UFO och Aliens, finns dom? :O
Folk måste bli bättre på att fotta. Det går bra annars, men inte när det gäller ufon. Det verkar i princip vara lika mycket och lika bra kvalitet på bilderna som är tagna "nu" (om de ens finns några bilder) som det var på 60talet.
Vänta du bara med AI genererat skit som ser helt verkligt ut. Folk kommer gå bananas när fejkade grejer kommer ut
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Folk måste bli bättre på att fotta. Det går bra annars, men inte när det gäller ufon. Det verkar i princip vara lika mycket och lika bra kvalitet på bilderna som är tagna "nu" (om de ens finns några bilder) som det var på 60talet.
Fast går det bra annars? När saker händer plötsligt är det inte alltid lätt att det första man tänker är att ta fram telefonen och fota. Vi ser det ofta på sociala medier, men jag tror inte det är så vanligt.
För egen del när man sätt något vilddjur, det varit en olycka eller ett slagsmål så har inte min första instinkt varit att få fram mobilen ur fickan och ba "Nu SkA jAg FoTa", men du kanske är annorlunda?
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Vänta du bara med AI genererat skit som ser helt verkligt ut. Folk kommer gå bananas när fejkade grejer kommer ut
Jag vet inte, det har funnits påhittade bilder så länge kring detta att allas första reaktion borde vara att det är "falskt".
Fast går det bra annars? När saker händer plötsligt är det inte alltid lätt att det första man tänker är att ta fram telefonen och fota. Vi ser det ofta på sociala medier, men jag tror inte det är så vanligt.
För egen del när man sätt något vilddjur, det varit en olycka eller ett slagsmål så har inte min första instinkt varit att få fram mobilen ur fickan och ba "Nu SkA jAg FoTa", men du kanske är annorlunda?
Jag tycker folk verkar ha framme en telefon mest hela tiden, vilket gör att det ofta bara är några sekunder från kameran, för unga - under en sekund. Så är det kanske bara i stora staden, men generellt så är det nog lättare att ta bilder på konstiga saker idag.
Själv har jag varken sett slagsmål eller någon direkt trafikolycka, men om jag skulle se något konstigt på himlen så skulle jag så klart ta en bild, nu är kameran på min telefon nästan obefintlig så tyvärr kommer jag själv i det där facket av bilder som ser ut som de är från 60talet.
Som svar på din fråga om jag är annorlunda så ja, det är jag, alla som träffat mig vet att jag är mycket udda och konstig. Det började någon gång när jag fick glasögon, rena rama flaskbottnar är det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag är med dig på den.. Jag tycker forskare är för naiva angående detta MEN också att folk hänger sig för mkt upp i "vad som är bevisat" av just "mainstream-forskare". Detta gäller inte bara UFO's, men f.ex. också COVID där seriösa forskare fick sin karriär förstörd då dom inte höll med/kom med andra teorier/behandlingssätt. Ta med arrogansen till arkeologer också, där dom får en alternativ teori och svarar med hat och lögner istället för att motbevisa eller sakligt kunna diskutera det.. Det blir förlöjligat, kallat konspirationsteorier, anti vaxers osv osv. Av experter och liknande, sen så hoppar folk flest på det.
Så för att gå tillbaka till ämnet så är det väl ingen rök utan lite eld. Allt vi ser i dag kan inte vara synvillor eller väderballonger, jag väljer att lägga tillit till att vissa militärfolk, vissa oberoende journalister och vissa människor inte ljuger/har mentala problem.
Det där låter ju ironiskt/motsägelsefullt nog inte så open minded. 😅
Blir ju lite bisarrt att kategoriskt avfärda konsensus just för att "det är mainstream".
Varför skulle synvillor vara mer osannolika/otroliga än obegripliga/oidentifierade/oidentifierbara flygande föremål?
Sen kan jag förstå poängen med att konsensus inte nödvändigtvis är obestridligt rätt hela tiden (och att det med tiden också ändras baserat på nya underlag som presenteras), men det finns ofta rätt underbyggda anledningar till att det faktiskt är rådande konsensus. Inte särskilt fördomsfritt att avfärda det med "...så hoppar folk flest [sic] på det.", även om den mer eller mindre diametrala motsatsen med någon slags naken kejsar-metaforik inte direkt är det heller.
