Battlefield 6-betan – allt du behöver veta

Medlem
Skrivet av bowseer:

För mig som 40+ så är jag för gammal för detta. Inte tillräckligt snabb. Men spelade bf1942 och bf2 med stort nöje när det kom.

Känner likadant o är 34. Suget o viljan finns men reflexerna är inte som de har varit. Verkar vara ett bra spel annars så hoppas tempot dras ner lite. Då kanske det blir ett köp.

Det där med att spawna, springa 5 sekunder o sen dö är för j*kla tråkigt...

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Håller med dig. Är 45 och satan vad man känner sig långsam. Spelade också BF2 och fram till Bf5. 2042 blev en besvikelse och i ren panik gick jag över till COD, vilket visade sig vara ett misstag då det går ännu snabbare…

Får väl försöka veva igång Karkand och Sharqi i BF2 igen..

Är lite så för mig också. För varje BF som jag köpt går K/D ner har jag sett i stats
Tycker dock det går hyffsat i detta. Dom har fått till känslan när man siktar, känns bra!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Känner likadant o är 34. Suget o viljan finns men reflexerna är inte som de har varit. Verkar vara ett bra spel annars så hoppas tempot dras ner lite. Då kanske det blir ett köp.

Det där med att spawna, springa 5 sekunder o sen dö är för j*kla tråkigt...

Är du ung, vilket jag verkligen inte är, så hinner du kolla mobilen eller tabba ut snabbt där. Uttänkt

Håller helt med i den sista meningen där.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Är också 40+ och det känns som ni säger för snabbt. Men det är ju för att det är mini kartor ala team deathmatch. Klingar ju helt fel när man vill spela Conquest och det står ”Large Scale Battles” som description. Har inte mycket att klaga på annars i spelet. Men jag är så orolig att det kommer vara för få stora kartor!

Skribent

Börjar bli gammal och dålig... Jag i varje duell:

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Äsch då, det är nog inte åldern som är problemet med att ni inte hinner med(well, självklart är man inte i närheten lika snabb som förr), det har snarare med att göra att ni inte lirat FPS som är lite snabbare. Eller så har ni spelat snabbare FPS, men inte hållit igång eller spelat för lite.

Kötta på och ge inte upp så kommer ni nog få tillbaka lite av skillsen från förr.

Nu ska jag inte säga för mycket ännu då jag har 3 år kvar till 40 och det är då precis allt vad som heter aim och reaktioner går nedför, men nog kan jag panga på skapligt fortfarande iallafall(ta i trä?). ;P

Sen om man gillar/föredrar ett snabbare tempo är ju en annan fråga.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag kan tyvärr inte spela Conquest. TTD(time to death) är helt sjuk på grund av nätverkskoden eller nåt.
Testade att köra rush istället, där det är lite färre personer på banan. Det var natt och dag. Helt plötsligt satt skotten, jag dog inte på en tiondels sekund, och jag kunde vinna duellerna.
För er som känner er gamla och sega. Testa rush eller någon gamemode med färre spelare. Ni kan ha samma problem som jag.

Medlem

Har 6h totalt spelande just nu och jag vet inte hur jag känner över spelet. Är för fort och för mycket COD över spelet som jag inte gillar. Men samtidigt kommer jag alltid tillbaka och vill spela lite till.

Medeltidsman 🧔
Skrivet av Tomas Helenius:

Det borde du tänkt på när installerade datamackapären för... 10 år sen?

Jag fick slänga på nån Secure Boot-grej i BIOS. Funkade bra, bara USB-högtalarna som slutat funka. Oh well.

Ironiskt är det ju nära på 10år sen jag byggde PCn. Bara bytt ut det mesta utom just hårddisk sen dess, men ja.. det kändes så otroligt fånigt att inte lyckas få någon heads up om att jag behövde mecka såhär mycket för att ens få starta spelet.

Skrivet av theBoosing:

om PC är för avancerat fungerar mouse and keyboard på ps5 nu i bf6! Bara hoppa in Polarna kör på ps5 och de är supernöjda med grafik och prestanda.

Testat 2 matcher på nya kartan, jävulskt vad snygg den är. Rolig också! Väldigt intensiv med inomhus-strider.

