Mafia: The Old Country
Ska lägga till att de har läst på jävligt bra.
Folkmusiken som spelas är siciliansk och alla inslag av gul och rödrandigt lika så. Det gör det hela mer äkta och ger en skön stämning.
Håller förövrigt med om att man såklart ska spela spelet med sicilianskt tal. Engelska med brytning känns inte alls bra.
10 timmar tog det mig. Jag plockade inte alla collectibles och sånt. Så tolv timmar kanske för att göra "allt"?
Jo det låter riktigt, står 13 timmar för main+sides på howlongtobeat
Nothing is Power without Control
500kr för 10 timmar långt spel?
Vad fan..
Nej, jag väntar på någon rejäl rea för det där tänker inte jag betala för den korta speltiden.
Fast jag tänker lite att om det är 10 timmar med en bra story så spelar det mindre roll. Vissa köper ju CoD varje år bara för kampanjen och de är ju ofta typ 6 timmar och kostar betydligt mer. Just my 2 cents
500kr för 10 timmar långt spel?
Vad fan..
Nej, jag väntar på någon rejäl rea för det där tänker inte jag betala för den korta speltiden.
Jag kör hellre klart ett bra spel på 10 timmar för 500kr.
Än spelar 20 timmar av ett bra 100 timmars spel före jag tröttnar för 400kr.
Långa sp spel förstör oftast glädjen för mig även om jag gillar spelet så är det få spel som är roliga i över 10 timmar.
Nu tog du väl i lite? 😅 Du menar typ att 9 timmar av 10 är cutscenes? Visst det är mycket cutscenes (och det tycker jag ett Mafia-spel ska ha i vilket fall) men 90% är det då inte
De är sant, de kan ha varit 95% cutscenes.
Hade spelet varit mer öppet och inte så linjärt hade man nog kunnat motivera sig ett köp men inte till detta pris....
Som jag förstått det så kan man utforska hur man vill efter prologen. Läste detta på mafia.2k-hemsidan om det kan vara till nytta
"The game will also include an Explore option at launch, meaning that once you've completed the Prologue, you'll be able to find collectibles, spend your in-game currency on new items, and take your vehicles and horses for rides around the environment. We have plans to expand this feature via a free post-launch update"
Var helt ointresserad men blir småsugen. Jag gillar hårt regisserade spel. Linjära spel. Det här borde bli en hit. Den moderna publiken vill spela spel som känns som film.
Det blir säkert film på spelet också. Med Mark Wahlberg.
Haha ja, eller Pedro Pascal 😅
Jag kör hellre klart ett bra spel på 10 timmar för 500kr.
Än spelar 20 timmar av ett bra 100 timmars spel före jag tröttnar för 400kr.
Långa sp spel förstör oftast glädjen för mig även om jag gillar spelet så är det få spel som är roliga i över 10 timmar.
Jag förstår hur du tänker.
Men för mig så är det även en ekonomisk fråga då jag är mellan två jobb så gäller att få ut så mycket valuta som möjligt för pengarna
Ett långt spel gör det absolut inte bättre bara för att det är långt men ett kort spel kan kännas lite surt då det kanske är vad man hade råd med just den månaden.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Tråkigt att inget spel på allvar kan konkurrera med GTA längre. Minns när man körde Mafia 1 på PC och hur det höjde ribban på mycket utav de man sen förvänta sig i en öppen spelvärld. Jämfört med GTA 3 hade Mafia 1 en helt annan detaljnivå, interaktivitet och inlevelse, med bättre vapenkänsla, bilfysik och förstörelse. Samt även generellt högre och lite mer seriösare nivå på berättandet. Var ju först med GTA IV man fick se liknande lyft igen, men även där sakna man lite av den goa känslan man fick i första Mafia spelet och till viss del även tvåan.
Vet inte om det finns ett modernt spel som ger liknande närvarokänsla, möjligtvis då Kingdom Come Deliverance spelen. Vilket kanske inte är så konstigt då jag tror en del av nyckelpersonerna från Warhorse Studios var även med och skapade de första Mafia-spelen.
Tråkigt att inget spel på allvar kan konkurrera med GTA längre. Minns när man körde Mafia 1 på PC och hur det höjde ribban på mycket utav de man sen förvänta sig i en öppen spelvärld. Jämfört med GTA 3 hade Mafia 1 en helt annan detaljnivå, interaktivitet och inlevelse, med bättre vapenkänsla, bilfysik och förstörelse. Samt även generellt högre och lite mer seriösare nivå på berättandet. Var ju först med GTA IV man fick se liknande lyft igen, men även där sakna man lite av den goa känslan man fick i första Mafia spelet och till viss del även tvåan.