Sen får man tro precis vad som helst, om man är tydlig med att det är just en tro - se Russells tekanna som jag var inne på tidigare för ett illustrativt exempel. Men att säga "X *kan* inte vara Y" är lite mer än att bara uttrycka en tro.
TL;DR: Konsensus är konsensus av en anledning (ofta flera). Avvikande teorier är inte per definition rätt. (Eller fel, men ibland krävs ganska mycket tämligen solida bevis för att motsäga det som är grund för rådande konsensus.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag är med dig på den.. Jag tycker forskare är för naiva angående detta MEN också att folk hänger sig för mkt upp i "vad som är bevisat" av just "mainstream-forskare". Detta gäller inte bara UFO's, men f.ex. också COVID där seriösa forskare fick sin karriär förstörd då dom inte höll med/kom med andra teorier/behandlingssätt. Ta med arrogansen till arkeologer också, där dom får en alternativ teori och svarar med hat och lögner istället för att motbevisa eller sakligt kunna diskutera det.. Det blir förlöjligat, kallat konspirationsteorier, anti vaxers osv osv. Av experter och liknande, sen så hoppar folk flest på det.
Har du några exempel?
Alltså på seriösa forskare/arkeologer som fått sina karriärer förstörda endast för att de presenterat alternativ till andra mer etablerade förslag?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Har du några exempel?
Alltså på seriösa forskare/arkeologer som fått sina karriärer förstörda endast för att de presenterat alternativ till andra mer etablerade förslag?
Om du läser texten så skriver jag ju att seriösa forskare har fått sin karriär förstörd pga alternativa tankar och behandlingssätt angående COVID (detta får du Googla själv. men det är ganska enkelt då det också snackats mkt om detta i kongressen den senaste tiden där topparna inom medicin får lite hetta om dagen). Angående folk som har alternativa teorier angående arkeologi så kan man ju ta Graham. Han vill jag ändå kalla seriös då han dedikerat stora delar av sitt liv till just detta (är han utbildad arkeolog? nej. Men han är nog mer insatt än det flesta här och lite överallt på ämnet ) . Men det finns såklart fler.
Covid var insane.. Arkeologer som istället för att möta teorien och visa varför dom inte menar det håller, så har dom prövat att få Grahams Netflix dokumentär brandat som 'science fiction', kallat han rasist etc. är lika insane. Men vad tänker du om det?
Vad tänker du om debatten mellan Flint och Graham?
Om du läser texten så skriver jag ju att seriösa forskare har fått sin karriär förstörd pga alternativa tankar och behandlingssätt angående COVID (detta får du Googla själv. men det är ganska enkelt då det också snackats mkt om detta i kongressen den senaste tiden där topparna inom medicin får lite hetta om dagen). Angående folk som har alternativa teorier angående arkeologi så kan man ju ta Graham. Han vill jag ändå kalla seriös då han dedikerat stora delar av sitt liv till just detta (är han utbildad arkeolog? nej. Men han är nog mer insatt än det flesta här och lite överallt på ämnet ) . Men det finns såklart fler.
Covid var insane.. Arkeologer som istället för att möta teorien och visa varför dom inte menar det håller, så har dom prövat att få Grahams Netflix dokumentär brandat som 'science fiction', kallat han rasist etc. är lika insane. Men vad tänker du om det?
Jag har inte satt mig in i några debatter eller de personer du nämner så kan inte ha någon djupare åsikt, därav jag frågade om exempel. Graham är väl främst kritiserad för HUR han kommit fram till sina teorier, och hur han bemöter kritik främst med offerkofta.
När det gäller covid och vaccin...Jag väljer att lyssna till de som spenderat och dedikerat sina liv åt att forska på och jobba med sådana frågor. Eftersom jag själv inte är utbildad och erfaren inom ämnet vore det rent idiotiskt att inte göra så.
I vilket fall...
Jag tycker det är fel om folk bespottas för att de föreslår en teori som inte stämmer med den rådande. Men om de hämtar sina belägg ur tomma intet, eller handplockar bara det som passar in, så förtjänar de inte att kallas för "seriös".
En seriös forskare tar till sig av alla bevis och belägg, även de som talar emot deras egen teori.