Jaså? Är det samma lika på xbox så skulle jag kanske överväga att iaf testa.. men det känns som lite hela poängen faller att inte köra med handkontroll på konsoll.. eller fps med handkontroll för den delen.

signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Orkar inte med SBMM lobbies. Bara för att man spelar bra någon runda blir man lobbad med spelare som pre aimar innan de går på toan och har allt upplåst

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Känns verkligen som CoD med BF logo på och något enstaka fordon.
Nej, dom som utvecklar det här har verkligen inte träffat rätt. Körde igång BF4 bara för att checka av och japp, tempot är långsammare men oj, man hinner faktiskt tänka lite och samtidigt få kollosal action. Bra.
Minus för Dice i år också.

Jag gillar rush och defend and attack-läget. Conquest blir för kaotiskt just nu. Det spawnar vänner och fiender nästan på hög ibland. De behöver inte sänka tempot mycket, men någon form av justering hade uppskattats. Kanske sätta en gräns på hur ofta man kan spawna på sitt lag, för att göra det till ett lite mer taktiskt val.

Medlem

Empire State var ingen höjdare när det är folk i varenda fönster.
Som tur är gillar jag dom andra banorna mer.
Liberation Peak och Siege of Cairo är favoriterna där jag nog gillar Siege of Cairo lite mer.
Förutsätter att dom kommer släppa mer maps senare under året än dom som är med vid launch annars blir jag besviken.

Medlem

DLSS försvann, men läste att dom är medvetna om problemet och jobbar på det.

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Man undrar hur Dice tänker. Fansen fullkomligen skriker efter ett klassiskt Battlefield med lägre tempo men i betan slänger de in fyra ADHD-kartor (ja, även Liberation Peak är en respawn-fest).

Jag förstår att de vill locka den unga publiken med koncentrationssvårigheter men släng för fasen in åtminstone EN större klassisk BF-karta i betan.

Medlem

Hehe. Hälften av spelarna gnäller på att det är för snabbt och inte taktiskt nog. Att det inte är som Battlefield ska vara.

Hehe. Hälften av spelarna gnäller på att det inte är 32v32 på Rush kartorna. Att det inte är som Battlefield ska vara.

Så. Hälften av spelarna vill ha något mer taktiskt och lungt. Medans andra hälften vill ha rena meat grinders.

Battlefield kanske är till för oss som gillar det lite i mitten. Varken ARMA/SQUAD eller COD.
Det är precis det Battlefield varit för mig.
Battlefield 6 känns som det kommer bli så. Lite mittemellan. Men att det finns snabba meatgrinder lägen OCH större mer taktiska banor.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Hehe. Hälften av spelarna gnäller på att det är för snabbt och inte taktiskt nog. Att det inte är som Battlefield ska vara.

Hehe. Hälften av spelarna gnäller på att det inte är 32v32 på Rush kartorna. Att det inte är som Battlefield ska vara.

Så. Hälften av spelarna vill ha något mer taktiskt och lungt. Medans andra hälften vill ha rena meat grinders.

Battlefield kanske är till för oss som gillar det lite i mitten. Varken ARMA/SQUAD eller COD.
Det är precis det Battlefield varit för mig.
Battlefield 6 känns som det kommer bli så. Lite mittemellan. Men att det finns snabba meatgrinder lägen OCH större mer taktiska banor.

Ja, vi som gillar BF vill ha det lite i mitten men att döma av betan är det en CoD-kopia rakt av. Vi har fått se nästan hälften av banorna och alla är hektiska CoD-banor. Det är nog det vi klagar på.

Medlem

Nog för att kartorna är lite trånga i BF6, men jag gillade personligen aldrig de där gigantiska banorna i BF3 och 4.
Kändes som man bara sprang, sen kom en pansarvagn eller en sniper och så dog man. Hoppade alltid över dem.

Skrivet av Tiggaren:

Är lite så för mig också. För varje BF som jag köpt går K/D ner har jag sett i stats
Tycker dock det går hyffsat i detta. Dom har fått till känslan när man siktar, känns bra!

Jag siktade in mig på ”medic” dvs support då man aldrig kan få för många, speciellt i conquest/breakthrough. Lyckades med näppe klara 1.0 i k/d, men med desto fler assist och revives.

Tyvärr är det många som helt skiter i revives, till och med när man spelar med randoms och är i samma squad.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Nog för att kartorna är lite trånga i BF6, men jag gillade personligen aldrig de där gigantiska banorna i BF3 och 4.
Kändes som man bara sprang, sen kom en pansarvagn eller en sniper och så dog man. Hoppade alltid över dem.

