Världens bästa NES-spel: Omgång 2

Backloggens befriare
Världens bästa NES-spel: Omgång 2

Då var det dags för andra omgången!

Nu kommer även Super Mario Bros 3, The Legend of Zelda samt Mega Man 6 att komma med i tävlingen.

I den första omgången var det ETT spel som hade lägre seed som tog sig vidare (Blue Shadow (Shadow of the Ninja)) - men vågar utlova en hel del rejält tighta matcher redan nu i omgång 2!

Omröstningen öppnar ikväll kl 18:00 och avslutas på måndag 21/7 kl 23:59.

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Då är vi igång!

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Lördagsbump!

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ibland undrar jag om jag röstar ”fel.” Vi hade ingen NES när jag växte upp så har inte samma koppling som en hel del andra har. Går istället på åsikter jag skaffade mig när tekniken redan gått vidare ett par tre fyra kliv. Givetvis röstar jag inte när det är spel jag inte själv har en koppling till. Men har inte den där nostalgin och minnena som gör att vissa spel automatisk räknas som ”bäst” trots att de kanske inte var det.

Medlem

röstat!

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Backloggens befriare
Skrivet av Atilaa:

Ibland undrar jag om jag röstar ”fel.” Vi hade ingen NES när jag växte upp så har inte samma koppling som en hel del andra har. Går istället på åsikter jag skaffade mig när tekniken redan gått vidare ett par tre fyra kliv. Givetvis röstar jag inte när det är spel jag inte själv har en koppling till. Men har inte den där nostalgin och minnena som gör att vissa spel automatisk räknas som ”bäst” trots att de kanske inte var det.

Mycket samma för mig, men ser det inte heller som att man kan rösta rätt eller fel.
Jag menar, ett spel kan ju vara det bästa i världen för dig medans jag tycker att det är kass - och vi kan bråka i all oändlighet om det, men ingen av oss har ju tekniskt sett mer rätt i en fråga om subjektiva åsikter.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Mycket samma för mig, men ser det inte heller som att man kan rösta rätt eller fel.
Jag menar, ett spel kan ju vara det bästa i världen för dig medans jag tycker att det är kass - och vi kan bråka i all oändlighet om det, men ingen av oss har ju tekniskt sett mer rätt i en fråga om subjektiva åsikter.

Sant! Älskar Double Dragon, Ninja Gaiden, Castlavania, och Bionic Commando oavsett om andra spel egentligen är bättre. Rent logiskt kanske andra spel är bättre men JAG gillar de andra mer för de är spelen jag körd med mina två äldre bröder på någon emulator på familjens dator någon gång sent 90-tal tidigt 00-tal.
Nu när jag tänker efter så körde jag dem till och med med farsan på hans jobbdator. Av någon anledning fanns även de där emulatorerna på hans dator också.

Medlem

NESticle som kördes på farsans dator ?

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Backloggens befriare

Slutspurtsbump!

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Kan informera om att det är ett extremt lågt deltagande i dem här omgången, så vill man kuppa har läget aldrig varit bättre.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Wezper:

NESticle som kördes på farsans dator ?

Förmodligen, men ingen aning. Är född 95 så hade noll koll på allt sånt där. Trodde länge att Mario, Sonic, och många andra spel som bara fanns på SEGA- och Nintendokonsoler var datorspel, tog ett bra tag tills jag förstod att ”alla andra” hade kört dem på konsoler 😅

1
Skriv svar