Det finns exempel på när forskare gått emot strömmen med framgång, och lagt en grund som påverkat hela världen på stora sätt.
Jag tänker spontant på Michelson och Morley som trots att alla i princip accepterat etern som fakta valde att dedikera stor tid åt att faktiskt försöka bevisa den, vilket ledde till att forskarvärlden helt fick tänka om när deras resultat visade att etern helt enkelt inte finns.
Eller nobelpristagarna som...när det nu var, gick en dokumentär nyligt som jag halvsåg, gick emot alla råd och experimenterade på något som ansågs "omöjligt" men när de till slut lyckades öppnades en helt ny teknik för elektronmikroskop upp för hela världen.
Eller den blå lysdioden, som revolutionerat världen på omätbara sätt. Också nästan ansedd som omöjlig och de involverade ansågs länge slösa bort sin tid.
Vi ska värna om sånt, därför jag välkomnar folk som denna Graham. För även om jag inte är insatt i honom och hans arbete så är det aldrig nyttigt för något område att stagnera till den grad att även forskare utan vidare bara accepterar något som fakta.
Men mer än något bara för att hålla folk på tårna, i Grahams fall verkar det (från en okunnigs ögon) som att hans teorier inte håller ens för en hastig granskning. Då är det inte läge att lyfta fram honom som kung David.
Aja, UFOn och Aliens handlar tråden om. Jag kommer läsa ditt svar så du får sista ordet men vi ska inte leda diskussionen åt sidan för mycket.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Instämmer angående Graham. Har läst en av hans böcker och det var lite kittlande och underhållande, men hans teorier, nja, det saknas helt enkelt för mycket bevis imo.
Det positiva är ändå att en sån här person vänder på stenar och får fram ny information i rampljuset, t.ex. om ev. lämningar av civilisationer i Amazonas.
Angående forskning på UFO-fenomenet så tycker jag det saknas forskare som verkligen går in för att försöka utforska och bringa klarhet i det. Jag tror det har med något stigma att göra tbh. Kanske också en risk för att "göra bort" sig och nå slutsatsen att man helt enkelt inte förstår vad det är som har observerats.
Jag tog den här bilden igår kväll.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hej!
Jag är också nyfiken vilka forskare det är du talar om?
Om forskningen visar att någons påstående är felaktigt, eller saknar bevis är det väl bra om andra forskare påpekar det?
Utan covid-vaccinen hade många, många fler människor dött, då är det väl rimligt att man påpekar felaktiga påståenden som får folk att bli rädda för vaccinet?
Skepsisen mot vaccin är dödlig - i USA där skepsisen mot tex mässlingvaccin ökat och deras hälsomyndighet nyligen tagits över av RFK Junior har mässling gått från att nästan varit utrotad till att öka till att den riskerar bli en epidemi, med miljontals smittade varje år.
Angående Graham - han är utbildad inom sociologi och jobbat med journalism innan han började skriva böcker med sina tankar om urtiden.
Han är duktig på att presentera en teori och kan prata/skriva med vårdat språk - men det betyder inte att det han säger/skriver har någon som helst grund att stå på.
Hans show får det alltid att framstå som att arkeologer försöker dölja sanningen och att de vägrar titta på hans teorier.
Just därför hörde arkeologer av sig till Netflix och bad de kategorisera Ancient Apocalypse som "science fiction" istället för dokumentärserie.
Om vi tar just debatten mellan Flint och Graham har ju Flint just tittat på Grahams argument och sågat dem för att de saknar någon som helst bevis och att Graham bortser från arkeologiska bevis som vi faktiskt har.
I själva debatten pratar de om påståendet att Flint kallat Graham rasist vilket Flint bemöter med att säga att Graham använder samma källmaterial SOM tex nazisterna gjorde för att hävda sina argument och han därför borde nämna/problematisera det i sina böcker. Han säger aldrig att Graham är rasist.
*Edit rättat några felstavningar
3I/ATLAS, just nu, är namnet på ett tredje bekräftat interstellärt objekt som har PENETRERAT vårat solsystem. Är det en komet? Ett moderskepp? Det hävdas att det har saktat ner i sin hastighet, och är lika stort som Mount Everest. Uppenbarligen ett moderskepp. Vad tror ni?