Det roliga med stora banor är att man kan variera sitt spelande så mycket, ena stunden kan man vara infanterist för att nästa liv flyga helikopter eller åka tank osv. Bara spela infanterist tröttnar jag på rätt snabbt.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag kan tyvärr inte spela Conquest. TTD(time to death) är helt sjuk på grund av nätverkskoden eller nåt.
Testade att köra rush istället, där det är lite färre personer på banan. Det var natt och dag. Helt plötsligt satt skotten, jag dog inte på en tiondels sekund, och jag kunde vinna duellerna.
För er som känner er gamla och sega. Testa rush eller någon gamemode med färre spelare. Ni kan ha samma problem som jag.

Vart helt tvärtom för mig. Var ju bara en enda stor moshpit vid bomberna. Och stressigt. Gillade aldrig rush förr heller.

Enda karran jag gillar i betan är Liberation Peak. Mest pga storleken. Men den är också lite för liten för min OG Battlefield smak!

Medlem

Känns som att alla bf fans sätter en cod stämpel på bf6 direkt så fort spelet är lite snabbare än vad som verkar vara måttstocken bf2. Bf6 är inte nära cod i hastighet/movement. En stor faktor är nog att vi alla är mycket äldre, jag tycker tempot är nästintill perfekt (32 år gammal). Större kartor finns säkert med men vi kommer aldrig få ett bf2 tempo igen för det är för långsamt för den stora massan idag skulle jag säga.

Medlem

Ni som säger att det är för mycket som COD... har ni någonsin spelat cod??? 3 Lane maps där long range kills fås redan vid 50m.....

Nog för att dessa banor är rätt små för battlefield standard men såna banor har alltid funnits i serien och uppskattas av väldigt många.

Medlem

Måste ändra mig om Empire State lite faktiskt. På CQ var den betydligt roligare då det inte vart lika mycket campande i fönster som första rush rundan jag körde.

Avstängd
Skrivet av KexPai:

Testade ny Brooklyn banan i Conquest. WTF.. minsta banan och massor av döda vinklar. 64players .
Fick COD känsla, springa 5sec sedan bli skjuten.. Hade större förhoppningar på denna banan efter förra helgen som där all banorna kändes små , men med 32 så kanske denna nya kan vara intressant..
Men TTK vs TTD är helt fel känns inte rätt...

Håller med. Det går för snabbt och är för intimt.

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Moderator
Skrivet av Tiggaren:

Det roliga med stora banor är att man kan variera sitt spelande så mycket, ena stunden kan man vara infanterist för att nästa liv flyga helikopter eller åka tank osv. Bara spela infanterist tröttnar jag på rätt snabbt.

Kände dock aldrig att det var ett problem här. Jag hoppade runt mycket som Recon, Enginer och även support bara i Breakthrough.

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Förstår att tanken var så, men tyckte det blev mindre variation. Vet inte om det var banorna i sig som var lite tomma kanske. Fanns inget att ta skydd bakom riktigt så det gick inte alls att spela vanlig infanterist. Resultatet blev bara snipers och fordon.

Men ja, så länge man fick tag i ett fordon var det ju okej. Men det fick jag sällan. Kändes som alla som dog med sitt flyg satt och väntade på att nästa skulle spawna, och typ spamklickade för att få första plats.

Medlem
Skrivet av snubben:

Ni som säger att det är för mycket som COD... har ni någonsin spelat cod??? 3 Lane maps där long range kills fås redan vid 50m.....

Nog för att dessa banor är rätt små för battlefield standard men såna banor har alltid funnits i serien och uppskattas av väldigt många.

Har du någonsin spelat BF?!
Du förstår inte sen förklarar du i nästa meningen varför Folk klagade på att kartorna redan var små sen fick vi Rush som var ännu färre spelare.
12v12 Rush har inte haft den storleken innan och kallas här "Medium map". De är inte små - de är pytte små. BC2 hade 32 spelare rush. Många av de mest populära kartorna var 64 spelare Rush. Klart som fasen folk säger att det är CoD känsla.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Workout51:

Har du någonsin spelat BF?!
Du förstår inte sen förklarar du i nästa meningen varför Folk klagade på att kartorna redan var små sen fick vi Rush som var ännu färre spelare.
12v12 Rush har inte haft den storleken innan och kallas här "Medium map". De är inte små - de är pytte små. BC2 hade 32 spelare rush. Många av de mest populära kartorna var 64 spelare Rush. Klart som fasen folk säger att det är CoD känsla.

Fanns 8v8-versioner av en del kartor i BF2.

Skriv svar