Fromsoftware ryktas jobba på något nytt på sidan om The Duskbloods

Robot
Fromsoftware ryktas jobba på något nytt på sidan om The Duskbloods

Något nytt hemligt under kodnamnet FMC.

#Dark-Souls, #Fromsoftware

Medlem

Hoppas på något som liknar Darksouls eller Bloodborne men att det får en egen serie.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vågar man hoppas på en Bloodborne port till PC?

Medlem

Bloodborne till PC vore guld

signatur

In Flames We Trust

Medlem

(F)Blood(M)borne(C)2

Medlem

Bloodborne 2 hade varit nice.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av justabit:

Vågar man hoppas på en Bloodborne port till PC?

Skrivet av Draxxius:

Bloodborne till PC vore guld

Bara en FYI så går det alldeles utmärkt att spela bloodborne på PC

Medlem

Dark Souls IV är min önskning, men gärna något helt nytt.

Medlem

Förmodligen DLC till Armored Core 6

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Förmodligen DLC till Armored Core 6

Mje, tror jag inte.

Tror inte dom jobbar på DLC till AC6 under 3+ års tid, dom hinner typ göra ett nytt AC på den tiden. Men kan ju ha helt fel och skulle det nu vara ett DLC eller ett helt nytt AC-spel skulle jag inte klaga på något av dom.

Det har ryktats om en Dark Souls 3 remaster, skulle FMC visa sig vara detta så känner jag personligen väldigt "meh" för det. Men skulle inte bli förvånad om det stämmer då både Dark Souls 1 och 2 har fått remaster-versioner.

Får väl se vad det blir, hoppas det blir ett nytt matigt single-player spel iallafall.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppas inte på Bloodborne 2, förstår inte vad folk ser i Bloodborne, by far det sämsta fromsoft har släppt imo. Jag ser gärna ett dark souls 4 eller en remaster/remake på Dark souls 2.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hoppas inte på Bloodborne 2, förstår inte vad folk ser i Bloodborne, by far det sämsta fromsoft har släppt imo. Jag ser gärna ett dark souls 4 eller en remaster/remake på Dark souls 2.

obvious troll

Medlem
Skrivet av Tusske:

obvious troll

Nej, Dark souls 2 är mitt favorit Dark souls och Bloodborne är imo det jag haft minst roligt med. Tyckte Fromsoft skalade bort alldeles för mycket visual progressions, djup i karaktärsbyggandet etc. Jag gillar mycket och djup customization vilket man får i Dark souls liren + ER, inte så mycket i Bloodborne därav rankar jag det lägst.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nej, Dark souls 2 är mitt favorit Dark souls och Bloodborne är imo det jag haft minst roligt med. Tyckte Fromsoft skalade bort alldeles för mycket visual progressions, djup i karaktärsbyggandet etc. Jag gillar mycket och djup customization vilket man får i Dark souls liren + ER, inte så mycket i Bloodborne därav rankar jag det lägst.

Så mycket djup finns det inte i nåt souls spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nytt Sekiro!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så mycket djup finns det inte i nåt souls spel.

Mer i ds och er än bloodborne och tillräckligt för att jag ska bli nöjd. Bloodborne känns väldigt ytligt (för mig).

Medlem
Skrivet av DieZe:

Dark Souls och Bloodborne har typ exact like djupt karaktärsbyggande...... Bloodborne har bara mindre vapen att välja på

Medlem
Skrivet av Tusske:

Dark Souls och Bloodborne har typ exact like djupt karaktärsbyggande...... Bloodborne har bara mindre vapen att välja på

Mindre vapen och mindre gear = sämre visual progression, inga spells, miracles etc så som dark souls eller ER. Sen är världen extremt ointressant för mig, estetiken tilltalar inte alls samt avsaknaden av alla coola hidden walls, mängden shortcuts etc.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Mindre vapen och mindre gear = sämre visual progression, inga spells, miracles etc så som dark souls eller ER. Sen är världen extremt ointressant för mig, estetiken tilltalar inte alls samt avsaknaden av alla coola hidden walls, mängden shortcuts etc.

Om du tror att Bloodborne saknar hidden walls samt shortcuts så har du inte spelat tillräckligt med Bloodborne. Hur världen hänger samman/dess interconnection är ju utan tvekan Froms (Miyasakis) Mona Lisa. Inget spel kommer i närheten.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Bloodborne har spells.....

