18.00 – FZ Play spelar Battlefield 6!

Medlem
Skrivet av laban005:

Nä det spelar ingen roll hur bra spelet är om folk ändå skiter i att samarbeta, jag pratar enbart om Conquest, är det enda jag vill spela i ett Battlefieldspel och spelar man som du vill göra är det väl bättre att hålla sig till Team Deathmatch eller andra spel? Med allt sagt så är jag lite mer positivt efter att ha spelat det med en kompis igår, men tycker fortfarande banorna (3 av 4) är för små, blir kaos i alla riktningar.

Håller med om att banorna är på gränsen till för små, förhoppningsvis finns det en bra mix av såväl små som stora banor Tror nog alla spelstilar har sin plats, har du några som mosar motståndarlaget konstant får ju de mer objective inriktade spelarna mer utrymme till att göra det dem vill? Tänker jag iaf

Medlem
Skrivet av DieZe:

Håller med om att banorna är på gränsen till för små, förhoppningsvis finns det en bra mix av såväl små som stora banor Tror nog alla spelstilar har sin plats, har du några som mosar motståndarlaget konstant får ju de mer objective inriktade spelarna mer utrymme till att göra det dem vill? Tänker jag iaf

Självklart är det ju meningen att döda motståndarna också men att folk trampar över en utan att reviva eller väljer att ge upp själva innan man ens hinner reviva de är ett tydligt exempel, är ju bättre att försöka vara kvar så många som möjligt. Och håller inte med det du skrev tidigare att det aldrig funkat, funkade finfint i äldre BFs, självklart gjorde inte alla det då heller men är värre nu. Trevligt att du är nöjd iaf, jag är kluven än så länge, blir absolut ingen förhandsbokning men kanske plockar upp det vid release om det verkar bra. Kommer utvärdera så mycket som möjligt de här två helgerna, törstar efter ett bra BF men har blivit bränd förr så tar inga förhastade beslut 😂

Medlem
Skrivet av laban005:

Självklart är det ju meningen att döda motståndarna också men att folk trampar över en utan att reviva eller väljer att ge upp själva innan man ens hinner reviva de är ett tydligt exempel, är ju bättre att försöka vara kvar så många som möjligt. Och håller inte med det du skrev tidigare att det aldrig funkat, funkade finfint i äldre BFs, självklart gjorde inte alla det då heller men är värre nu. Trevligt att du är nöjd iaf, jag är kluven än så länge, blir absolut ingen förhandsbokning men kanske plockar upp det vid release om det verkar bra. Kommer utvärdera så mycket som möjligt de här två helgerna, törstar efter ett bra BF men har blivit bränd förr så tar inga förhastade beslut 😂

Nej det köper jag, revives etc borde ju vara givet kan man tycka. Skulle säga mer nöjd än jag varit på länge iaf med BF, ingen förbokning här heller, vill se övriga kartor osv innan jag tar ett beslut

Medlem

För att vara en beta så är spelet i ett väldigt bra skick. Verkar bli en fin comeback för DICE som har varit på dekis sedan BF4/BF1. DICE har åtgärdat många av problemen som framförallt 2042 led av, men även tidigare spel i serien. Detta är en uppföljare på BF4 vilket är tydligt.

Många som klagar på att kartorna är för små. Detta är en trend som startades med Bad Company 2 för 25 år sedan så det är inte speciellt förvånande. Dom överlägset mest populära banorna i BF3 och BF4 var Operation Metro och Operation Locker, bägge är betydligt mindre än dom vi får spela i BF6-betan. Det kommer säkerligen även att finnas större kartor men dom börjar med att visa upp vad "folket" vill ha.

Time to kill (TTK) känns aningen för snabbt tycker jag. Det är svårt att hinna reagera på någon som sitter och trycker i ett hörn. Ibland känns det som att man dör utan en chans att reagera. Lite längre TTK ger utrymme till lite roligare dueller då man behöver sikta, istället för att den som skjuter först vinner enbart på grund av det.

Flygplan- och helikopterfysiken behöver dock verkligen jobbas på. I dagsläget känns det inte alls bra. Verkar vara en rak kopia av BF2042 vilket kanske har den sämsta flygfysiken av alla BF-spel. Helikoptrarna rör sig väldigt onaturligt och saknar all form av momentum och vikt.

Överlag så är jag extremt nöjd med betan. Detta kommer att blir det bästa spelet i serien på väldigt länge!

signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nej det köper jag, revives etc borde ju vara givet kan man tycka. Skulle säga mer nöjd än jag varit på länge iaf med BF, ingen förbokning här heller, vill se övriga kartor osv innan jag tar ett beslut

Ja där är vi helt eniga, sen om det räcker personligen återstår som sagt att se 😊

Medlem

Försöker hoppa in nu (ps5) men får bara en buggig titelskärm precis innan man ska laddas in i match som tvingar en att starta om spelet, den kom redan ett par ggr igår men nu verkar den komma varje gång. Nån annan som kommit in nyligen?

Medlem

Spelat typ tre timmar. Min spontana känsla är att det känns som en blandning av battlefield 4 och cod(utifrån den lilla mängd cod jag spelat). Men tycker inte nödvändigtvis att det är en dålig sak. Men förstår de som har kritik på intensiteten och storleken på banorna.
Men det är väl också en direkt reaktion, av dice, mot battlefield 2042, där banorna var gigantiska och man ibland kunde behöva springa i flera minuter utan att stöta på någon.
Sedan har jag läst att detta är det kommer finnas större banor med fler fordon.

Moderator

Kul att läsa tankar från både de som är positiva och negativa till BF6. Tycker att många av er pekar ut både bra och dåliga saker som jag känner igen mig i efter att ha spelat lite till.

Det är fortfarande några timmar innan deadline för vår skärmdumpstävling för BF-streamen. In och posta ert bidrag, ni som glömt! Fram till 23:59 ikväll har ni fortfarande chansen att vara med.
https://www.fz.se/forum/trad/463787

123
Skriv svar