Penetrerat? I versaler med fetstil dessutom. Kanske är dags att gräva sig en grop.
Penetrerat? I versaler med fetstil dessutom. Kanske är dags att gräva sig en grop.
Blev lite irriterad för jag hittade verkligen inte ett ord för ett objekt som kommer in i vårt solsystem. Engelskan använder "entering our solarsystem", vad blir det på Svenska, hjälp uppskattas.
Edit: Kom på "inträtt" till slut!
Har du några tankar omkring detta objekt?
3I/ATLAS, just nu, är namnet på ett tredje bekräftat interstellärt objekt som har inträtt vårat solsystem. Är det en komet? Ett moderskepp? Det hävdas att det har saktat ner i sin hastighet, och är lika stort som Mount Everest. Uppenbarligen ett moderskepp. Vad tror ni?
Det är väl inget som tyder på något annat än att det är en stor sten just nu. Med en intressant bana då den kommer färdas nära både mars, Venus och Jupiter.
Har inte läst någonstans att den decelererat, men om den gör det så är det kanske mer än bara en sten trots allt.
Övertygad om att det finns/funnits och kommer finnas Alien och intelligent liv på andra planeter och i andra galaxer.
Vi har troligtvis haft besök också av några från mer avancerade civilation som lyckats ta sig långt ut i rymden, men hem till samma tidsålder kommer dom inte.
Problemet är tiden, vår tid som vi tänker på jorden är typ inget i universum tiden.
Skulle vi lyckats resa med nästan ljusets hastighet så kolla Brian Cox video om det, så kommer ni inse att jorden existens och våra liv är minimal typ en droppe i havet.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Vad tror ni om avancerade civilisationer under havet? Där vet vi ju åtminstone med 100% säkerhet att det finns liv. Det är en väldigt liten del av haven som har utforskats.
Om du tänker hur små vi människor är i hela universums storlek typ jorden är ett sandkorn i havet i jämförelse. Kanske finns det en avancerad civilisation där nere som är väldigt små så vi kan inte se dom.
Tid och storleks perspektivet är något vi tänker på utifrån vårt eget perspektiv. Hur tror ni en myra tänker på världen utan för stacken..
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Tyckte den här artikeln gav ett ganska bra räkneexempel.
https://www.open.edu/openlearn/science-maths-technology/scien...
Vintergatan är 100 000 ljusår rakt över.
Om en civilisation kunda fara 10 ljusår på 100 år (en tiondedel av ljusets hastighet) inklusive kolonisera solsystem på vägen med vars resurser de kan bygga nya rymdfarkoster, så bör de kunna nå andra sidan galaxen på en miljon år.
Med alla andra rymdfarkoster som byggts av alla andra nya solystem, och den populationsökning de resurserna skulle möjliggöra borde resten av galaxen kunna koloniseras på några miljoner år till, säg 100 miljoner år.
Jorden är 4.5 miljarder år och livet har funnits här i 3.8-4.3 miljarder år. Solen är ungefär 4.6 miljarder år.
Vintergatan är ca 13.6 miljarder år. De äldsta stjärnorna i den är inte mycket yngre. Vad vi sett senaste åren hittils har nästan varje stjärna i vintergatan sina egna planeter. Alltså: det bör finnas planeter som är betydligt äldre än de i vårt solsystem. Säg att några av dessa har intelligent liv.
Om andra äldre och mer avancerade utomjordiska civilisationer finns, och de har en tendens att uforska och kolonisera galaxen, till den grad att de kan besöka jorden och har gjort eller gör det, så borde vi se tecken på det någonstans vi tittar.
Om det finns civilisationer som är så avancerade att de kan ta sig hit, borde chanserna vara större att de är så pass uråldriga att de redan koloniserat galaxen, än att de inte är det, då de är flera miljoner år före oss. Då borde vi kunna märka dem när vi spanar, men vi ser inte ett spår av någon utomjordisk civilisation bland stjärnorna.
Så, varför?
Tyckte den här artikeln gav ett ganska bra räkneexempel.
https://www.open.edu/openlearn/science-maths-technology/scien...
Vintergatan är 100 000 ljusår rakt över.