Det har också hidden walls och massor med shortcuts

Medlem
Skrivet av Tusske:

Inte i samma utsträckning som DS och ER. Varför måste jag försvara att jag inte gillar Bloodborne speciellt mycket? Jag upplever det som en nedbantad version av Dark Souls med tråkiga miljöer, mindre character customization och en ointressant story. Alla gillar vi olika

Medlem
Skrivet av DieZe:

Inte i samma utsträckning som DS och ER. Varför måste jag försvara att jag inte gillar Bloodborne speciellt mycket? Jag upplever det som en nedbantad version av Dark Souls med tråkiga miljöer, mindre character customization och en ointressant story. Alla gillar vi olika

Folk på pekar ju bara att det du säger inte är sant om bloodborne

Medlem
Skrivet av Tusske:

Folk på pekar ju bara att det du säger inte är sant om bloodborne

"Inga spells eller miracles så som ds och er" jag sa inte att det inte fanns några spells alls, jag sa inte heller att det inte finns några shortcuts överhuvudtaget. Däremot tycker jag inte att dessa är implementerade lika bra i Bloodborne kontra ds och inte heller i samma utsträckning, men det är klart, man måste älska Bloodborne lol.

Medlem
Skrivet av Tusske:

De enda hidden walls som finns i Bloodborne är inne i Chalice dunungens. Och dessa var det tråkigaste med BloodBorne tycker jag. Random = tråkigt.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla får tycka som dom vill. Själv har jag svårt att tycka om Armored Core och är enligt mig sämst av Fromsoft som jag har spelat.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Alla får tycka som dom vill. Själv har jag svårt att tycka om Armored Core och är enligt mig sämst av Fromsoft som jag har spelat.

Det kan jag köpa helt, har inte spelat det så vågar inte uttala mig om det, men av det jag sett så lockar det inte och hade förmodligen placerat det lägre än Bloodborne om jag provat på det

Medlem

Personligen hade jag helst sett ett nytt IP från FromSoft. Älskar (att hata) dessa spel. Det enda jag klarat ut dock är Bloodborne och håller frenetiskt på med Elden Ring, dock så har jag svårt att fastna i det.. Har nu en lvl. 70 samurai och vet inte vart jag ska gå.. haha.

Kanske därför jag gillar BB bättre, då det är ganska obvious vart man ska röra sig, samt att jag stordiggar karaktärerna man kan bygga så BB remake, hoppas jag på (PLEAAASE)

Medlem
Skrivet av mAxi89:

Personligen hade jag helst sett ett nytt IP från FromSoft. Älskar (att hata) dessa spel. Det enda jag klarat ut dock är Bloodborne och håller frenetiskt på med Elden Ring, dock så har jag svårt att fastna i det.. Har nu en lvl. 70 samurai och vet inte vart jag ska gå.. haha.

Kanske därför jag gillar BB bättre, då det är ganska obvious vart man ska röra sig, samt att jag stordiggar karaktärerna man kan bygga så BB remake, hoppas jag på (PLEAAASE)

Elden ring var helt klart kul att besegra, men håller med att jag längtar mer tillbaka till deras smarta bana layout där man gör allt för att låsa upp genvägen till lampan. Mer Metroidvania stil. Kanske därför jag diggar städerna i Elden ring mest.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Elden ring var helt klart kul att besegra, men håller med att jag längtar mer tillbaka till deras smarta bana layout där man gör allt för att låsa upp genvägen till lampan. Mer Metroidvania stil. Kanske därför jag diggar städerna i Elden ring mest.

Jag med! Håller också på med Nioh 1 Remake (kan rekommendera om du inte behöver ha nyaste grafiken). Det är ju lite mer "banor" och den typen och en avancerad fighting mekanik. Gillar det otroligt, men det är bra mycket mer oförlåtande än FromSofts sina titlar

Medlem

Jag är för slö och för dålig på att förutse fiendernas attacker i Bloodborn och Sekiro för att kunna älska dem lika mycket som DS och världen i Elden är lite för stor och därmed tom och spretig för att det skall finnas en njutning i att bara känna att: "jag startar en ny karaktär för jag är lite sugen på att spela igenom spelet en helg". Det blir ett projekt liksom.

DS kan man köra igenom med en ny build utan att lägga för många timmar bara för att testa lite.

Så jag hoppas på DS4

12
Skriv svar