulk, finns ett par utgåvor.
Kortspel med animationer så har du Space Wolf.

Diabloliknande är Inquisitor - Martyr.

Nytt FPS spel men retrografik så har du Boltgun. Äldre FPS som är vansinnigt snyggt är Space Hulk.
Ett gammalt spel som verkligen visar hur skräckinjagande Space marines är (något inget annat spel lyckats fånga på samma sätt): Fire Warrior, ett FPS och det enda spel jag vet du spelar ur T'au's perspektiv.

3rd person action spel, Space Marine och Space Marine 2.

Rollspel: Rogue trader.

Mobilspel: Tacticus eller Death watch.

Kolla även här.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det handlar mer om vilken typ av spel du tycker om.

Som RTS, Dawn of War definitivt. Undvik bara DoW III, det existerar inte.

Turn based strategi så finns det många bra. För XCOM liknande finns Chaos Gate: Daemonhunters. Mer arméstrategi har du Battlesector eller retrospel som Final Liberation. Squad based har du Space Hulk, finns ett par utgåvor.
Kortspel med animationer så har du Space Wolf.

Diabloliknande är Inquisitor - Martyr.

Nytt FPS spel men retrografik så har du Boltgun. Äldre FPS som är vansinnigt snyggt är Space Hulk.
Ett gammalt spel som verkligen visar hur skräckinjagande Space marines är (något inget annat spel lyckats fånga på samma sätt): Fire Warrior, ett FPS och det enda spel jag vet du spelar ur T'au's perspektiv.

3rd person action spel, Space Marine och Space Marine 2.

Rollspel: Rogue trader.

Mobilspel: Tacticus eller Death watch.

Kolla även här.

Grymt svar, tack!

Space Marine 2 är man ju sugen på efter alla bra recensioner och betyg. Inquisitor: Martyr verkar också ballt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Grymt svar, tack!

Space Marine 2 är man ju sugen på efter alla bra recensioner och betyg. Inquisitor: Martyr verkar också ballt.

Båda är väldigt bra. Martyr var över förväntan med en story som inte var dålig heller. Space Marine 2 nöter jag fortfarande, vansinnigt bra!

Jag kan varmt rekommendera Battlesector också, både från story och spelmekaniskt perspektiv.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Båda är väldigt bra. Martyr var över förväntan med en story som inte var dålig heller. Space Marine 2 nöter jag fortfarande, vansinnigt bra!

Jag kan varmt rekommendera Battlesector också, både från story och spelmekaniskt perspektiv.

Grymt, jag tackar för tips. Lägger till samtliga i backloggen.

Om man är sugen på Gears of War, kommer Space Marine 2 att kittla en på rätt ställe då?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Grymt, jag tackar för tips. Lägger till samtliga i backloggen.

Om man är sugen på Gears of War, kommer Space Marine 2 att kittla en på rätt ställe då?

Nästan, GoW är en renodlad cover shooter medans SM 2 är mer ren action och du "läker" dig genom avrättningar i massiv action på en skala som inte finns i GoW. Så skulle säga du blir kittlad nära, men du fick ingen cigarr. Men nära!!!

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nästan, GoW är en renodlad cover shooter medans SM 2 är mer ren action och du "läker" dig genom avrättningar i massiv action på en skala som inte finns i GoW. Så skulle säga du blir kittlad nära, men du fick ingen cigarr. Men nära!!!

Alright! Skalan låter fett och att läka genom att vara aggressiv älskade jag i Doom.

Space Marine 2 blir nog mitt första Warhammer-spel!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Alright! Skalan låter fett och att läka genom att vara aggressiv älskade jag i Doom.

Space Marine 2 blir nog mitt första Warhammer-spel!

Grymt välkommen! Glömde nämna bästa fantasy strategi ever är ju Total War: Warhammer serien. Finns 3 spel och otaliga DLC's

signatur

I drank what?

1
Skriv svar