Om en civilisation kunda fara 10 ljusår på 100 år (en tiondedel av ljusets hastighet) inklusive kolonisera solsystem på vägen med vars resurser de kan bygga nya rymdfarkoster, så bör de kunna nå andra sidan galaxen på en miljon år.
Med alla andra rymdfarkoster som byggts av alla andra nya solystem, och den populationsökning de resurserna skulle möjliggöra borde resten av galaxen kunna koloniseras på några miljoner år till, säg 100 miljoner år.
Jorden är 4.5 miljarder år och livet har funnits här i 3.8-4.3 miljarder år. Solen är ungefär 4.6 miljarder år.
Vintergatan är ca 13.6 miljarder år. De äldsta stjärnorna i den är inte mycket yngre. Vad vi sett senaste åren hittils har nästan varje stjärna i vintergatan sina egna planeter. Alltså: det bör finnas planeter som är betydligt äldre än de i vårt solsystem. Säg att några av dessa har intelligent liv.
Om andra äldre och mer avancerade utomjordiska civilisationer finns, och de har en tendens att uforska och kolonisera galaxen, till den grad att de kan besöka jorden och har gjort eller gör det, så borde vi se tecken på det någonstans vi tittar.
Om det finns civilisationer som är så avancerade att de kan ta sig hit, borde chanserna vara större att de är så pass uråldriga att de redan koloniserat galaxen, än att de inte är det, då de är flera miljoner år före oss. Då borde vi kunna märka dem när vi spanar, men vi ser inte ett spår av någon utomjordisk civilisation bland stjärnorna.
Så, varför?
Det är inte alls säkert att förutsättningarna i Universum varit desamma hela tiden. Snarare tvärtom så vet man att en viss typ av stjärnor bildades i den första fasen, en annan typ i den andra etc.
Vår stjärna, som är väldigt praktisk för liv, är av en typ som är yngre och bildades i den senaste fasen.
Så det är kanske en del av förklaringen. Men det är ju fortfarande ett mysterium förstås.
Det är inte alls säkert att förutsättningarna i Universum varit desamma hela tiden. Snarare tvärtom så vet man att en viss typ av stjärnor bildades i den första fasen, en annan typ i den andra etc.
Vår stjärna, som är väldigt praktisk för liv, är av en typ som är yngre och bildades i den senaste fasen.
Så det är kanske en del av förklaringen. Men det är ju fortfarande ett mysterium förstås.
Sure. Men även i den sista fasen borde det finnas många solsystem äldre än vårat, inklussive de som är praktiska för liv.
I det stora sammanhanget är inte 100 miljoner år så mycket.
Om Aliensär kapabla att besöka oss borde vi se tecken på det, inte bara här utan i Vintergatan.
Sure. Men även i den sista fasen borde det finnas många solsystem äldre än vårat, inklussive de som är praktiska för liv.
I det stora sammanhanget är inte 100 miljoner år så mycket.
Om Aliensär kapabla att besöka oss borde vi se tecken på det, inte bara här utan i Vintergatan.
Jo, även 1 miljons försprång borde göra helt enorm skillnad. det är ett mysterium som sagt.
Men, vi har nog inte så stor förmåga att upptäcka andra civlisationerns aktivitet. Vad jag förstått är ett av de hetaste sätten att analysera exoplaneters atmosfärer och se vilka gaser som finns där. Men det säger i så fall egentligen bara något om sannolikheten för liv på den planeten.
Jag och en kompis var ute och gick en sommarnatt för många år sedan och ser helt plötsligt ett stort klot på horisonten och tror att det kanske kan vara ett rymdskepp så vi springer hemåt för att hämta kikare men halvvägs hem har klotet stigit lite och då ser vi att det är solen som var påväg upp.
Det kan eventuellt ha funnits någon sorts substans med i bilden…
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Vad tror ni om avancerade civilisationer under havet? Där vet vi ju åtminstone med 100% säkerhet att det finns liv. Det är en väldigt liten del av haven som har utforskats.
Jag tror om utomjordingar besöker Jorden så utnyttjar dom de stora ytorna med vatten för att komma ner till Jorden.
Svårt att tro att vi är ensamma när man tittar på en sådan här video, känns snarare som oändligt mycket liv.
