Inget Fable kommer visas upp under Gamescom

Robot
Inget Fable kommer visas upp under Gamescom

Tystnad från fablernas värld.

#Fable, #Microsoft

It's not a lake, it's an ocean

Känns lite som 50/50 nu att Fable någonsin släpps.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har känsla att det kommer läggas ner helt och hållet

Medlem

Antagligen kommer det läggas ner, som allt annat 😢

Skribent

Som Han Solo skulle säga:

"I have a bad feeling about this"

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Duke Fable Forever

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Går nog samma öde som Beyond good and Evil 2.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blir nog inget av det här heller! Tyvärr.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag tror det släpps med en försening

Medlem

Tror det visas upp i januari/februari med release till hösten av 2026.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Går nog samma öde som Beyond good and Evil 2.

Jag kom hit för att säga detta.

Medlem

De vill givetvis att det ska vara en release titel för nästa gen Xbox. Allt annat vore idioti.

Medlem
Medlem

Spelet är nedlagt, så det finns inget att visa upp.
Microsoft bara håller inne på den officiella dödsstöten då de lagt ned så många spel nyligen, så de vill hålla uppe hoppets låga för de stackars Xbox-fansen en stund till.

Skrivet av Majoren:

Spelet är nedlagt, så det finns inget att visa upp.
Microsoft bara håller inne på den officiella dödsstöten då de lagt ned så många spel nyligen, så de vill hålla uppe hoppets låga för de stackars Xbox-fansen en stund till.

Omöjligt är det inte. Om de kan stänga ned Perfect Dark och hela jäkla studion som utvecklade det, som dessutom var något av ett prestigeprojekt eftersom Xbox inte direkt öppnar egna spelstudior varje dag, kan de förstås lägga ned Fable hur enkelt som helst. Playground är dock en studio med stor talang och med en hög lägstanivå, så om till och med de har misslyckats med ett stort projekt under det nya stora Xbox-paraplyet, är det katastrofalt illa.

signatur

Medlem

Trisst om det är nerlagt! Men skulle inge bli förvånad. ett av de få spel jag såg fram mot

Medlem

Har vi fått se något riktigt gameplay från spelet än?

Medlem

Nja, nerlagt tror jag inte att det är. Lite för stort projekt för det. Men finns nog risk för förseningar.
Jobbigt med förseningar men hellre sent och bra men att det släpps i dåligt skick.

Medlem

Jag skulle tro att det har spenderats för mycket pengar på detta för att det ska kunna "vaskas".

Jag tror att Playground anställt runt 400 personer för detta projekt och man har jobbat med det i snart 10 år. Budgeten måste vara enorm vid det här laget.

Skrivet av Lauchen:

Nja, nerlagt tror jag inte att det är. Lite för stort projekt för det. Men finns nog risk för förseningar.
Jobbigt med förseningar men hellre sent och bra men att det släpps i dåligt skick.

Genom nedläggningen av Perfect Dark visade Microsoft att de inte bryr sig så mycket om projektets storlek eller vilka andra konsekvenser det får. Vill de lägga ned, lägger de ned.

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Omöjligt är det inte. Om de kan stänga ned Perfect Dark och hela jäkla studion som utvecklade det, som dessutom var något av ett prestigeprojekt eftersom Xbox inte direkt öppnar egna spelstudior varje dag, kan de förstås lägga ned Fable hur enkelt som helst. Playground är dock en studio med stor talang och med en hög lägstanivå, så om till och med de har misslyckats med ett stort projekt under det nya stora Xbox-paraplyet, är det katastrofalt illa.

Det finns ju en klar riskfaktor i att det ändå är en relativt ny spelstudio, bara 15 år gammal, och de har hittills i princip bara utvecklat ett och samma spel i olika tappningar. Det blir ett ordentligt avsteg att gå från relativt simpel arkadracing till en stor RPG-spelserie. Kan tänka mig ett sådant projekt torde kräva ganska noggrann styrning uppifrån, något Microsoft inte direkt gjort sig kända för att tillämpa på sina spelstudios. Var ju ett sanslöst fiasko hur Perfect Dark-studion fick hålla på i 8 år utan att få fram nått resultat öht.

Medlem

Tänk er. Det här var spelet som köpte att Microsoft till slut köpte studion. Då hade dem redan en spelbar version av det. 7 år sedan. Antingen så har de fått starta om 1-2 gånger efter det eller så kan det ha lagts ner.

Medlem

Minns besvikelsen av ingen slutboss i senaste fable jag spelade, måste vart på 360. Hoppas (slut)bossar i det kommande🙈

Medlem

Har väldigt svårt att tänka mig att de skulle lägga ner detta. De har satsar för mycket pengar och av ryktena att döma så ser det ju extremt bra ut men att det behöver gräddas lite mer i ugnen.

Skrivet av Majoren:

Det finns ju en klar riskfaktor i att det ändå är en relativt ny spelstudio, bara 15 år gammal, och de har hittills i princip bara utvecklat ett och samma spel i olika tappningar. Det blir ett ordentligt avsteg att gå från relativt simpel arkadracing till en stor RPG-spelserie. Kan tänka mig ett sådant projekt torde kräva ganska noggrann styrning uppifrån, något Microsoft inte direkt gjort sig kända för att tillämpa på sina spelstudios. Var ju ett sanslöst fiasko hur Perfect Dark-studion fick hålla på i 8 år utan att få fram nått resultat öht.

Absolut, visst finns det uppenbara risker. Jag tror på Playground, men även den bästa studio kan hamna i utvecklingshelvetet om de inte får rätt förutsättningar.

signatur

1
Skriv svar