Vet inte om det finns ett modernt spel som ger liknande närvarokänsla, möjligtvis då Kingdom Come Deliverance spelen. Vilket kanske inte är så konstigt då jag tror en del av nyckelpersonerna från Warhorse Studios var även med och skapade de första Mafia-spelen.
Förstår ditt tänkande och det enda jag tycker är i nivå med första Mafia idag är RDR2, men det är bara min personliga åsikt. Tycker fasen inga gör det så bra som Rockstar (med hur levande världen känns, npcs, miljöer osv)
Haha ja, eller Pedro Pascal 😅
Tänkte skriva honom också sen, för han är med överallt
Haha ja han är ju det. Men tänkte mer att han hade nog fasen passat i en Mafia-film/serie
Haha ja han är ju det. Men tänkte mer att han hade nog fasen passat i en Mafia-film/serie
Sant, det skulle han göra, bra skådis också
Sant, det skulle han göra, bra skådis också
Det är han absolut
Jag förstår hur du tänker.
Men för mig så är det även en ekonomisk fråga då jag är mellan två jobb så gäller att få ut så mycket valuta som möjligt för pengarna
Ett långt spel gör det absolut inte bättre bara för att det är långt men ett kort spel kan kännas lite surt då det kanske är vad man hade råd med just den månaden.
Ne jag förstår ju om man har en begränsad budget. Minns när jag och min bror sparade i flera månader för att kunna köpa ett nytt N64 och senare gamecube spel, När man väl köpte ett spelades det om många gånger. Då hade antagligen dagens 100 timmars spel varit välkomna.
Men idag har jag tillgång till mer spel än jag någonsin kommer orka köra igenom, då föredrar jag faktiskt lite mer kompakta upplevelser. Svårt att få motivationen att starta ett spel när jag vet att jag troligtvis kommer tröttna efter 30% eller så om spelet är 100 timmar story.
Ja, lite besviken blir man ju! Jag hade hoppats på 900+ för att få den där rejäla premiumkänslan.
jisses va?
Han är grym gillar han hoppas de inte dödar han karriär.
jisses va?
Han är grym gillar han hoppas de inte dödar han karriär.
Ummm, varför skulle "de" göra det?
Ummm, varför skulle "de" göra det?
Läste nåt om att han inte skulle vara med så mycket i nästa Marvell film och så, över nån Gaza uttalande.
Hoppas så klart att det inte är så. Han är lite av en favorit nu för tiden.
Testa Death Stranding-spelen!
Läste nåt om att han inte skulle vara med så mycket i nästa Marvell film och så, över nån Gaza uttalande.
Hoppas så klart att det inte är så. Han är lite av en favorit nu för tiden.
Aha ok, tråkigt om det vore så, vad han har för politisk åsikt gör väl inte honom en sämre skådis tycker jag
jisses va?
I'm just joshing around 😅
Om skjutsekvenserna och knivslagsmålen är så B så låter det udda, de är väl ändå rätt avgörande för att man ska tycka spelet är bra? Trist, för det verkar som allt annat kändes trevligt, lite "We have RDR at home".
Det första Mafia är ju i allmänhet oerhört omtyckt, men inte är det för striderna folk tenderar att minnas det? Inte jag i alla fall.
Välskriven recension, men jag köper inte den negativa kritiken av knivduellerna.
Knivduellerna är vassare än de flesta andra spel.
Sedan är det så att var och en har olika smak och tycke. Vissa föredrar mer arkadaktiga och enkla slagsmål medan andra föredrar slagsmål med fler alternativ och tyngd som i en ring. För mig ligger knivduellerna i Mafia närmre det senare alternativet.
Fler alternativ och kombinationer gör att duellerna kommer in på fightingspelsterritorium och kräver både taktik, tajming och skapligt flinka fingrar på ett sätt som sätter en ny standard för genren, det känns också rätt att spamming av en attack sällan belönas.
(köksdueller med vassa knivar är för övrigt inget för de svagsinta)
Halvt omöjligt att spela just nu, FPS droppar konstant, frame-gen stänger av sig självt så fort det är en cut scene.
Ser svinbra ut men optimeringen (som på alla UE5-spel) är åt fanders.
Trist, hoppas på en uppdatering så småningom, då blir det kanske att skaffa till PS5. Är lite ute efter ett välgjort spel med mycket story, så gör mig inte så mycket att det är linjärt.
Jag hoppas detta spel lyckas tjäna lite pengar så att fler vågar satsa på dessa typer av spel. Linjära action spel är saknade för egen del, det var bättre förr helt enkelt.
Allt ska vara Open World och ta 1 månad att spela ut, vilket känns så gjort och är så tråkigt när man gjort det i så många år nu. Hoppas hoppas!