3I/ATLAS, just nu, är namnet på ett tredje bekräftat interstellärt objekt som har inträtt vårat solsystem. Är det en komet? Ett moderskepp? Det hävdas att det har saktat ner i sin hastighet, och är lika stort som Mount Everest. Uppenbarligen ett moderskepp. Vad tror ni?
Uppenbarligen. Kan inte vara något annat.
Jag och en kompis var ute och gick en sommarnatt för många år sedan och ser helt plötsligt ett stort klot på horisonten och tror att det kanske kan vara ett rymdskepp så vi springer hemåt för att hämta kikare men halvvägs hem har klotet stigit lite och då ser vi att det är solen som var påväg upp.
Det kan eventuellt ha funnits någon sorts substans med i bilden…
Ni borde ha kikat rakt mot den där bollen vara för att vara säkra!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Lite nytt bränsle i brasan. 🙂
"Det handlar om tusentals ljusreflekterande objekt i rymden som länge har förbryllat forskarvärlden. Nu hävdar en svensk forskargrupp att det kan röra sig om utomjordingar.
– Det är en möjlig förklaring, säger astronomen Beatriz Villarroel vid Stockholms universitet."
Radiotips - Sommar i P1:
Clas Svahn: Journalisten och UFO-experten berättar bland annat om en märklig och oförklarlig händelse i Järfälla 1995...
Clas Svahn har studerat UFO-fenomen i över 50 år och prisbelönats som årets folkbildare 2024. Clas Svahn är ordförande för föreningen UFO Sverige och mångårig journalist på Dagens Nyheter. Redan som 16-åring grundade han en lokal UFO-förening i Mariestad. Med ett vetenskapligt förhållningssätt granskar han det okända, både som expert i medier och i sina egna böcker.
Sveriges Radio, Sommar i P1 - del 1:
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/clas-svahn-sommarpratare...
Del 2: Ufo-experten Clas Svahn svarar på lyssnarnas frågor efter sitt Sommarprat. Här resonerar han bland annat om vad som kan ha legat bakom hans oförklarliga upplevelse för trettio år sedan, faktaresistens och vart eventuella besökare skulle kunna komma ifrån.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/fraga-varden-clas-svahn
För eget vidkommande ställer jag mig dock sunt skeptisk tills något annat kan beläggas med handfasta bevis, men hur som helst är det en intressant lysning.
Kuriosa: En liten avstickare apropå rymndtemat - "Hymn to Joy" av Ludwig van Beethoven finns faktiskt representerad i rymden. En grammofonskiva med Beethovens musik, inklusive hans nionde symfoni, skickades med rymdsonden Voyager ut i rymden som en del av ett projekt för att representera mänskligheten. Skivan, känd som Golden Record, innehåller även bilder, ljud och hälsningar på olika språk.
Voyager-uppdraget: Rymdsonderna Voyager 1 och 2 lanserades år 1977 och har allt sedan dess färdats långt utanför vårt solsystem. Varje Voyager-sond bär med sig en Golden Record, en slags tidslåda med information för eventuella utomjordiska civilisationer. Förutom musik, innehåller skivan bland annat fotografier, ljud som representerar jordens ljudlandskap, och hälsningar på olika språk. Beethovens musik, särskilt hans nionde symfoni med "Hymn to Joy", valdes ut som en representation av mänsklig kultur och musik. Valet av Beethovens musik symboliserar hoppet om att dela mänsklighetens kreativa och konstnärliga uttryck med eventuella andra intelligenta livsformer i universum. Så luta er nu tillbaka ett slag och låt er beröras av "Hymn to Joy": https://youtu.be/Xc5MrBGqWZg?feature=shared
Lite nytt bränsle i brasan. 🙂
"Det handlar om tusentals ljusreflekterande objekt i rymden som länge har förbryllat forskarvärlden. Nu hävdar en svensk forskargrupp att det kan röra sig om utomjordingar.
– Det är en möjlig förklaring, säger astronomen Beatriz Villarroel vid Stockholms universitet."
Strålning på plåtarna är väl fortfarande en förklaring, jag förstår inte varför hon inte nämner det i dom här senaste artiklarna, hon nämnde det i de första.
Neil DeGrasse Tyson med en person som jobbar inom Pentagon analyserar och pratar lite om diverse UFO material: