Missa inte avtäckningen av Battlefield 6 i dag!

Skrivet av HiRoller:

Kört Squad eller Hell Let Loose?
Tänk dom spelen, fast med förstörbara miljöer. Det hade vart nåt det!

Bara HLL, vilket kan vara riktigt skoj med polare, även solo ibland.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Thane:

Tror nostalgin har kickat in rejält. Kolla på gameplay från de spelen så ser du att folks spelade på samma sätt som man spelar nu. Springs hejvilt, man hoppar fram och dyker hit och dit för att undvika att bli träffad. ”Dolphin Diving” är inget nytt påhitt och BF har alltid varit ett casual-spel precis som CoD.

Föredrar själv tempot i BC2 BF3 och BF4

Medlem
Skrivet av 8bit:

Hur känns det att röra sig runt? Är det mer åt Call of Duty hållet eller långsammare alá Battlefield (icke 2042)?

För mig är det viktigt att det känns som Battlefield, inte CoD, Apex eller någon utav de andra för fast-paced spel.

Det kändes som en blandning av äldre Battlefield (4) med smidigheten från te.x Battlefield V, smidigt att röra sig men ändå ”boots on the ground”

Om ni sett ”läckt gameplay” och tycker det ser för snabbt ut är det oftast hög FOV som gör att det ser ut som det går sjukt snabbt men så är ej fallet. Sen är tempot högre i te.x en stadsbana såklart. Det var ju Alfa så vi får se hur det känns i Betan sen.

Medlem
Skrivet av Emilh:

Jag är själv skeptisk, det jag sett hittills liknar mest speedad CoD, och det är jag inte intresserad i. Jag vill ha tillbaka gamla BF med mer taktik och lägre tempo.

Du som spelat Alfan, vad var det du upplevde positivt? Är det bättre än jag tror?

Testa Betan sen så får du skaffa dig en egen uppfattning (För saker och ting lär säkert ha justerats) Men tror banorna spelar stor roll hur tempot är, statsbanan var helt klart mer tempo än dom större mer klassiska banorna. Tror det kommer finnas lite av varje beroende på vad man gillar. Men vi får se helt enkelt när betan dyker upp!

Medlem

Såg att JAS 39 Gripen ska vara med. Nu blir det svårt att inte köpa

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Karkand!

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Yes. Äntligen. Sverige äger stort i industrin.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av B-itta:

Bra, logiskt o simpelt. Ser fram emot single-player kampanjen!

Nåja, ska man vara logisk så borde detta ändå vara: Battlefield 13 !

14, om man inkluderar Battlefield 1943 (som var mer av ett "mini" Battlefield)
15, om man inkluderar Battlefield Hardline
17, om man inkluderar Battlefield Online, Battlefield Play4Free

Men man förstår att man avstår från att ha siffran "13" i titeln, med tanke på hur det blev med 2042. På grund av detta, är jag "försiktigt optimistisk" gällandes Battlefield 6, och kommer avstå från att förbeställa spelet (förbeställt de flesta tidigare spel). Men från det man sett från diverse läckor, så verkar det ändå väldigt positivt för Battlefield's framtid. Återstår att se om DICE kan leverera. Tror inte de kan överleva en till 2042-flopp, då får man börja fundera på att lägga ner serien.

signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Medlem
Skrivet av Meurik:

Men man förstår att man avstår från att ha siffran "13" i titeln, med tanke på hur det blev med 2042. På grund av detta, är jag "försiktigt optimistisk" gällandes Battlefield 6, och kommer avstå från att förbeställa spelet (förbeställt de flesta tidigare spel). Men från det man sett från diverse läckor, så verkar det ändå väldigt positivt för Battlefield's framtid. Återstår att se om DICE kan leverera. Tror inte de kan överleva en till 2042-flopp, då får man börja fundera på att lägga ner serien.

Hade helt glömt bort Call of duty Hardline

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Avstängd

Tror man gör en fin comeback här faktiskt. Frågan är om spelarbasen finns kvar dock?

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Medlem

Har inte varit så imponerad av BF på ett bra tag…inte sedan fyran egentligen. Kommer det en beta ska det dock bli jäkligt kul att prova 😁

Medlem

Detta är er sista chans, DICE.

Skrivet av Augustus:

Detta är er sista chans, DICE.

Seriöst så sätter man inte mycket pengar på att det här kommer gå bra heller. Dom gick ju super woke i del 4 och dom har sparkat alla som var kvar från den bra tiden.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Måste vara din favoritkommentar att skriva, då du skriver samma sak i alla trådar...

Eller också kanske vi inte vill att Battlefield ska bli som alla andra fps på marknaden just nu. Lite variation med ett lite lugnare, mer taktiskt spel får nog plats på marknaden också!

Jag instämmer dock med att medelåldern här i forumet är hög och att det är mycket nostalgiska känslor som kickar in. Vi tenderar att tycka spelen vi spelade i barndomen och tonåren var bäst.

Medlem

Hype... men ingen Woke tack.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Seriöst så sätter man inte mycket pengar på att det här kommer gå bra heller. Dom gick ju super woke i del 4 och dom har sparkat alla som var kvar från den bra tiden.

Sparkat?

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming
Skrivet av Köttarbjörnen:

Nu känns det som jag missat något.
Battlefield 4 var alltså ”super woke” och sen fick alla sparken?

Har du lust att utveckla detta lite? 🤔

Medlem

Jag blir också nyfiken. Vad var det som var woke med Battlefield 4?

Medlem

Så länge man får välja vilka game modes man vill spela och inte tvungen spela någon förutbestämd playlist så är det en bra början. Största anledningen till att jag aldrig fortsatte spela halo infinite, fick ju inte bestämma själv vad jag ville spela.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag blir också nyfiken. Vad var det som var woke med Battlefield 4?

Han måste väl mena 5 eller?
Det var väl det som det gnälldes på mest om sånt.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Märks hur hög medelåldern är när allas största önskan är ett lägre tempo haha, dags att hänga med i matchen gubbs.

Om det märks hur hög medelåldern är och allas önskan är ett lägre tempo......aka inte cod tempo är det alla menar så borde du kanske inse att medelålder är majoriteten här

Det alla vill är att hålla sig till bf tempot som det alltid har varit. Det vill säga att vi bf älskare inte vill ha cod tempo och bli som alla andra adhd, bryta nacken, kanin hoppande steriod insprutande star trek warp 5 hastigheter alltså det bf inte är idag så inga ändringar tack EA.

COD = https://www.youtube.com/shorts/dbDg3gZcoiI

BF = https://www.youtube.com/watch?v=EniNvCyTmas

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Om det märks hur hög medelåldern är och allas önskan är ett lägre tempo......aka inte cod tempo är det alla menar så borde du kanske inse att medelålder är majoriteten här

Det alla vill är att hålla sig till bf tempot som det alltid har varit. Det vill säga att vi bf älskare inte vill ha cod tempo och bli som alla andra adhd, bryta nacken, kanin hoppande steriod insprutande star trek warp 5 hastigheter alltså det bf inte är idag så inga ändringar tack EA.

COD = https://www.youtube.com/shorts/dbDg3gZcoiI

BF = https://www.youtube.com/watch?v=EniNvCyTmas

Men vill du ha Dolphin Dive som i de gamla klassiska Battlefield-spelen?

Hoppas de går tillbaka till rötterna. Inte massa sketna neonfärger, jultomteskins och alla klasser kan vara allting-dravvel.

Medlem
Skrivet av Thane:

Men vill du ha Dolphin Dive som i de gamla klassiska Battlefield-spelen?

Jäklar vad sura folk blev när man flyg huvudstupa in vid första flaggan på karkand. Underbara tider.

Medlem

tror bara inte på att dom kommer lyckas studsa tillbaka efter sin totalt massiva fail med senaste spelet

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Meurik:

18 med Battlefield Heroes? 😎

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Hoppas de går tillbaka till rötterna. Inte massa sketna neonfärger, jultomteskins och alla klasser kan vara allting-dravvel.

true.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Såg hetsigt ut

Bye Bye Call of Duty.

signatur
Medlem

Trailern var väl inget vidare, hetsig ja.

Skriv svar